Impopulaire meningen #6

Ja minimale concurrentie, slechts twee airlines (klm/slm) en slm is minder betrouwbaar. Het is echt schandalig, want ze weten dat wie het geld heeft familie blijft bezoeken. Nu is 2400 wel de decemberpiek, maar het kost altijd honderden euro’s meer dan andere bestemmingen met vergelijkbare reistijd (curacao, aruba, new york). Dus ik snap wel dat mensen over sparen beginnen als je aankondigt te gaan.

6 likes

voor de eilanden zijn dit inmiddels overigens ook geen hele bijzondere prijzen meer tijdens de kerstperiode. alleen wat daar ook een grote rol speelt zijn nederlanders die kerst in de zon willen vieren :smiling_face_with_tear:

klm heeft dacht ik zelfs een vlucht per dag naar curacao eruitgehaald tijdens deze periode paar jaar geleden door zogenaamde “capaciteitsproblemen” op schiphol waardoor het richting de 3k ging. zo’n ~~ vriendelijke ~~ maatschappij.

1 like

Dit artikel gaat hier ook over, precies wat jij ook zegt

https://www.volkskrant.nl/buitenland/waarom-zijn-de-vliegtickets-naar-suriname-zo-duur~b81827ed/

7 likes

Ik heb €395 betaald voor mijn terugvlucht vanaf Australie (in hoogseizoen en 8 weken van te voren geboekt) dus dan is familie hier bezoeken echt veel goedkoper :dizzy_face:

1 like

Nee oost!

2 likes

Misschien werkt dit waar jij zit, maar waar ik was (Melbourne eo.) werd er wel vanalles afgestoken. Niet zoals in Nederland, maar wel goede knallen af en toe. Er waren ook professionele shows, maar dus ook gewoon random vuurwerk overal.

1 like

Dit viel mij ook op. En volgens mij valt het tegenwoordig mee, maar eerlijk gezegd let er ik nu minder op omdat het voor mij nu minder relevant is, maar ik weet nog wel een paar jaar terug als er dan een tip gevraagd werd voor bijv een cadeautje ofzo dat er dan echt van die dure dingen werden geadviseerd. Van die stapelringen in fletse kleuren of kleding van allemaal dure merken zoals marmar Copenhagen en Minirodini. Never forget ook toen het over betaald verlof (70%) ging en iemand zei dat ze dat nogal eeen hap uit het salaris vond, en dat daarop gereageerd werd met: ja maar daar kan je dan de aankomende maanden voor sparen. Alsof iedereen even 30% opzij kan zetten :joy:. Nou ja ik geloof dat ik vooral wil zeggen dat ik het met je eens ben.

8 likes

Hahaha, sorry voor die casual post.

Ik heb er overigens 9 jaar voor gespaard en ben op familiebezoek. Maakt me niet minder rijk, want heb het gewoon goed. En ik ZOU hier best willen overwinteren, maar dat gaat mij financieel echt niet lukken. Oh, en ik wil ook niet iedere jaar zo’n enorme reis maken eigenlijk.

4 likes

Ja echt walgelijk en ze doen dit al zo lang. Het is al helemaal drama als je last minute een ticket nodig hebt vanwege bijvoorbeeld een begrafenis. Kan me prijzen richting EUR 5000 herinneren toen mijn oma overleed.

4 likes

Ja echt bizar. Alsof het niet al de hel is om binnen een paar dagen te moeten beslissen of je gaat, negen uur te vliegen en dan bijna rechtstreeks richting het mortuarium te gaan. Vind echt dat daar een coulance regeling voor zou moeten zijn.

15 likes

Man ik vond de prijzen naar Congo al bizar hoog maar dit is absurd.

Ja ik zat ook eerst zo van hoe duur kan het zijn want overal waar geen concurrentie is houden ze de prijzen hoger dan de omliggende omgeving maar dit is echt bewust misbruik maken van mensen. Je weet dat er een grote doelgroep is die graag familie bezoekt en dan ga je een beetje zoeken wat de maximale prijs is die je kan hanteren zonder dat teveel mensen het niet meer kunnen betalen/weigeren te betalen.

10 likes

Ja dit denk ik ook. Merk het in het dagelijkse leven ook dat in gesprekken waar het over dure dingen gaat (hypotheek kunnen nemen, verhuizen naar duurder huis, vakanties kunnen boeken wanneer je daar behoefte aan hebt, of bijv een nieuwe fiets kopen wanneer de oude stuk is) de mensen die in hetzelfde financiele schuitje zitten meepraten, maar de mensen voor wie dat ondenkbaar is vanaf daar hun mond houden. Dus die geluiden hoor je werkelijk minder. In mijn kringen althans. Het is gewoon geen leuk gesprek namelijk voor als je ‘daar niet bij hoort’, vaak ook pijnlijk om dat verschil zo te voelen. Dus ik hou me voor dat dat hier op het forum ook zo gaat: de struggles worden minder belicht, waardoor het lijkt alsof de rijkdom overal is

16 likes

Misschien is dit impopulaire gedachte hoor, en ik heb er geen specifiek standpunt over. Maar ik lees op het forum juist vaak dat er veel hier tegen vliegen zijn en dergelijke. Is Suriname dan niet gewoon een prima prijs maar de rest juist té goedkoop?

Haha want het milieu vervuilen is alleen een recht van de rijken?

8 likes

Uhmm, nee eigenlijk ook niet :joy:

Ik vind ook dat sommige vluchten wel héél goedkoop zijn en we vliegen juist zo veel mogelijk zouden moeten ontmoedigen, maar het is wel vreemd dat vliegtickets naar het ene Zuid-Amerikaanse land zoveel duurder zijn dan naar het andere.

3 likes

[quote=“Peachpuff, post:504, topic:41413”]
maar het is wel vreemd dat vliegtickets naar het ene Zuid-Amerikaanse land zoveel duurder zijn dan naar het landen en vliegvelden kunnen zelf bepalen wat de belasting is om daar te mogen landen en opstijden. Dit wordt natuurlijk doorberekend in de ticketprijs.

2 likes

Nee, maar ik ben wel een voorstander om middels accijns en belasting ongewenst gedrag te ontmoedigen. En gewenst gedrag te stimuleren met prijsverlaging. Dus hoge accijns op vliegen binnen Europa en dat geld gebruiken voor een goed treinnetwerk.

7 likes

Goedkoper treinnetwerk. Als de trein 10 x duurder is dan een vliegticket en 5 x langer duurt… En bekend staat om vertraging :joy: Dan is het logisch dat mensen het vliegtuig kiezen.

2 likes