Als dat voor iedereen zou gelden om dat argument: prima, maar de hoge prijzen hebben niks met klimaat te maken. Ik ken ook heel weinig mensen - en heel veel surinamers - die veel op en neer vliegen. Voor de meeste geldt dat het een eens in de zoveel jaar of zelfs nooit vakantie is. De grote klimaatwinst is er niet te halen hoor.
Ik haat pippi langkous
ik ben nu benieuwd waarom haha (wel grappig icm je naam want ik moet nu denken aan een bepaalde scene)
Taka takuland is wel mega racistisch als je dat terug leest. Niet te doen.
Van de apotheek met het bord “hebt u ook last van sproeten?”
Pippi loopt naar binnen en zegt: “nee.”
(…)
“Maar kind, je zit helemaal onder!”
“Dat weet ik, maar ik heb er geen lást van.” ![]()
@Willy absoluut, ik zou heeeel veel stukken overslaan als ik het nu opnieuw (voor)las….
En haar vader is een n-woord koning ![]()
dat weet ik inderdaad nog wel. ik heb de boeken niet gelezen maar wel vroeger de serie gezien (niet de getekende). ik herinner me nog de racistische woorden, was benieuwd of dat haar reden was of een onbenullige irritatie
Haha, ben ik ook benieuwd naar! Dit was een aanvulling voor wie het vergeten was. Ik ben dol op (de gemoderniseerde versie van) Pippi.
Volgens mij zijn de boeken recent opnieuw uitgebracht waarin die stukken zijn aangepast
heb het nooit leuk gevonden. gewoon irritant.
ik haat leiden
ja ik voel deze wel
leuk voor een dagje
maar heb er 5 jaar gewoond en echt weinig plekken waar ik minder graag weer zou willen wonen
ja ik heb gewoon een leiden trauma want ik had daar kaakchirurg als kind, een heel kutte stage als tiener dus al mijn ervaringen daar waren gewoon stom haha. en toen jaren later als volwassene gaf ik het nog 1 kans en toen raakte ik mijn ov kwijt
dus fuck leiden haha