Maar volgens mij heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag hoe Vera dan een obees lichaam verheerlijkt? Behalve door gewoon aanwezig te zijn met dat lichaam op de socials en zich daar niet voor te verontschuldigen (en daar helaas nog bakken vol haatreacties voor te krijgen).
Ik snap wel wat je bedoelt te zeggen, maar body positivity is jezelf accepteren zoals je bent, jouw lichaam mag er zijn. Wat dan ook weer positieve invloed kan hebben op fat acceptence: jij hebt net zoveel recht op zorg en om gelijk behandeld te worden al ieder ander.
Ik zie je een koppeling maken met body positivity en de gezondheidsrisicoās die er zijn met overgewicht. En die zijn er inderdaad. Maar dat staat wel los van bodypositivity; jouw lichaam mag er gewoon zijn.
In mijn familie heb ik mensen met obesitas. Die daar gezondheidsproblemen door ervaren. Die ze ook niet willen hebben, maar bij wie afvallen lastig gaat.
Die geven weleens aan dat ze hun lichaam het liefst verstoppen in wijde verhullende zwarte kleding. En door mensen zoals Vera, die kleding draagt die haar figuur accentueert, hoop ik dat zij zien dat ze zichzelf niet hoeven te verbergen maar er mogen zijn.
Maar je weet helemaal niet of iemand gezond is of ongezond???
Tsja dit forum is vooral bekend geworden vanwege de blogtopics dus daarom is het hier zoān groot thema
Ik ken die mensen ook echt alleen via het forum en wat ik over ze weet weet ik ook via het forum en niet omdat ik ze volg ![]()
dus eigenlijk is selflove volgens jou dan toch voorwaardelijk?
het laten zien van haar lichaam is eerder normaliseren dan promoten, imo. Alsof ze zegt ik ben dik het is heerlijk dat zouden jullie nu allemaal moeten doen! Het is wellicht voor iedereen anders, maar kan mij voorstellen dat acceptatie van een dik(ker) lijf erg helpt bij het daarna een stap zetten om leefstijl aan te passen. Kan me overigens wel voorstellen dat dat wat wringt omdat ze daar niet zo over spreekt (hoeft ook helemaal niet dont get me wrong), en het ook in zekere zin een verdienmodel is voor haar? ik vind het ook soms lastig maar probeer mij mezelf na te gaan waarom dat is. dat zegt toch meer over mij dan over haar, tbh.
Jongens ughh het gaat er nou al in twee topics over. Laat mensen gewoon dik zijn ofzo
Maar wat kijk je dan op youtube? Daar sterft het toch ook van de influencers?
Oh, dat wist ik niet. Toen het nog EGF was zat ik ook nooit in die topics eigenlijk.
@kika ik kijk vooral apartment tours, room makeovers en videoās over tiny homes en in een busje wonen enzo. Ze worden meestal wel gesponsord maar dat is vaak zoān Betterhelp sponsor of een winkel waar ik in Nederland toch niks kan kopen. Ik kijk ook declutter videoās haha, of over minimalisme / no buys.
Ik word natuurlijk soms wel ābeĆÆnvloedā door die videoās maar dat is dan meer inspiratie, gaat niet over specifieke producten waar zij echt reclame voor maken.
Maar in tv series en films zit volgens mij ook best veel product placement. Je wordt natuurlijk altijd ook wel onbewust beĆÆnvloed. En soms kijk ik youtube shorts, dan kom je ook veel influencers tegen. Maar die zoek ik niet bewust op.
Serieuze vraag maar denk je echt dat je niet beĆÆnvloed wordt? Ik ben me er steeds meer van bewust dat ook als ik merken maar vaak genoeg zie langskomen ik ze toch eerder als serieus merk ga accepteren. Dus ook als ik niet meteen iets koop word ik echt wel beĆÆnvloed door wat ik zie
Haha nee, ik zeg toch juist dat ik ook beĆÆnvloed word? Sowieso onbewust, maar inderdaad ook wel bewust. Die product placement valt me niet voor niets op. Iedereen wordt door van alles beĆÆnvloed in deze maatschappij.
