Impopulaire meningen #5

Het is hier al tien keer gezegd; wat wij leuk vinden wordt consequent beïnvloed door wat hip is en ik denk dat dat nog meer op gaat voor mensen die niks om mode zeggen te geven.

11 likes

Ik vind dit dus best wel eng. Dat je zo moeilijk kunt bedenken of je iets echt leuk vindt of dat je beïnvloed wordt. Je wordt continu beïnvloed! Al zo vaak gehad dat ik dacht ‘o roze muren zo leuk, dit is echt iets wat IK leuk vind’ en dan bleek later dat het ook gewoon de trend is en ik het wsl gewoon veel gezien heb.
Het liefst zou ik een duidelijke scheiding hebben tussen mezelf en de trends :joy:

6 likes

Ik doe niet iets aan alleen omdat het hip is, maar als ik moet kiezen tussen iets leuks of iets dat leuk+hip is, kies ik wel voor het laatste. Toch een beetje de meeloper in mij.

En stijl verandert, ik vond eerst een middenscheiding echt niets en weigerde er aan mee te doen, maar hoe meer het hip werd is m’n mening bijgedraaid en vond ik het toch leuk. Beetje hetzelfde als New Balance, waren sneakers die mijn hostdad in Amerika van 50+ altijd aanhad, samen met witte sokken, korte broek (hele jaar door!) en versleten polo. Maar nu ik ze meer zie, eraan ‘gewend’ ben in andere context, vind ik ze best leuk!

Dus misschien is m’n conclusie dat voor mij hip en leuk wel een beetje door elkaar kunnen lopen en het een het ander niet uitsluit denk ik

1 like

Hahaha i feel dit zo erg

5 likes

Je gaat toch niet met elke trend mee? Je hebt nog wel een wil daarin.

3 likes

Ja ik weet ook dat dit zo is, vind vooral het idee eng dat je denkt dat je een eigen keuze maakt maar onbewust beïnvloed wordt. Vooral dat onbewuste denk ik

2 likes

Ik ben helemaal niet psychologisch onderlegd verder maar is het niet zo dat bijna iedereen wel de kernovertuiging heeft om “erbij” te willen horen? Waar dat bij is, maakt niet uit, maar wel ergens bij toch.

Wat ik weet over het onbewuste is in ieder geval dat je brein je 99% van de tijd verteld dat alles je eigen overwogen keuze is, maar je onbewuste veel meer doet dan je bewuste.

@Hippe_kikker Is gewoon je ego aan het woord, uiteindelijk ben je ook je onderbewuste toch dus je maakt de keuze wel zelf alleen niet altijd bewust.

2 likes

Ik vind het echt altijd zo zeikerig als mensen niet in koud water willen zwemmen, maar dan zeg maar wel de intentie tot zwemmen hebben, het water inlopen tot hun knieën en dan gaan zeiken dat het koud is.

Je zou het maar even koud hebben, loop niet te zeuren en zwem gewoon. Sowieso als mensen zo heel lang lopen van “zou ik…” letsfuckinggoooooo

29 likes

Ik snap niet hoe je het bedoelt. Ik bedoel in ieder geval zeer zeker niet de eer te willen halen met mijn eigen of originele keuze. Het is een zoektocht naar mezelf en mijn identiteit die ik heel lastig vind.

2 likes

Ohh sorry nee ik bedoel niet ego als in wat ben jij een ego, maar eigenlijk als geruststelling dat je eigen bewustzijn/ego zichzelf vooral heel belangrijk maakt. Haha sorry het staat er als je het zo leest echt super bot.

Maar ik bedoel dat je uiteindelijk juist ook je onderbewuste bent en dat het daardoor misschien niet altijd een bewuste keuze is die je maakt, maar wel voortvloeit uit jou en wie je bent (bewust en onbewust). En je ego is dan in dit verhaal je bewustzijn die denkt dat die alles voor het zeggen heeft/de gedachte eng maakt dat je onbewuste zoveel te zeggen heeft.

4 likes

Met jou kan ik praten! Gewoon doorlopen dat water in. Even moeilijk ademen en dan gewoon zwemmen haha.

6 likes

Niks zo goor als een lauw pisbad van 30 graden als je wil afkoelen. Dan liever even scherp moeten inademen als je het water in gaat. Lekker fris!

5 likes

En dat stukje uit the devil wears prada!

7 likes

Zo lastig voor te stellen dat ik dat dan weer mooi ga vinden :o Echt korte (dikke) pootjes uitstraling heeft het en kan me dan slecht inbeelden dat ik dat dan écht denk leuk te vinden staan.

4 likes

Ik weet ook nog wel dat maxi rokken hip begonnen te worden en dat men op het forum het heksenrokken vond

5 likes

Ik hoop het wel hoor. Want het blijven toch de beste broeken om je schoenen mee te showen

12 likes

Haha, ik had zelf wel oprecht past deze realisatie begin dit jaar :sweat_smile:

2 likes

Ik kan me nog heel goed een gesprek met mijn moeder herinneren van een jaar of 12 (denk ik?) geleden. Dat ik zei dat ik skinny’s nooit zat zou worden en lossere broeken echt nooit mooi zou gaan vinden, laat staan zou dragen. Weet nog dat ik daar echt volledig van overtuigd was. Zo grappig hoe die dingen veranderen!

Overigens draag ik nu heel af en toe nog wel eens een skinny, ben ze nog niet 100% zat haha

8 likes

Zijn skinny’s echt uit :rofl:?
Ik dacht alleen die hele lage waar je string boven uit komt.

Maar goed. Ik heb 100% pabo kleding stijl geloof ik (& helemaal prima :ok_hand:t2:!!) dus loop vast sowieso een paar jaar achter de trends aan :sunglasses::ok_hand:t2:

1 like

Hahahahahahha dit doe ik nooit meer sinds ik onderkoeld raakte met 35 graden