Impopulaire meningen #6

Ik moest toen ik in het ziekenhuis wel eens de (overgebleven) zenuwbanen van dit soort mensen onderzoeken. Die verhalen ook…over vuurwerk met benzine overgieten of spijkers erin??? Ja sorry, maar geen medelijden met je. Je bent gewoon dom.

Wij zijn nu in Duitsland en de verhuurder van het huisje ergert zich ook al dagen aan debiele Nederlanders met vuurwerk. En dat hij er stiekem lol in had dat mensen met koffers vol door een dorpje een onweg namen en dan nog gepakt werden op fotocontrolešŸ‘ŒšŸ».

13 likes

Ik ben nu in een land waar alleen professionele mensen vuurwerk mogen afsteken en juist met z’n allen naar een plek gaan waar vuurwerk kan worden afgestoken vind ik heel gezellig. Er zijn alsnog veel plekken om te kijken en een paar uur eerder is er ook een show voor kinderen dus die kunnen het ook zien.

En geen vuurwerkdoden, geen uitgebrande auto’s en geen geweld tegen hulpverleners :smiling_face_with_three_hearts:

47 likes

Ja, dit zou toch de perfecte oplossing zijn?!

4 likes

Waar dan?
In Zwitserland is er wel wat afgestoken, maar waren vooral siervuurwerk tussen kwart voor 12 en kwart over 12 ongeveer. Misschien weinig omdat het duur is?? Haha ik heb niks gekocht. Vond het wel mooi om ff te zien en zeker in de bergen. Nu ik zie hoe het in Nederland aantoe ging…man man man.

5 likes

Dat is blijkbaar geheim :shushing_face: :smiley:

4 likes

Australiƫ. Ook wel wat makkelijker om tegen te houden want je haalt niet even vuurwerk over de grens. Maar er zal toch wel iets te regelen zijn in de EU.

2 likes

Jaaaa gisteren om kwart voor 8 was er een vuurwerkshow en om 11 uur lag ik lekker in bed. En dat in 29 graden! Top avond! :pray:

Zit jij aan de westkust?

5 likes

God is iedereen casual in AustraliĆ«? Van de week ook al zo’n ā€œik zou hier elk jaar willen overwinterenā€ en toen was het ook fucking AustraliĆ« :sweat_smile::sweat_smile::joy:

Volgens mij hebben weinig mensen hier de knaller van de staatsloterij nodig.

45 likes

Dit is ook wel makkelijk oordelen. Zo casual verteld @Nefertiti het niet. En als het goed is is ze niet casual op vakantie mAr op familiebezoek.

8 likes

Australie is het nieuwe Scandinavie :clown_face:

@JustinBieber Eens, mijn spaarrekening is juist historisch laag :confetti_ball:

3 likes

oh nee als je bij familie op bezoek gaat dan kost het geen geld

4 likes

Kost het nog steeds geld, maar als je bijv geen verblijf hoeft te regelen scheelt het toch al een hoop?

5 likes

Nja als ik naar mijn familie in het buitenland ga, hoef ik alleen een vliegticket te betalen, maar geen verblijf, geen autohuur etc. Dat scheelt gewoon echt heel veel geld.

En uiteraard is het niet helemaal gratis verder, want betaal mee aan boodschappen en benzine, maar ben dan altijd nog goedkoper uit dan wanneer ik een hotel en elke buiten de deur eten moet betalen.

6 likes

Maarja die mensen rijden toch ook gewoon naar Duitsland om vuurwerk te halen dan als ze echt willen.

Maar dit forum is echt rijk hoor.

Verbaasde me er van de week ook over wat mensen voor hun kind per maand sparen. Vaak meer dan 100 euro en de kinderbijslag zetten ze direct ook op de spaarrekening en gebruiken ze niet voor bijvoorbeeld nieuwe kinderkleding of een winterjas. Wat een welvaart.

59 likes

Ik kan me echt niet voorstellen dat dit forum echt rijker is dan gemiddeld. Alleen posten mensen met meer geld daar veel makkelijker over, en vanuit hun bubbel met een toon alsof die levensstijl de norm is.

4 likes

Hier sta je idd niet zo snel bij stil. Ik heb gisteren in de tuin wat kleine muisjes zien rennen :cry: en ik zie die normaal nooit zo rondlopen in de tuin. Ik dacht nog, awh waar willen/kunnen die eigenlijk naartoe.

5 likes

Vorige week toen er een klein laagje ijs lag, waren er jongen bezig met vuurwerk onder het ijs af laten gaan. Was ook zo boos, kon het ook niet laten om er wat van te zeggen. Stonden ze me beetje dom aan te kijken

4 likes

Nou ik heb het niet perse hier gezien (ja nu) maar heel veel mensen op mijn socials zijn ook in Australiƫ atm. Vond ik gisteren ook zo opvallend ineens en nu noem jij het hahah

1 like

Ik denk wel dat veel forummers meer verdienen dan gemiddeld voor hun leeftijd hoor. Ook als ik soms zie wat voor berichten er geplaatst worden in het show je laatste aankopen topic. En nee niet iedereen post daarin, maar vind er wel vaak dure dingen in staan.

13 likes