Je wordt op dit forum ook beĆÆnvloed. Ik wil bijv ook een robotstofzuiger kopen omdat ik ze vaak voorbij zie komen (niet alleen op het forum), maar ik weet dat ik het eigenlijk niet nodig heb dus ik doe het niet.
Maar ik kijk ook vaak videoās uit Japan of Korea, die merken kan ik dan gewoon letterlijk niet kopen. En de alternatieven daarvoor zijn Shein troep dus dat koop ik ook niet.
Ik ontwijk ook wel bepaalde dingen om nog meer beĆÆnvloeding te voorkomen. Zit nooit meer op Instagram bijvoorbeeld. Als ik niet weet dat iets bestaat kan ik het ook niet (willen) kopen, dus sommige dingen wil ik gewoon niet zien haha.
Ik vind het ook echt kut hoeveel reclame / merkzichtbaarheid er overal is. Ik doe ook shampoo en zeep enzo in eigen flessen, omdat ik in mijn eigen huis geen schreeuwende merken / logoās wil zien. Draag ook geen kleding met zichtbare merken omdat ik geen zin heb om gratis reclame te maken. Marketing afdelingen zijn ook zo groot nu, ze weten steeds beter hoe ze mensen moeten laten kopen.
Dus ja natuurlijk wordt iedereen beĆÆnvloed, maar ik probeer wel echt bewust na te denken of ik iets wil kopen omdat ik het echt nodig heb, of omdat reclame / iemand me laat denken dat ik het nodig heb.
Ik zal wel weer de enige zijn maar ik vind het echt BELACHELIJK dat er ruim 18 miljoen euro is opgehaald door serious request. Blijkbaar zijn er dus veeeel rijke mensen in Nederland die veel geld kunnen missen maar waarom doneren ze nu ineens met zn alle? Er slapen mensen op straat, er is een huizencrisis?
Het is niet dat ik het spieren voor spieren niet gun, ik begrijp gewoon niet goed hoe de prioriteiten liggen
Jonge kinderen met een progressieve spierziekte die uiteindelijk zullen sterven is toch veel mediagenieker dan volwassen daklozen of mensen die geen huis kunnen vinden.
Dakloosheid vraagt structureel beleid geen eenmalige inzamelactie. Woningnood is te complex in een inzamelingsactie.
Omdat er kinderen sterven aan deze aandoeningen? Ik vind het echt fantastisch dat er zoān mooi bedrag is opgehaald en ik hoop dat er nu meer mogelijk is op het gebied van onderzoek waardoor er hopelijk veel kinderen geholpen kunnen worden.
Dat staat voor mij echt compleet los van al het andere leed in de wereld en het staat ieder natuurlijk vrij om daar geld aan te besteden ipv aan dit doel.
Ik vond het ook heeeel opvallend dat het laatste half uur ineens veel bedrijven grote bedragen gingen storten. Lekkere marketing zodat je naam op tv verschijnt terwijl veel mensen op dat moment kijken =ā)
Zou zeggen doneer lekker hier:
Ja indedaad, doneren aan Lekker Geven! Zij bieden echt goede hulp.
Ik vind een vuurwerkverbod echt jammer, ik vind siervuurwerk zo mooi en de hele vibe is ook zo gezellig, net Sinterklaas waar je eerst gaat bestellen uit een boekje, het afhalen heeft ook zoān saamhorigheidsgevoel. Je spreekt je buren ook nog eens als je gezellig met zijn allen buiten vuurwerk staat af te steken om middernacht, en het is zo mooi om te zien
ik zou het echt jammer vinden als dat ophoudt.
En ik ken uiteraard alle argumenten voor een vuurwerkverbod wel, maar oud en nieuw heeft nu een bepaalde vibe die ik wel echt ga missen als het zonder vuurwerk is.
Heb je de NOS headlines al gelezen vandaag
Denk dat de hulpverleners het ook echt een gezellige vibe vonden.