Impopulaire meningen #5

Echt vreselijk

2 likes

dit doet me ook echt denken aan die “almond mom” sketches op tiktok, oa van deze persoon: Alex (@almondmilkisnuts) | TikTok

ik heb echt flashbacks naar dat mijn moeder dan samen met mij een dieet wilde doen en dan heel trots was als ik eten afsloeg of om een kleinere portie vroeg, brrrr.

14 likes

Oh dit echt, ik heb een hele lieve moeder en in bijna alle opzichten een goed voorbeeld maar wat eten betreft was ze echt niet ok vroeger. Vaak opmerkingen maken als ik te vaak wat ongezonds at, idd afvalpogingen stimuleren, Sonja bakker, etc. Ze was (is) zelf ook altijd heel slank en fit, dus het was echt om mij te ‘verbeteren’. Ik wilde toen uiteraard zelf ook altijd afvallen, dus ze dacht vast dat het zou helpen, maar achtetaf gezien was het echt kwalijk. Hoop echt dat ik mijn kinderen een gezondere relatie met eten kan meegeven

8 likes

Dit inderdaad, en wat @Rosalala zegt. Mijn moeder was (en is) altijd op dieet, echt niet normaal, en ze is helemaal niet zwaar maar gewoon slank?! Net als m’n vader, die sinds hij met pensioen is ook “beter op moet letten” van m’n moeder. Ze is echt nog steeds zo, ze let ook altijd op hoe iedereen er uit ziet, zo irritant. Draag je een nieuwe, stevigere BH, “ben je afgevallen? Wat goed van je!”. Nee helaas voor jou mam, alleen een nieuwe BH.

Een tijdje geleden zei ze tegen ons “ik was vroeger altijd zo bang dat jullie een eetstoornis zouden krijgen want jullie wilden op de lagere school al op dieet”. Ja, wiens invloed zou dat zijn
 Haat m’n vertekende zelfbeeld ook :roll_eyes:

11 likes

Het engste van alles is dat ik echt het idee dat die dieetcultuur weer terugkomt. Ik denk zelf dat het komt door de populariteit van kpop en y2k.

Tw voor eetstoornis-achtig gedrag

Ik zie soms echt TikToks voorbij komen van meiden die als streefgewicht 45kg hebben. En dan van die ‘what I eat in a day’-video’s die Ă©cht niet meer dan 1000 calorieĂ«n bevatten en dan doen alsof dat normaal is. Ik zie zelfs mensen voorbij komen die ijsblokjes met kruiden eten als snacks en video’s van ‘kpop idool eating so you don’t have to’??? Ik klik ook altijd op niet geĂŻnteresseerd maar ik kijk wel veel kbeauty dus ik denk dat het daarom in mijn algoritme zit.

edit: taart naast mn naam fuck you sonja!!!

20 likes

alleen bij vrouwen ook altijd

14 likes

Ik denk niet per se dat het terugkomt, maar dat dit gedrag onder die leeftijdsgroep altijd wel is geweest maar dan op andere platforms waardoor je je er niet bewust van bent.

1 like

Ene kant klopt het wel wat je zegt. Maar aan de andere kant zie je nu wel weer echt die verschuiving. “Thick” is uit en “heroin chic” is weer in. Zoals @PaigeMichalchuk ook al zei. Zo jammer. Ik dacht we ervan geleerd hadden maar helaas.

4 likes

Maar ook gewoon het nu dan nog steeds niet snappen?

Die van mij wil al mn hele leven een bepaald gewicht wegen. Ik ben dat gewicht al heel lang niet, als kind was ik al dik. En zelfs nu ze met pensioen is wil ze nog dat gewicht. Dan denk ik mens, ga genieten. T is niet alsof ze zwaar overgewicht heeft ofzo. Laatst liep ze de hele week te zeiken over 2 ons, waarschijnlijk was ze 
,2 ofzo. Ben toen ook echt wel boos geworden maar snappen doet ze t echt niet.

Nu ben ik zo dik dat ze t opgegeven heeft bij mij dus dat scheelt. Maar mn eetpatroon is wel verstoord en ben bang dat het pas veranderd als ik een eigen plekje heb.

4 likes

Oh ik zie nu dat ik het verkeerd heb verwoord, ik ben het met jullie eens dat die verschuiving terugkomt, maar het gedrag uit de spoiler zie ik daar echt los van. Volgens mij is dat altijd wel geweest en voornamelijk onder die leeftijdsgroep, terwijl diet culture meer iets van alle leeftijden is.

3 likes

Pfffff, hebben wij dezelfde moeder? Zodra ze boven de 65 kilo komt is het klagen dat ze te dik is

Wat dat laatste betreft: helaas, ik woon al heel lang niet meer thuis maar het blijft een ding, met name in m’n hoofd. En ik hou bijna altijd, overal, mijn buik in, is er goed ingestampt vroeger.

Oh dit is zo herkenbaar,

Mijn moeder en tante zijn al echt hele leven bezig met afvallen, willen altijd hetzelfde gewicht blijven, en dezelfde maat behouden, terwijl ze ook gewoon ouder worden en hun lichaam verandert.

Ze bewegen op hun werk allebei vrij veel en wandelen dan ook nog 5 keer per week (zetten gemiddeld op een dag rond de 28.000 stappen)

Vlak voordat ze op vakantie gaan, gaan ze ook heel weinig eten, zodat ze op vakantie kunnen losgaan en hetzelfde gewicht kunnen blijven.

En verbaasd zijn dat ik en mn nichtje een verstoorde relatie met eten hebben.

9 likes

Mijn moeder heeft alle diëten gedaan die er zijn. Haar favo zinnen tegen mij zijn ook oh je bent afgevallen of als je aan je zelf gaat werken :roll_eyes:

De ergste was het ziekenhuis dieet en dat ze maar vond dat ik wel mee kon doen als haar support. Ik was in die periode super mager, sportte 6x per week en dan mocht ik als avond eten 1 geroosterde boterham met een tomaat en een sinaasappel :sob: Gelukkig had ze op dag 1 al door dat ze deze ellende toch echt in haar eentje moest doen.

5 likes

Ben echt blij dat mn moeder me altijd volstopt met eten. Ook tijdens die rare dieet periode. Maar ik was een kind toen. Wat walgelijk.

2 likes

Klopt. “Oh dat kleed mooi slank af”.
Geen moeder van boven de 60 die zal zeggen “oh, daar heb je mooie flinke billen in”

11 likes

Mijn moeder zei ook altijd bij alles wat ik at hoeveel calorieën er wel niet inzaten en hoe lang je daarvoor moest rennen om het weer te verbranden. Let me eat in peace!!!

2 likes

Dit klinkt allemaal echt vreselijk :sob:

6 likes

Ik had gisteren overdag niet gegeten (stress) en hoorde mezelf toch ‘ja maar ik heb niet veel bewogen vandaag’ zeggen toen mijn vriend opperde pizza te bestellen :clown_face::clown_face::clown_face:. Toen het kwartje (ohja verstoord eetpatroon vanuit mijn jeugd want eigenlijk ben je toch best lekker bezig?) viel heb ik extra gorgonzola op de pizza besteld.

5 likes

De mijne wel.

Maar die heeft zelf ook genetisch brede heupen en een dikke kont ( of zoals ze zelf zegt “een breed maatschappelijk draagvlak” :thumbsup: ) dus is ook gewoon uit zelf belang denk ik haha. Als ze mij bodyshamed, shamed ze zichzelf ook.

15 likes

Breed maatschappelijk draagvlak, die houd ik erin haha :joy:

5 likes