ook tussendoor “1 speculaasje en 1 glas water” aaahhh wat een arremoei
1 liter = 1000ml
Oh en het erge is dat mijn moeder nog steeds zo lyrisch is over 1 Sonja Bakker gerecht dat ze het elk jaar met kerst maakt?! Iets van pasta pesto met kip en gerookte paprika (uit zo’n blik). En m’n tantes worden daar dan ook helemaal wild van.
Man man ben echt blij dat die periode over is. Mn tantes hadden ook zovaak een zogeheten balansdag en gingen zich dan uithongeren op een paar appels op een hele dag.
Ik wil het woord balansdag nooit meer horen man wat een verschrikking dit
Omg ja die appeldag ik moest van m’n moeder op m’n 16e naar haar vriendin die ‘voedingsdeskundige’ was omdat ik teveel was aangekomen (had boulimia). En toen moest ik ook een appeldag doen 1x in de week terwijl ik nog op de fucking middelbare school zat.
En ik zat dus laatst te kijken op de Instagram van die vrouw. En nu, 10 jaar later, laat ze haar klanten dus nog steeds een appeldag doen en een ‘smokkeltablet’ innemen als ze een keer in een restaurant gaan eten of tijdens de feestdagen. Ik dacht echt dat we die tijd gehad hadden?
Echt zwaar ongezond, het is gewoon triest. Wat een kutleven heb je met die lijstjes en alles afwegen. Wat is een smokkeltablet? Ik hoor en lees wel veel minder over dieeten dan vroeger. Toen kon je er niet onderuitkomen of die en die celeb deed een keto of whatever voor schijt dieet.
Wow nieet, op je 16e terwijl je al een eetstoornis had?! En wtf is een smokkeltablet
Jeeeetje, deze vrouw had vast altijd honger
Ja ik moet er wel bij zeggen dat ik niet echt eerlijk was over die eetbuien en alles en dat m’n moeder nogal radeloos was omdat ik telkens afviel, dat niet ‘vol kon houden’ en dan weer veel aankwam. Maar goed, ze had me ook naar de huisarts kunnen sturen.
Ja die smokkeltabletten zijn volgensmij iets van pillen die je dan voor een maaltijd met meer koolhydraten dan normaal in moet nemen waardoor je suikerspiegel dan stabieler blijft.
Maar ze moet wel oppassen met de zoete toetjes, dat kan echt niet 2 dagen achter elkaar
oh en moet ze serieus opletten met die ene banaan die ze dagelijks eet?
Echt vreselijk
dit doet me ook echt denken aan die “almond mom” sketches op tiktok, oa van deze persoon: Alex (@almondmilkisnuts) | TikTok
ik heb echt flashbacks naar dat mijn moeder dan samen met mij een dieet wilde doen en dan heel trots was als ik eten afsloeg of om een kleinere portie vroeg, brrrr.
Oh dit echt, ik heb een hele lieve moeder en in bijna alle opzichten een goed voorbeeld maar wat eten betreft was ze echt niet ok vroeger. Vaak opmerkingen maken als ik te vaak wat ongezonds at, idd afvalpogingen stimuleren, Sonja bakker, etc. Ze was (is) zelf ook altijd heel slank en fit, dus het was echt om mij te ‘verbeteren’. Ik wilde toen uiteraard zelf ook altijd afvallen, dus ze dacht vast dat het zou helpen, maar achtetaf gezien was het echt kwalijk. Hoop echt dat ik mijn kinderen een gezondere relatie met eten kan meegeven
Dit inderdaad, en wat @Rosalala zegt. Mijn moeder was (en is) altijd op dieet, echt niet normaal, en ze is helemaal niet zwaar maar gewoon slank?! Net als m’n vader, die sinds hij met pensioen is ook “beter op moet letten” van m’n moeder. Ze is echt nog steeds zo, ze let ook altijd op hoe iedereen er uit ziet, zo irritant. Draag je een nieuwe, stevigere BH, “ben je afgevallen? Wat goed van je!”. Nee helaas voor jou mam, alleen een nieuwe BH.
Een tijdje geleden zei ze tegen ons “ik was vroeger altijd zo bang dat jullie een eetstoornis zouden krijgen want jullie wilden op de lagere school al op dieet”. Ja, wiens invloed zou dat zijn… Haat m’n vertekende zelfbeeld ook
Het engste van alles is dat ik echt het idee dat die dieetcultuur weer terugkomt. Ik denk zelf dat het komt door de populariteit van kpop en y2k.
Tw voor eetstoornis-achtig gedrag
Ik zie soms echt TikToks voorbij komen van meiden die als streefgewicht 45kg hebben. En dan van die ‘what I eat in a day’-video’s die écht niet meer dan 1000 calorieën bevatten en dan doen alsof dat normaal is. Ik zie zelfs mensen voorbij komen die ijsblokjes met kruiden eten als snacks en video’s van ‘kpop idool eating so you don’t have to’??? Ik klik ook altijd op niet geïnteresseerd maar ik kijk wel veel kbeauty dus ik denk dat het daarom in mijn algoritme zit.
edit: taart naast mn naam fuck you sonja!!!
alleen bij vrouwen ook altijd…
Ik denk niet per se dat het terugkomt, maar dat dit gedrag onder die leeftijdsgroep altijd wel is geweest maar dan op andere platforms waardoor je je er niet bewust van bent.
Ene kant klopt het wel wat je zegt. Maar aan de andere kant zie je nu wel weer echt die verschuiving. “Thick” is uit en “heroin chic” is weer in. Zoals @PaigeMichalchuk ook al zei. Zo jammer. Ik dacht we ervan geleerd hadden maar helaas.
Maar ook gewoon het nu dan nog steeds niet snappen?
Die van mij wil al mn hele leven een bepaald gewicht wegen. Ik ben dat gewicht al heel lang niet, als kind was ik al dik. En zelfs nu ze met pensioen is wil ze nog dat gewicht. Dan denk ik mens, ga genieten. T is niet alsof ze zwaar overgewicht heeft ofzo. Laatst liep ze de hele week te zeiken over 2 ons, waarschijnlijk was ze …,2 ofzo. Ben toen ook echt wel boos geworden maar snappen doet ze t echt niet.
Nu ben ik zo dik dat ze t opgegeven heeft bij mij dus dat scheelt. Maar mn eetpatroon is wel verstoord en ben bang dat het pas veranderd als ik een eigen plekje heb.