Impopulaire meningen #5

Dit slaat echt nergens op.

@morale Ja je hebt gelijk. Ik denk hierbij vooral aan sociale zekerheid.

2 likes

Oh ik houd helemaal niemand in de gaten hoor. Maar mijn mening is gewoon dat geld in je eigen zak steken voor een fkn etentje immoreel is. Of Rutte het nou doet of ik :sweat_smile:.

Maar I’ll let it go.

1 like

Sommige mensen zijn zeer privileged and it shows.

2 likes

Maar jij betaalt niet eens voor iemands anders etentjes he? Een etentje aftrekken betekent hoogstens dat diegene zelf een paar tientjes minder belasting betaald. Ze krijgen er geen geld voor terug.

6 likes

Als er minder belastinggeld overblijft in de pot omdat iedereen zijn etentjes deels aftrekt van de belasting, betekent dat dat degene die wél belasting betaalt dat gat dus kan opvullen. Indirect betaal je dus wel mee voor andermans uitgaven/etentjes/enz

4 likes

Shit, straks komt Schiphol wat tekort :broken_heart:

17 likes

Dat is iets heel anders dan @S.onrisa die letterlijk zegt ‘ik vind het gewoon egoïstisch als mensen mijn belastinggeld gebruiken om lekker uit eten te gaan.’

Als mensen minder gaan werken, gaan ze ook minder belasting betalen. Dan ga je toch ook niet zitten mekkeren dat jij dat gat moet opvullen terwijl zij van ‘jouw’ geld vrij zitten te zijn.

2 likes

Dat is dus wel letterlijk hetzelfde?

En dat er nog 100 voorbeelden/uitzonderingen te bedenken zijn van belastingvoordelen betekent naar mijn mening niet dat je er dan maar zelf aan moet bijdragen
Maargoed, die discussie was al gevoerd en daar ging mijn vorige post ook niet om

1 like

Nee, want die mensen gaan niet uit eten van haar belastinggeld. Zij hoeft niet meer belasting te betalen, omdat iemand anders 20 euro minder in de pot legt door een etentje af te trekken.

En ja, mocht dat denkbeeldige gat toch ontstaan omdat al die zzp’ers gezamenlijk de staat failliet draaien met al hun etentjes, dan kan de overheid wmb aankloppen bij Shell/Tata Steel/KLM/energieleveranciers hoor, joe!

48 likes

We weten inmiddels allemaal dat hij dát niet doet he!? Dus we betalen allemaal zeker wel voor dat etentje.

Ik zat nog even te denken waarom ik er zo fel van word😅. Ik denk omdat iedereen hier het er wel over eens is dat een Rutte die al ons geld naar multinationals toeschuift niet goed voor de wereld is, dat is de discussie niet.

Maar voor mijn gevoel gaat het de verkeerde kant op als wij het daarom met zn allen oke gaan vinden dat geld dat bedoeld is voor de maatschappij gebruikt wordt voor luxeproducten als een vakantie of etentje. Ik kan er niet bij dat er uberhaupt discussie over is of dat immoreel is of niet.

2 likes

Ik had sowieso even de aanleiding/context hier gemist. Dacht dat het over vloggers oid ging.

Ik snap niet waarom St Patrick’s Day zo uitgebreid gevierd wordt hier in de stad (Den Haag) en iedereen in het groen met rood haar en klavertjes enzo. Hoezo? Is iedereen Iers? Ik ben er zelf nooit mee opgegroeid en ik vind het raar dat het hier zo groot is. Ik ken ook helemaal geen mensen die Ierse roots hebben en het daarom vieren daarom verbaast het me zo dat er zoveel mensen helemaal in stijl op dat feest afkomen. Voelt net als het overwaaien van Halloween en Black Friday van Amerika naar NL. :joy: Is het niet ook een vorm van culturele toe-eigening?

13 likes

Drank

13 likes

Ik weet ook niet waar het vandaan komt maar het is wel al een aantal jaar een ding op de grote markt.

1 like

Ik vind deze iets te “Ik doe aan cosplay en ben verkleed als anime paard”

20 likes

ik vind ze ook echt dik maar ben niet fashiony genoeg voor deze :joy:

3 likes

jaaa ik wil heel graag tabis maar ik weet tegelijkertijd echt niet zeker of ik er mee weg zou komen

2 likes

De eerste keer dat ik ze zag vond ik ze verschrikkelijk. Maar hoe vaker ik ze zie, hoe vetter ik ze vind. Vind deze zo in het wit ook echt fucking elegant ofzo :heart_eyes:

8 likes

Gezellig :rofl:

5 likes