Impopulaire meningen #6

Ik verbaas me hier op het forum ook vaak over. Ook wat mensen als vanzelfsprekend beschouwen, wat het voor mij echt niet is. Natuurlijk vind ik mezelf nog steeds ‘rijk’ als je over de hele wereld kijkt, maar vergeleken met hier en ook omgeving denken wij echt veel meer na over geld/relatief kleine bedragen.

Ik kreeg laatst op mijn werk ook de vraag of ik een 15-uurs dienst wilde draaien. Toen zei ik: jawel maar tegen een hoger tarief. Was verder goed, maar toen zei een collega: nouja niet alles draait om geld toch?
Nee, als je het hebt niet nee. Maar mijn man is bijvoorbeeld chronisch ziek, waarbij we vorig jaar behandelingen niet hebben gedaan vanwege geld. Als ik 100 euro extra uit een dienst kan halen, doe ik dat.

41 likes

Anders werkt hij zelf lekker die 15 uurs dienst? Wtf

10 likes

Was een vrouw, maar ik vond het heel bijzonder ja. Elke middelmatige Jeroen onderhandelt over zijn salaris, dus waarom zou ik het niet doen?

Ik heb gelukkig een fijne leidinggevende die er nooit moeilijk over doet. Hij is al lang blij dat iemand het wil doen.

9 likes

Dat vooral. T gaat ook helemaal niet om Australië, vond het gewoon grappig toeval dat er drie mensen daar tegelijk waren. Maar algeheel denk ik wel vaak wat een welvaart idd @ZusjevanJoost

3 likes

Ik dacht met die poll van wat spaar je wel van ja ik spaar de kinderbijslag dus dat is precies 100 euro per maand, ik dacht niet dat het en-en was.
(dit is geen reactie op de hoeveelheid rijkdom die ik dan heb, maar op dat ik me afvroeg of er verschil in interpretatie van de vraag zit).

1 like

Ja alsof je zonder die welvaart ook een retourticket kan kopen. Snap niet dat het zo moeilijk is om zonder mitsen en maren dat gewoon toe te geven.

9 likes

Ik vind het ook echt ontzettend jammer. Elk jaar haal ik toch wel twee goedkope sierpotten, hooguit 20/30 euro in totaal, gewoon om dat gevoel te hebben dat je een vuurwerkje afsteekt. Het is ontzettend jammer dat er imbecielen zijn die het zo verpesten voor de normale mens. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, zelfs niet van veraf, hoe het hen plezier kan geven om bijvoorbeeld hulpverleners te bekogelen of de hele straat kapot te knallen.

Ik heb wel het idee dat het ook erger wordt doordat er al meerdere jaren sprake is van een verbod. En dat ze daardoor denken, oké, dit is de laatste keer, dus we moeten extra hard gaan. Maar omdat er geen knoop wordt doorgehakt, ze het jaar erop zichzelf moeten overtreffen, omdat het dan opnieuw zogenaamd het laatste jaar zal zijn.

@ZusjevanJoost Ik zou zo’n vuurwerkshow dan weer niks vinden, dat is zo’n evenement waar je helemaal heen moet en met super veel mensen bent, terwijl ik juist van die intieme knusse sfeer geniet. Maar ja een andere oplossing zou ik ook niet weten. Ja nogmaals, het is gewoon kut dat er echt randdebielen rondlopen.

5 likes

Dit is toch al zo?

Even opgezocht: knalvuurwerk is sinds 1 december 2020 verboden.

2 likes

Hierbij het bewijs dat een verbod niet gaat helpen :pensive: al hoop ik met heel mijn hart van wel

6 likes

Het is natuurlijk super duur om te vliegen. Maar ik heb wel het idee dat als mensen familie bezoeken in Suriname, dat minder als een welvaartsding wordt gezien dan mensen die familie bezoeken in Australië.

4 likes

Ja al denk ik dat de Zwitserse grenspolitie echt heel goed controleert. Je krijgt hier blijkbaar ook flinke boetes als je vlees en kaas over de grens haalt. Lol ik heb al mijn snacks in Duitsland gekocht :grimacing: Maar daar staat geen boete op.

4 likes

Sorry, ik begrijp denk ik niet wat je hiermee bedoelt

1 like

maar de redenen waarom er veel familiebezoek van/naar australie en suriname is toch compleeeeet anders haha??? niet te vergelijken

2 likes

Oh, dat wist ik helemaal niet. Nou, bewijst inderdaad wel dat het nog niet werkt. Denk dat het nog jaren gaat duren, maar uiteindelijk wel beter wordt als al het vuurwerk verboden wordt. Het rookverbod binnen werd ook niet meteen perfect opgevolgd, maar is nu wel veel beter. Mensen moeten er ook aan wennen.

2 likes

Het rookverbod voor de horeca is wel makkelijker aan te moedigen met boetes (en ook makkelijker te ‘pakken’). Als het aan de burger ligt vrees ik ervoor. Maar hoop dat je gelijk hebt en dat het minder en minder wordt.

3 likes

En in Duitsland gaat het nu ook al over verkoopverbod. Dat gaat natuurlijk wel helpen ook als andere landen het overnemen. Natuurlijk heb je dan af en toe nog wat illegaal vuurwerk, maar niet zo massaal.

5 likes

Ja dat is ook zeker waar. Het was ook gewoon meer een observatie dan echt een punt wat ik probeerde te maken ofzo. Een goede vriendin van mij is momenteel op familiebezoek in Suriname en ze kreeg echt super vaak de opmerking oh daar zal je wel lang voor hebben gespaard (terwijl ze advocaat is en ieder jaar gaat). Ik vind het gewoon interessant dat het ene familiebezoek een statussymbool is (familie bezoeken in Australië = jij bent een welvarend persoon, en het andere familie bezoek niet.)

Maar ik was dus niet echt een punt aan het maken. Deze twee verschillende reacties vielen gewoon even samen in mijn leven.

2 likes

Misschien weten de mensen die dit vragen dat een reis naar australie doorgaans goedkoper is dan naar suriname? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die in december naar su reizen niet als statussymbool zien en de doorsnee (ook welgestelde) familie moet ook gewoon sparen om 2400 euro per ticket (ja dit is economy) te kunnen betalen.

Ik kan echt dagenlang ranten over hoe goor ik het kunstmatig hoog houden van deze prijs vind trouwens (omdat het voor veel Nederlanders gewoon een noodzakelijke bestemming is), maar dat is voor het ergernissen topic.

28 likes

Schandalig. Bijna nergens op het hele fucking zuid Amerikaanse continent is het duurder dan naar Suriname. Naar Peru retour is verder en een kwart van de prijs als je goed boekt.

10 likes

Houdt KLM die prijs zo hoog? Is er te weinig concurrentie?

2 likes