Impopulaire meningen #5

Echt fucked up dat iedereen zo hihaho doorgaat over een periode gekoppeld aan zoveel doden en zoveel ellende. :smiling_face_with_tear:

25 likes

Jemig, er wordt alleen maar gezegd de tijd van lockdowns en avondklok te missen. Er wordt niet gezegd de ziekte te missen en alle doden en stress van mensen daarbij.

36 likes

Ja dus willen de mensen die hier bijna aan onderdoor zijn gegaan, door ziekte of werk, gewoon ff relativeren ajb. Het draait niet alleen om jullie!

10 likes

Ik kwam er door de lockdowns wel achter hoe fijn ik het vond dat iedereen even net zo introvert moest zijn als ik. Merk je wel hoeveel druk je soms van buitenaf op jezelf legt.

@Calypso Hoe kun je dat los van elkaar zien dan?

Je kan toch prima het statement maken dat iets wat zo slecht was ook positieve dingen met zich mee nam? Ik denk dat er genoeg voorbeelden te noemen zijn van de gevolgen van een pandemie of oorlog die positief uitpakten voor de planeet of mensheid, maar dat haalt niet weg dat het in eerste plaats verschrikkelijk blijft.

(sorry beantwoorden/citaat ging raar dus even zo)

13 likes

Tja, wat niet kan. Ongevoelig is het wel. Daarnaast kan ik echt weinig positieve effecten van huidige oorlogen of wereldoorlogen opnoemen eigenlijk, wat zou jij als positieve punten aandragen?

9 likes

Ik vind het leukste aan oorlogen dat artiesten dan liedjes maken.

28 likes

@Calypso @Lula
Het kan toch dat iemand de rust van een avondklok of lockdown als prettig ervaarde zonder corona als prettig te ervaren? Het is een super heftige situatie geweest waarin het merendeel van de mensen absoluut veel stress en spanningen hebben ervaren maar dat neemt niet weg dat iemand dan wel blij kan zijn met andere effecten van een lock-down.

10 likes

Ik ben blij dat mensen van hun me time konden genieten terwijl ik patiƫnten stond te draaien op de ic. En alleen als de patiƫnten kwamen te overlijden mocht familie erbij zijn.
Als je wil kan je nu toch ook een lekker rustig leven hebben, moet je wel zelf je grenzen kunnen aangeven…

28 likes

Was hartstikke gezellig met het Joodse gezin in onze kruipruimte!!1!!

13 likes

Toen werd er tenminste nog iets gedaan aan overbevolking!!!

7 likes

En hebben we geleerd dat we met veel meer mensen in een treinwagon passen dan we dachten!1!!1

7 likes

Dat weten we sinds 40-45 toch al.

2 likes

Daar verwijs ik toch naar?

4 likes

Ja joh, misschien moet de NS gewoon die conducteurs uit hun pensioen halen, toen reden ze nog stipt!

2 likes

Oh, sorry ik dacht dat het nog over corona ging. Ik was te snel met lezen :sweat_smile:

3 likes

Man man man, positieve kanten aan oorlog noemen

Lef hoor

1 like

Ja, en dus moet je dat posten op een forum waar mensen zitten die het heel zwaar gehad hebben? Ben echt van mening dat je niet altijd alles hoeft te zeggen. En moet je het wel zonodig kwijt, kun je tegenspraak verwachten.

12 likes

Nja ik ben van mening dat sommige zaken ook los van elkaar gezien kunnen worden. Er wordt nergens gezegd: wat fijn al die doden en al die ondernemers die hun zaak verloren zijn!
Het gaat alleen maar om de rust die er voor sommigen door kwam.

10 likes

Ik weet niet, ik vind dat toch ook wel een beetje categorie ā€˜inside thoughts’. Net als dat je ook niet gaat verkondigen dat jezelf een goed, gul mens voelt nadat je 10 euro hebt gedoneerd aan Giro 555. Was er maar vaker een aardbeving.

Gewoon misplaatst. Denk het vooral, en als je het mist, ga in therapie waarom je een opgelegde avondklok nodig denkt te hebben om tot rust te komen.

29 likes

Dat zeiden ze ook in Italiƫ toen Mussolini aan de macht was

5 likes