mee eens. ik maakte gisteren die poll daarover, dat deed ik omdat ik voor mijn moeder op een partij had gestemd waar ik zelf niet achter sta. als het extreemrechts was had ik wel geweigerd, maar ik vind mijn eigen integriteit ook gewoon belangrijk. zeker tegenover mijn ouders want ik weet 100% zeker dat zij dat ook voor mij zouden doen. en ik snap het dilemma wel maar zeker met een partner vind ik het raar om dan daar de lijn te trekken terwijl je wel samen kan zijn haha
Ja weiger dan gewoon, doe niet zo laf. Laat ze maar een ander zoeken dan.
Halloumi is de beste kaas.
Ja ik snap en weet dat er veel mensen in Nederland zijn die het zo goed hebben dat politiek voor hen een beetje een dingetje erbij is. En dat je dan zit van hihi we stemmen verschillend ach who cares wij overbruggen onze verschillen! Misschien trekt hij nog eens bij als zijn crypto tankt of hij een dochter krijgt!
Maar doe dan ook niet alsof het verkeerd stemmen voor iemand anders een of andere rebelse handeling is of activisme ofzo. Het enige dat ik lees is dat je jezelf out als de meid van een rechtse lul maar go off
ja precies! ik voel ook een soort plaatsvervangende schaamte om die reden eigenlijk. echt zo i can excuse racism but i draw the line at zelf die stem uitbrengen ofzo?
Ik zie steeds vaker op insta Nederlanders naar Scandinavië verhuizen (en meestal ergens in een bos wonen) en het lijkt me echt zo fucking eenzaam. En dit komt van een introvert ![]()
Lijkt me naast eenzaam ook dooooooodeng om in een bos te wonen
Ja dit valt mij ook op (ook los van social media). Vraag me echt af wat die mensen daar gaan doen, werken er zoveel mensen remote? Want veel internationale banen zullen er in de middle of nowhere niet zijn?
(Ja je kan ook de taal leren natuurlijk, maar vraag me ook af hoeveel mensen dat al onder de knie hebben voor ze verhuizen?)
in een fysieke zin wel ja, maar ik denk juist omdat je veel minder sociale druk ervaart je dus minder snel echt eenzaam voelt dan in, bijvoorbeeld, een grote stad.
volgens mij is dit zelfs wetenschappelijk wel onderzocht - hoe dichtbevolkter, hoe meer mensen zich eenzaam voelen
Maar is dat een correlatie of een causaliteit? Want dichtbevolkte steden zijn duurder dus minder vrije tijd dus minder tijd voor sociale contacten bijvoorbeeld.
true maar soms stinkt een hond wel echt naar hond in een kleine ruimte
dus wel hinderlijk als je daar dan bij zit
Vrienden van mij hebben dat een jaar of 5 geleden gedaan. Wel naar een stad overigens. Hij is bij een internationaal bedrijf gaan werken waar de voertaal Engels is. Zij heeft een sociaal beroep en is eerst naar school gegaan om de taal te leren en is daarna in haar eigen vakgebied gaan werken.
Als je Ik Vertrek kijkt nul. Never forget die zoon die in Frankrijk de wasmachinemonteur oid moest bellen en toen iets zei dat het zijn vader zân eigen schuld was ofzo dat de wasmachine kapot was
Ik vind het zo vreselijk hoe infantiliserend mensen over Joost Prinsen praten nu hij dood is. ZĂł goed dat hij OUD was en toch nog dingen deed!!! O en hij had zelfs een relatie!!! Zooooo schattig!!!
Neem oude mensen gewoon eens serieus als volwassenen die dingen doen en seks hebben gvd.
Dat is mijn moeder haar grootste ergernis. Ze werkt zoân 35 jaar met oudere mensen en het is bizar hoeveel mensen een babystem opzetten als ze tegen hen spreken.
Mag ik hier mensen met een fysieke handicap aan toevoegen?
Die zijn ook net zo leuk en kut als elk ander persoon.
En mensen met een verstandelijke beperking die niet serieus worden genomen, mede doordat ze aangesproken worden als een kind.
Hahaha ja die had ik ook in gedachten. Maar weet niet dat een representatieve steekproef is ![]()
En dat je daardoor ook zoân beeld krijgt dat mensen met bijv. downsyndroom altijd blij zijn en op een zorgeloze, onschuldige manier in het leven staan!!! Ik denk echt dat die feelgood-tv-programmaâs daarover schadelijk zijn voor onze perceptie ervan (en van beperkingen sowieso). Niet alleen omdat ze niet representatief zijn, maar omdat er geen Ă©cht negatieve kanten in mogen bestaan. Er zijn wel âuitdagingenâ, maar die laten dan vooral zien dat deze mensen âveel kunnen overwinnenâ. En natuurlijk is dat op individueel niveau mooi om te zien, maar maatschappelijk is het zo toxisch maakbaar en versterkt het het idee dat iedereen zou kunnen (en moeten) werken want zij kunnen het ook en vergeleken met hoe de realiteit er voor veel mensen en hun families uit ziet is dat gewoon schrijnend en kut. En daarnaast vind ik het ook exploitatief maar dat is een hele andere kwestie
Komt omdat we nog steeds geloven in de kapitalistische maakbare wereld.
Want als het jou niet lukt om te gaan werken, is dat jouw schuld. En niet de schuld van de maatschappij en hoe dat ingericht is.
En individuele problemen kunnen we makkelijker negeren