Impopulaire meningen #6

kunnen jullie aub naar het tmi topic gaan ik vind dit zo kanker vies

31 likes

Mijn allereerste paniekaanval had ik in de bioscoop tijdens de pauze van deze film. Misschien heb ik dan toch een snotfobie in plaats van al die andere angststoornissen…

5 likes

Elke keer als ik iets lees over Vera icm body positivity, cringe ik zó erg. Top dat ze haar lichaam omarmt maar is het niet gewoon fat acceptance (tegen discriminatie van grotere lichamen)??

Oh no, hate incoming in 3-2-1… :sob:

5 likes

Body positivity gaat toch om het accepteren van alle lichamen. Dus hoezo zou het accepteren van een dik lichaam daar niet onder vallen?

19 likes

En is er iets mis met fat acceptance dan? Of wat bedoel je?

8 likes

Maar vind jij dat dikke lichamen gediscrimineerd moeten worden dan?

Niet direct als reactie op jou maar in zijn algemeenheid: Ik vind het zo irritant dat mensen altijd doen alsof die beweging gaat over iedereen dik willen hebben en doen alsof het heel gezond is om dik te zijn. Nee je kunt je er toch bewust van zijn dat dik zijn niet ideaal is voor je gezondheid EN tegelijkertijd vinden dat je net als dunne mensen recht hebt op zorg, acceptatie, liefde, representatie etc.?

43 likes

Precies, ik hoef niet bejubeld te worden, maar ik wil vooral niet meer uitgescholden worden.

16 likes

Precies dit! En als ik daar de dokter ga serieus genomen worden met mn klachten en niet als eerste horen val maar af.

10 likes

Ik heb meerdere redenen dat ik geen kind meer wil maar eentje daarvan is dat ik best tevreden ben over mijn lichaam na de bevalling. Is niet super strak ofzo maar voor mij oké en ook gelukkig geen last meer van m’n bekken e.d. Ben bang dat het bij een tweede niet meer zo zal zijn. Zal voor sommigen wellicht een oppervlakkige reden zijn.

14 likes

Same, naast zwanger willen worden zijn er nog meer redenen waarom ze best zou afvallen, maar nee, bodypositivity…

9 likes

Wtf, gaat het? Wie ben jij om te bepalen dat zij om welke fucking reden dan ook moet afvallen?

En bodypositivity heeft ook geen moer te maken met wel of niet willen afvallen. Dat heeft te maken dat je je lichaam accepteert zoals het is, wat niet wil zeggen dat je niet zou willen aankomen/afvallen, maar dat het er ook nu mag zijn. EN dat de maatschappij, incl. zorg etc. zoals hierboven heel goed is aangegeven, ook verder kijkt dan enkel je gewicht.

26 likes

Haal die banaan eens uit je oor.

4 likes

En @Luzarl
Nee natuurlijk niet… ik vind fat acceptance juist een betere term dan body positivity in haar geval. Als ik denk aan body positive, dan denk ik aan vrouwen die niet onzeker hoeven te zijn omdat hun lichaam er niet zoals het perfecte plaatje op Insta uit ziet (denk aan: een andere vorm van lichaam “appel/peer figuur etc”, je stretchmarks embracen, cellulitis hebben enzovoorts). Bij Vera vind ik het gewoon niet rijmen. Is het body positive als je overgewicht/obesitas hebt, of is het fat acceptance waarbij je vecht tegen discriminatie van grotere lichamen (o.a. in de zorg) :woman_shrugging:t4: Ik vind het geweldig dat er in deze tijd lichamen in allerlei soorten, maten en kleuren gerepresenteerd worden die afwijken van de “beauty standard” maar het verheerlijken van een obees lichaam zoals zij dat vaak doet geeft me gewoon the ick (vooral als influencer/rolmodel vind ik het een verkeerd signaal afgeven naar jonge meiden). En dan zou je kunnen zeggen: Hoezo, zij mogen met hetzelfde lichaam trots zijn op hun lichaam! Zou je dat echt zeggen tegen je zusje/nichtje (terwijl je weet dat het eigenlijk helemaal niet zo positief is, health wise)? Maar dit is een impopulaire mening :upside_down_face:

12 likes

Maar hoe verheerlijkt zij het hebben van een obees lichaam dan? Ze laat alleen haar lichaam zien, schaamt zich daar niet voor en kleedt zich zoals ze wil. Ik heb haar nog nooit horen zeggen dat het echt een aanrader is om dik te zijn.

