Maandag streng en dinsdag een sinaasappel bij het achtuurjournaal. Wat een feestavond moet dat zijn geweest
âs avonds
Streng!
Oh whoee maarliefst 15 druiven als tussendoortje. Nog nooit in mn leven dat ik druiven heb geteld. What the fuck.
pff ik krijg weer helemaal stress van die eetschemaâs met als ontbijt â2 crackers met halverine en appelstroopâ, avondsnack âeen peerâ
Oh nee joh, wat kut. Dan herinner ik me het echt niet goed. Sorry.
@Bunnyslippers ohmy nee dat is niet veel, â15 druivenâ ook echt en die âstreng!â Wtf.
Op egf was er ook een topic over. Ik wilde er nooit inkijken want mijn lijstje zou dan shocking zijn.
Oh dit doet me zo denken aan mijn moeder. Altijd aan het âSonja Bakkerenâ en idd een kast vol met eierkoeken. En zo superstreng en ze viel niks af omdat haar lichaam gewoon in spaarstand zat. Zo blij dat ze daarmee is gestopt
En ik kreeg zelf ook het idee dat ik alleen âmooi slankâ werd door zoân strikt dieet, wat niet hielp voor mijn zelfbeeld en mijn perceptie van wat mooi is en dat slank daar geen voorwaarde voor is. Daarnaast hield ik teveel van eten om dat te kunnen volhouden, en gelukkig maar denk ik achteraf
Het ligt volgensmij ook wel aan welk boek. Haar eerste paar boeken zijn heel laag in calorieën, daarna werd het geloof ik wel wat realistischer.
Maar het waren vooral ook hele onlogische en niet voedzame producten. Echt niemand zit vol van een krentenbol als ontbijt of twee cracottes als lunch. Zo weinig eiwit en gezonde vetten zaten er in
Mijn god wat een arremoe. Zoân heel dagmenu is mijn ontbijt zo ongeveer
ook tussendoor â1 speculaasje en 1 glas waterâ aaahhh wat een arremoei
1 liter = 1000ml
Oh en het erge is dat mijn moeder nog steeds zo lyrisch is over 1 Sonja Bakker gerecht dat ze het elk jaar met kerst maakt?! Iets van pasta pesto met kip en gerookte paprika (uit zoân blik). En mân tantes worden daar dan ook helemaal wild van.
Man man ben echt blij dat die periode over is. Mn tantes hadden ook zovaak een zogeheten balansdag en gingen zich dan uithongeren op een paar appels op een hele dag.
Ik wil het woord balansdag nooit meer horen man wat een verschrikking dit
Omg ja die appeldag ik moest van mân moeder op mân 16e naar haar vriendin die âvoedingsdeskundigeâ was omdat ik teveel was aangekomen (had boulimia). En toen moest ik ook een appeldag doen 1x in de week terwijl ik nog op de fucking middelbare school zat.
En ik zat dus laatst te kijken op de Instagram van die vrouw. En nu, 10 jaar later, laat ze haar klanten dus nog steeds een appeldag doen en een âsmokkeltabletâ innemen als ze een keer in een restaurant gaan eten of tijdens de feestdagen. Ik dacht echt dat we die tijd gehad hadden?
Echt zwaar ongezond, het is gewoon triest. Wat een kutleven heb je met die lijstjes en alles afwegen. Wat is een smokkeltablet? Ik hoor en lees wel veel minder over dieeten dan vroeger. Toen kon je er niet onderuitkomen of die en die celeb deed een keto of whatever voor schijt dieet.
Wow nieet, op je 16e terwijl je al een eetstoornis had?! En wtf is een smokkeltablet
Jeeeetje, deze vrouw had vast altijd honger
Ja ik moet er wel bij zeggen dat ik niet echt eerlijk was over die eetbuien en alles en dat mân moeder nogal radeloos was omdat ik telkens afviel, dat niet âvol kon houdenâ en dan weer veel aankwam. Maar goed, ze had me ook naar de huisarts kunnen sturen.
Ja die smokkeltabletten zijn volgensmij iets van pillen die je dan voor een maaltijd met meer koolhydraten dan normaal in moet nemen waardoor je suikerspiegel dan stabieler blijft.
Maar ze moet wel oppassen met de zoete toetjes, dat kan echt niet 2 dagen achter elkaar
oh en moet ze serieus opletten met die ene banaan die ze dagelijks eet?