Ik snap je wel hoor. Op de meeste plekken is het gewoon gezellig. Ik hoop vooral dat we allemaal straks nog wel lekker naar buiten gaan middernacht.
Ik heb het niet over vuurwerkmisbruik of geweld tegen hulpdiensten natuurlijk
Ik snap die kant wel, ben ik het ook mee eens, maar dit is echt heel erg afhankelijk van de plek waar je zit. Waar ik gister was is het gewoon een halve warzone, met jonge jongens die roekeloos alles vernielen met keiharde vuurwerkbommen en redelijk grote brandjes waar de brandweer voor kwam.
Kreeg trouwens ook een NL alert om niet de hulpdiensten te bellen tenzij er echt sprake van levensgevaar was ivm drukte, weet niet of dat een plaatselijke melding was of het hele land. Dat is toch gestoord
Maar dit twee dingen kan je dus niet lostrekken omdat het 1 met het ander komt. Als iedereen gewoon gezellig vuurwerk deed zou er ook veel minder snel een verbod komen. Los van dat ook met gezellig en “veilig” afsteken er ook gewoon ongelukken kunnen gebeuren, dieren doodsbang zijn en het slecht is voor de natuur/milieu.
Denk dat weinig mensen het helemaal niet leuk vinden.
Ik snap dit sentiment echt niet. Mensen moeten met hun dieren naar vuurwerkvrije vakantieparken omdat ze zoveel stress hebben van de knallen. Brandweermensen die niet vrij zijn maar moeten werken, krijgen vuurwerk naar zich gesmeten. (Minderjarige) mensen sterven. De helft van de slachtoffers in het Oogziekenhuis was minderjaardig én het overgrote deel omstander. Er vliegen monumentale gebouwen in de fik.
Supergezellig!
Met je buren buiten staan kan ook met wat sterretjes en een glaasje champagne?
Nou dit, hoorde gisteren dat een vriend een discussie met mensen had gehad over hoe dat gaat zijn zonder vuurwerk. Je kan ook prima met alleen bubbels naar buiten of iets anders bedenken. ![]()
Ik vond vuurwerk altijd iets sentimenteels hebben omdat het echt bij de afsluiting van het jaar hoorde voor mij met alle mooie kleuren en knallen. Dit jaar werd ik gewoon misselijk toen ik hoorde dat er in totaal voor 129 miljoen euro is gekocht?? En dan nog niet te bedenken hoeveel ellende er door veroorzaakt wordt.
Ik HAAT vuurwerk en ik hoop echt dat der domme “traditie” snel uitdooft met het verbod (heb daar een hard hoofd in), maar ik snap dit sentiment eigenlijk wel. Ik ben in Frankrijk en er gingen hier om 12 uur denk ik twee pijlen de lucht in en toen dacht ik ja: ik kan mij wel voorstellen dat het leuk is om met je familie of buren één sierpijl de lucht in te schieten om het nieuwe jaar in te luiden.
Maarja helaas wonen er alleen maar debielen in Nederland
Ik zag gisteren bezopen mensen, kinderen die niet in de gaten gehouden werden en een heel gestresste kat buiten rondlopen. Zelf hadden we twee gestresste honden binnen zitten. En dan zie ik het nieuws en lees ik ervaringen hier, dan denk ik: de gemiddelde Nederlander die wat leuks (legaal) afsteekt en zich niet misdraagt zijn echt in de minderheid.
Edit zie nu het topic pas sorry😂
Een goede impopulaire mening dit! Ik zou het ook wel leuk vinden als er alleen een knalvuurwerk verbod kwam en siervuurwerk nog wel mocht.
Maarja dat is helaas niet realistisch hier, dus als ik moet kiezen tussen hoe het nu is of geen vuurwerk, dan wordt het toch maar geen vuurwerk.
En het is ook wel slecht voor het milieu inderdaad, zou het ook best leuk vinden als het nationale vuurwerk overging op zo’n drone show. Al weet ik niet hoeveel beter het is voor het milieu om zoveel drones te maken. Je kan ze tenminste wel hergebruiken.
Echt prima als ze het afschaffen. In de jaren 90 in mn dorp vond ik het ‘gezellig’, nu zie ik vooral dronken mensen die met explosieven staan te klooien.
Mijn impopulaire mening is dat het mij niks boeit dat mensen hun eigen ledematen eraf knallen ![]()
Mij ook niet, maar wel als dat betekent dat de hulpdiensten overbelast raken en iemand met een hartaanval bijv minder snel geholpen kan worden
Ik vind het zo typisch dat honden en katten altijd als boegbeeld zielig gevonden worden tijdens oud en nieuw, oké idealiter is er helemaal geen geknal, maar denk eens aan al die arme vogels die in paniek door de lucht gaan vliegen en dood kunnen gaan van puur paniek/stress. Die kunnen nergens schuilen hoor. Onze beschermde huisdieren iig nog wel.
Helaas zijn de meeste slachtoffers (in ieder geval in het oogziekenhuis) omstanders
Daarom zeg ik ook EIGEN ledematen
Maar als je geen bril draagt of alsnog heel dichtbij gaat staan dan boeit ‘t me verder ook niet als je daarom slachtoffer wordt.
Ja, was ook niet zozeer op jouw impopulaire mening zelf , maar hoor het ook vaak als een argument tegen het vuurwerkverbod,
Ja om nog maar niet te spreken over mongolen die nitraten in het water gooien waar eenden en koeten zitten. Ben echt zo tering boos
Nou laten we wel wezen, jullie hebben het over de mensen die het voor de rest verpesten maar jullie bedoelen MANNEN
Haha ik zou het wel vet vinden als vanaf volgend jaar alleen nog vrouwen vuurwerk af mogen steken
Ik vind de muziek van Suzan en Freek vaak erg leuk om naar te luisteren. Lekker makkelijk mee te zingen.