17 likes

Is dat het enige wat je uit mijn verhaal haalt? :slight_smile: Je hoeft het toch niet letterlijk te zeggen om het te promoten? En dan nu aub niet de vraag: Maar waar promoot ze het dan :sweat_smile: Echt, ik ben voor self-love maar niet ten koste van je gezondheid (ook wanneer iemand bijvoorbeeld extreem dun is en claimt body positive te zijn).

3 likes

Maar extreem dun (dus echt ziekelijk) is toch totaal niet hetzelfde als het overgewicht wat Vera heeft? Alsof ze dagelijks uit haar huis getakeld moet worden, kom op hoor. En vind het ook extreem vals om de kinderwens van iemand die ook nog een miskraam heeft gehad hierbij te benoemen.

Laten we niet doen alsof mensen zich echt zorgen maken om iemands gezondheid, want dat doe je wss in veel andere instanties ook niet. Je houdt gewoon niet van dikke mensen kijken die zichzelf niet haten.

Ze promoot toch ook helemaal niks naar anderen. En al zou het fat acceptance zijn, nou top toch. Als ze maar gelukkig is. Dit topic heeft een hoog gehalte droeftoeter acceptance en jullie mogen er ook zijn.

63 likes

Ja en dat is precies wat mid sizers van de bodypositivity beweging hebben gemaakt en niet wat het oorspronkelijk was.

Wees gewoon eerlijk je vindt die representatie helemaal niet geweldig, want je trekt dus de lijn bij dikheid en vind dat dat de dikkerds gewoon terug het schaamtehok in moeten.

Ik kan trouwens uit eigen ervaring zeggen dat je zusje/nichtje de hele tijd op haar dikheid wijzen, zeggen dat ze moet afvallen en aan haar gezondheid moet denken echt heel weinig doet voor het werkelijke afvallen en heel veel voor het ongeremd groeien van allerlei onzekerheden.

42 likes

Ik heb echt niks met influencers, BN-ers / andere beroemdheden, of reality tv. Ik dacht niet dat dit een impopulaire mening zou zijn, maar iedereen lijkt wel iets van bovenstaande te volgen.

Ik ken ook al die influencers niet, maar hier op het forum wordt een voornaam genoemd en de meeste mensen lijken meteen te weten over wie het gaat. Bij bovenstaande berichten dacht ik echt, Vera wie?

Nieuws over beroemdheden interesseert me ook niks, en al die Ex on the beach shows enzo hoef ik ook niet te zien. Ik kijk ook geen wie is de mol.

Ik snap wel dat het gewoon lekker makkelijk vermaak is hoor, het is niet zo dat ik me verheven voel boven mensen die dit wel volgen / kijken. Ik denk dat sommige mensen zichzelf wel beter voelen omdat ze dit niet volgen, maar dat is natuurlijk bullshit. Ik kijk gewoon ander hersenloos vermaak haha, zoals tv series en youtube.
Voor mij is het net als zo’n hobby als treinspotten ofzo, fijn dat anderen het leuk vinden, maar ik heb er niks mee.

Ik las gisteren dat iemand het over een Froger reality show had, en ik weet wel dat mensen hier dat dan niet serieus kijken omdat ze nou zo’n fan zijn. Maar zoiets heeft dan blijkbaar toch al 3 seizoenen, vind dat echt knap.

Waar doe ik dat, of heb je het over iemand anders?

@Shaaar

je trekt dus de lijn bij dikheid en vind dat dat de dikkerds gewoon terug het schaamtehok in moeten.

Sureeeeee, en jij pleurt maar weer eens wat neer om zoveel mogelijks likes te krijgen. Dit is totaal niet wat ik zeg en ik ga er ook maar niks meer over zeggen.

4 likes

Wist je dat trots het tegenovergestelde is van schaamte?

5 likes