Impopulaire meningen #5

Het ging me er meer om dat het in de volksmond überhaupt iets genoemd wordt en ik dat irritant vind. Voor mannen geldt in de volksmond ook niet dat er ineens een afkorting komt voor een stuk lichaam waar vet zit. Na muffintop, lovehandles en noem het maar op is nou ook ineens fupa daar, houuuu op

37 likes

Oh zo, ja eens. Al wordt fupa volgens mij wel vaker liefkozend gebruikt, niet per se negatief.
Maar als je er over nadenkt zijn er inderdaad veel woorden die vrouwenvet aanduiden.
Zadeltassen, kipfilets, hanenkin, muffintop.
Mannen hebben volgens mij alleen een zwemband.

4 likes

Ik zit echt zo te kijken bij dit woord :anguished:
Waarom zo’n stom woord als het eigenlijk je venusheuvel is, wat echt een mooi woord is. Of gewoon buikje als het stuk onder de navel wordt bedoeld.

23 likes

Ja, waarom moet er uberhaupt een nieuw woord voor zijn? Alsof een vrouwenlichaam in stukken gedeeld hoort te worden zodat elk onderdeel eens even individueel beoordeeld kan gaan worden

Dit gevoel had ik onlangs ook toen ik het woord ‘cankles’ leerde. Echt belachelijk

29 likes

Hanenkin? :joy:

6 likes

En bierbuik

4 likes

Oftewel de ‘Welvaartsbuik’

3 likes

Handig

3 likes

Hahaha, je vergeet in de beschrijving het feit dat deze man sowieso bruine sneakers draagt

@Gato geweldig, deze steel ik van je voor mijn volgende boek

9 likes

Wel toch? Volgens mij staat de p voor pubic en werkt het dus twee kanten op (joepie).

4 likes

Dadbody :heart_eyes: ( :face_vomiting:)

5 likes

Right on the money.

Edit: en aansluitend bij deze discussie, ik vroeg me laatst af waarom het venusheuvel-gebied bij mannen geen naam heeft - of heeft het dat wel? Marsheuvel wellicht? :smile:

4 likes

Kwam er laatst wel achter dat het gebied tussen de anus en de balzak ook gewoon perineum heet.

3 likes

Bij vrouwen ook. Dat is gewoon een normale medische term.

Ik vind een term bedenken voor een extra vet laagje op je lichaam heel raar. Maar volgens mij heeft de gemiddelde Jeroen uit Amersfoort überhaupt nog nooit van zulke termen gehoord? Ik ken zulke termen via het forum, maar ik ken echt niemand die dat gebruikt.

2 likes

Ja duh voor vrouwen wordt dat heel vaak gebruikt maar voor mannen nooit. Dat is mn punt.

2 likes

Voor mij is dat gewoon hetzelfde als je billen je billen zijn. Bij zowel man als vrouw. Dus er ontgaat mij iets denk ik.
Lijkt me totaal iets anders dan dat een vetlaagje bij een vrouw en eigen naam krijgt.

7 likes

Dit is echt zo waar eigenlijk. Nog nooit zo over nagedacht.

4 likes

Ik vind fupa een negatieve vibe hebben ofzo :thinking:
Alsof m’n vetjes daar een eigen benaming nodig zijn. Nee, het is niet mijn woord.

2 likes

Mannen kunnen toch ook zo’n vetlaagje hebben op die plek? Onder de plooi van de buik zeg maar.

Maar het verbaast me niet dat er voor vrouwen een naam voor is. Waarschijnlijk hebben vrouwen die ook bedacht. Mannen met een fupa zien er waarschijnlijk alleen maar uit alsof ze meer in hun broek hebben zitten denk ik?

4 likes

Maar niet alleen elk vetlaagje op het vrouwelijk lichaam heeft een naam maar er zijn ook al die termen als thigh gap, ab crack en allerlei andere gekkigheid waar ik nu even niet op kan komen. Echt erg eigenlijk. Dat is voor mannen idd veel minder

8 likes