Impopulaire meningen #5

22 april… vorig jaar.

8 likes

Heb jij niet toevallig screenshots? Volgens mij ben jij ongeveer de archivaris van dit forum

Ik begrijp oprecht niet waarom iedereen mij zo aanvalt. Ik plaatste mijn bericht naar aanleiding van een gesprek met vrienden/kennissen. Iemand vroeg wie het niet met mij eens was toen noemde ik 3 situaties waarin mensen heb gehoord die het niet met mij eens waren. Namelijk bij de vlog van Bram de Wijs (nee niet iedereen, dat was een overdrijving), hier af en toe op het forum en in mijn privéleven. Naar aanleiding daarvan vonden meerdere mensen het nodig om mij belachelijk te maken, omdat ik claimde het hier wel eens te hebben gelezen. Dan wordt er gevraagd om screenshots. Dan stuur ik eentje die ik kan vinden en dan word ik weer aangevallen.

Het is prima om het niet met mij eens te zijn, maar ik vind de manier hoe het wordt gecommuniceerd echt een beetje naar overkomen. (dit is waarschijnlijk ook een impopulaire mening, maar daarvoor zijn we hier)

7 likes

Omdat je aankomt met ‘zzp’ers die vanalles aftrekken’ en vervolgens maar drie voorbeelden blijkt te hebben waarvan één een hier en dat is dan ook nog eens een voorbeeld waarbij die forummer direct vragen krijgt én een baan heeft waarbij het best logisch is om vakanties af te trekken.

7 likes

Dat je van een mug een olifant maakt x2

Ze legt uit waarom jij ’aangevallen wordt’

1 like

Ik denk oprecht dat ik gewoon te dom ben om het te begrijpen, want ik snap het nog steeds niet. Dus laten we het hier maar bij laten.

2 likes

Alleen van drama

9 likes

Ik moest even twijfelen maar heb toch mijn eerste duim uitgedeeld.

Ik erger me al aan de gastouder van m’n kind die al het speelgoed voor haar kinderen opgeeft. Zal allicht jaloezie meespelen (en andere ergernissen), dat geef ik toe.

3 likes

Ik vind dat wel immoreel. We betalen belasting met een reden. En ook al gebeuren er dingen met mijn belastingcenten waar ik het tótaal niet mee eens ben: zelf meewerken aan het verzieken van het systeem door etentjes met vrienden te declareren vind ik niet kunnen.

30 likes

Ik hoor dat hier ook vaker om me heen of bijv een feest geven voor vrienden extern & dan als ‘bedrijfsuitje’ wegzetten. Of een paar uur werken tijdens een maand lange vakantie in een ver oord. Maar ik blijf het toch niet oke vinden.

4 likes

Ja maar al dat “kleingeld” samen telt volgens mij snel wel op. En bovendien kun je niet altijd je eigen gedrag goedpraten door te zeggen dat er altijd wel mensen/bedrijven zijn die nóg erger zijn, want dan is het einde echt zoek.

Niet specifiek op jou gericht hoor, maar ik vind het zo frustrerend als mensen misbruik maken van een systeem dat in eerste instantie bedoeld was om ons allemaal te helpen en onze maatschappij draaiende te houden. En ik vind het gewoon fkm egoïstisch als mensen mijn belastinggeld gebruiken om lekker uit eten te gaan.

9 likes

Zijn vaak ook dezelfde mensen die vinden dat de bijstand echt wel lager kan en mensen gewoon moeten werken voor hun geld.

4 likes

Het systeem zijn we zelf he. Het is juist verrot geworden door mensen die dezelfde instelling hebben als jij, namelijk “ ik vind dat ik er meer recht op heb dan anderen, dus ik pak het.” En wat jij doet is geen middelvinger opsteken naar het systeem, maar er gewoon aan meewerken dat het steeds corrupter word. Ook al gaat het maar om een klein bedrag.

2 likes

Haha ja fair enough. Maar het punt blijft hetzelfde: belastinggeld dat we met z’n allen betalen is niet bedoeld voor etentjes met vrienden, maar voor “de maatschappij.” Ook al is het maar een paar tientjes. Die paar tientjes gebruik ik dan liever voor mijn eigen etentjes dan voor die van iemand anders.

2 likes

Maar het kan toch ook én én zijn? Ik vind het allebei niet oké.

10 likes

Maar ik kan helemaal niks veranderen aan die miljonairs. Dus ik vind het juist verspilde energie om me daar op te richten. Wat ik wél kan is in het klein naar mijn eigen gedrag kijken en er bewust voor kiezen om op een bepaalde manier te leven (wat natuurlijk ook regelmatig mis gaat).

Dus ja… ook als het om kleine bedragen gaat vind ik het immoreel. Want er is altijd wel iemand die iets doet wat nóg erger is, maar dat is geen excuus voor je eigen gedrag.

3 likes

Echt een gekke vorm van jaloezie. Want stel je voor dat een ander voordeliger uitkomt, wel iets kan maken door misbruik te maken van een situatie, en jij niet omdat je in loondienst werkt. Lol

12 likes

Andere mensen met een kleinere portemonnee bekritiseren.

15 likes

Ik hoef niet op straat te leven dus ik heb makkelijk praten inderdaad.