Impopulaire meningen #5

Het lijkt me echt irritant dat je werk nooit af is, hoe kan je dan ooit ontspannen? Ik moet echt alles weg werken en op nul eindigen bij wijze van, anders kan ik echt niet afsluiten

9 likes

Mijn werk is nooit perse aan t eind van de dag af. Maar morgen weer een dag hoor. Ik kan het prima afsluiten

29 likes

Nee ja mijn werkgaat ook 24 uur per dag door (ik werk bij een krant) maar ik kan wel voor mezelf bedenken wat ik af wil hebben en ook wat ik af moet hebben. Als er altijd nog 1000 taakjes liggen of 200 mails ofzo ja dat zou ik niet fijn vinden

1 like

Ik bepaalde gewoon mijn eigen werkzaamheden en planning. Heb in de loop der jaren zoveel taken erbij genomen die ik niet had hoeven doen. Puur omdat ik zag dat de processen zou verbeteren. En dan was ik nog lekker aan het chillen tussendoor. Nooit klachten gehad, alleen complimenten. En mijn vorige leidinggevende had het motto: maakt me niks uit wat je doet, als je werk maar gedaan wordt.

9 likes

Er is meer in t leven dan werken.

43 likes

Ik voel me al genoeg een slaaf van het kapitalisme. Als ik mijn taken af krijg kan ik prima tussendoor wat voor mezelf doen.

14 likes

Ik kom hier nu nav het stel je persoonlijke vraag topic :grin:en ik deel jouw mening dus wel een beetje, ik begrijp hem in ieder geval wel.
Ik ga niet mierenneuken over een paar uurtjes op fulltime basis of een paar half uurtjes op parttime basis ‘spijbelen’ maar vind een fulltime werkweek in de helft van de tijd doen echt wel heftig :open_mouth:. Vroeger toen we nog op kantoor zaten had zo iemand om extra taken gevraagd of die zelf opgezocht want je vervelen is dodelijk. Maar nu met thuiswerken denkt zo iemand doeiiii ik ga lekker sporten. Ik voel me nu echt een VVDer om zo vanuit de werkgever te denken :joy: maar personeel wordt op zo’n manier gewoon een veel duurder grapje.

5 likes

Ik denk dat het soms ook de kwaliteit van mijn werk ten goede komt om een beetje te niksen of voor me uit te staren, creativiteit heeft tijd nodig. En als ik ergens wat langer over na heb gedacht is wat ik ga doen ook waardevoller.

12 likes

Nooouuu
 Ik ken wel een aantal collega’s die ook op kantoor de dag wel vol kregen zonder heel veel te werken hoor :joy:
Dat zijn de mensen waar ik dan zelf langs liep als ik even pauze wilde houden, want die waren altijd in voor een praatje hahaha. Of als ik die tegen kwam bij de koffie automaat, even bleef kletsen en dan was ik meteen weer op de hoogte van alle ins en outs binnen de organisatie :nerd_face:

6 likes

haha echt zo, zolang ik deadlines haal, doe ik ook gewoon privé dingen onder werktijd. moet nog lang zat een loonslaaf zijn.

10 likes

Je vragen/argumenten klinken heel erg vanuit een perfectionistisch perspectief gedacht. Ik weet niet of je jezelf ook zo zou omschrijven, maar ja je taken zijn heus wel een keer af. Ik kan elke tekst 4x gaan lezen of 10 min over elke mail doen, maar goed is ook gewoon goed genoeg in mijn ogen.

Ik vind het altijd een beetje een overspannen-red flag als mensen doen alsof het altijd maar beter kan, je nĂłg langer moet werken, je taken niet tot morgen kunnen wachten etc. Ben het overigens wel mee eens dat de helft van fulltime een beetje chillen ook niet echt netjes is hoor. Maar ik vind fulltime sowieso achterhaald. Elke dag 6 uur werken kan ik echt hetzelfde doen als in elke dag 8 uur.

25 likes

Niet echt een mening, maar mensen zeggen altijd dat iedereen bij de sportschool/sportlessen alleen maar met zichzelf is en dus niet naar jou kijkt en ik geloof daar echt geen klap van. Ik zit mezelf daar namelijk altijd met alles en iedereen te vergelijken, dus ik denk dat er sowieso nog anderen zijn die dat ook doen. Hoeft natuurlijk niet meteen judgmental te zijn (bij mij is het altijd meer dat ik er net zo uit wil zien), maar mensen kijken echt wel.

53 likes

Zelfde geldt ook voor de sauna.

10 likes

ik heb dit bij sportschool/groepslessen wel maar bij sauna helemaal niet

4 likes

Verschilt misschien ook een beetje per sauna maar van die mensen die beweren dat echt niemand kijkt, dat geloof ik niet. Het hoeft niet perse met slechte of rare insteek te zijn.

5 likes

John de Mol telt wel uren. Als je om 9.10 binnenkomt zegt ie goedemiddag. Kracht en wijsheid voor alle medewerkers.

18 likes

:triangular_flag_on_post:perfect moment om deze voor het eerst te gebruiken. Hij schijnt sowieso een verschrikkelijke directeur te zijn. Een enorme micro-manager.

4 likes

Ja ik heb in de sportschool juist het idee dat ik superveel tijd heb om om me heen te kijken wat anderen aan het doen zijn. Wat moet je anders? Ik had m’n telefoon in ieder geval nooit bij me toen ik nog naar de sportschool ging.

5 likes

een vriendin van mij is van 40 naar 36 uur gegaan en die kreeg laatst te horen toen zei iets had gemist ‘ja jij werkt nu natuurlijk parttime, dan mis je van alles’

??

27 likes

ligt er toch aan wat voor werk je doet? ik moet nauwgezet bijhouden hoeveel tijd ik aan wat werk/klant spendeer want hij moet een overzicht kunnen houden voor de erelonen.

1 like