Impopulaire meningen #6

Ik dacht dat de mate waarin swifties fangirlen wel stopte op een leeftijd van 17/18 maar zie nog best veel volwassen vrouwen die diehard fan zijn van Taylor Swift. Ik kan daar met m’n hoofd echt niet bij. Vraag me soms af of ik mis wat er zó bijzonder is aan die vrouw?

30 likes

The worst kind of person…

1 like

Ja volwassen die-hard Swifties doen me denken aan die K3 fanaten van SBS6 programma Fans van vroeger.

22 likes

Ja bizar, hier ook mensen die heeeeelemaal blij zijn door haar verloving ??? Gaat t

22 likes

Ik begrijp ook echt niet dat serieuze nieuwssites dit nieuws ook uitgebreid delen? Waarom is dit iets voor de nos?

7 likes

Om ook de infantiele medemens naar hun platform te trekken denk ik

6 likes

Zo, gaat het?

3 likes

Alle vrouwen die ik ken in eind twintig tot midden dertig die helemaal idolaat van haar zijn, zijn het type vrouwen dat op alle gebieden echt altijd op safe speelt en gaat voor middelmaat. Het type vrouw waarvan het meest spannende kapsel een schuine pony was, waarvan de boekenkast vol staat met young adult romans die eigenlijk gewoon de schriftelijke versie zijn van Swifts muzikale oeuvre en die een partner hebben die ze de hemel in prijzen, maar die je op je verjaardag of Valentijn zomaar kan verblijden met een bosje bloemen van het tankstation. Ze is denk ik likeable omdat ze altijd gaat voor veilige keuzes, niets spannends. Je weet wat je krijgt voorgeschoteld: veelal liefdesliedjes met simpele metaforen die niet zouden misstaan in een poesiealbum in de jaren 90.

19 likes

Ja hoor, ik vind het gewoon heel bizar dat je je als volwassene nog gedraagt als superfan van welke artiest dan ook en dingen zeggen als dat je door het dolle heen bent en zo blij en gelukkig bent omdat een artiest verloofd is ook.

31 likes

Ze is als enige soloartiest ooit uitgeroepen als person of the year door time magazine, ze is de eerste artiest ooit die vier grammy’s heeft gewonnen voor album of the year, in totaal heeft ze er 14, zes van haar albums werden binnen een week meer dan een miljoen keer verkocht en zo zijn er nog wel meer dingen. Prima dat het je smaak niet is, ik ken ook geen nummers van haar (behalve you belong with me haha) maar ze is gewoon superpopulair en invloedrijk, dus dan worden dit soort dingen gemeld.

31 likes

Ze is misschien wel de populairste artiest van dit moment, dus ik snap de verontwaardiging ook echt niet? En waarom mag je geen fan meer zijn als je volwassen bent?

Maar ik ben dan wel weer benieuwd hoe het kan dat je geen nummers van haar kent :stuck_out_tongue: ze wordt toch al jaren veel gedraaid op de radio en op andere plekken. Dat kan je toch bijna niet vermijden? Haha

4 likes

nou ja er is een verschil tussen gewoon de muziek heel goed vinden en naar een concert willen enzo of helemaal invested zijn in hun privéleven toch? ik vind bijvoorbeeld de muziek van mahalia echt top en ze komt ook over als een leuk persoon maar als ik zie dat ze verloofd is denk ik ‘oke fijn voor haar’ maar 1 seconde later denk ik er echt niet meer aan

10 likes

Vergeet vooral niet: die je blij kan maken met Rituals doucheschuim :dizzy:

2 likes

Zo benieuwd naar jouw unieke en edgy smaak en levenskeuzes :smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

FOUT!

Mijn zusje is super Taylor fan en wil alleen maar Jo Malone doucheschuim en mijn moeder is juist blij met rituals, maar die luistert weer liever naar Katy Perry.

4 likes

Maar wat je nu beschrijft is meer dan de helft van de populatie op dit forum, dus dan zou ik toch verwachten dat meer mensen haar muziek leuk vinden.

Iedereen die nu zo zit af te geven op Taylor Swift luisterde in hun pubertijd alleen naar Evanescence omdat ze AnDeRs zijn, maar ondertussen ook gewoon een typische tiener waren. En net als nu gingen ze dat heel hard bewijzen door dit hard van de daken te roepen.

Mensen gingen hier helemaal wild omdat de dochter van Beyoncé danser bleek te zijn op haar tour.
Er zijn hier mensen die naar elk concert van Springsteen hier in Nederland gaan.
Er zijn hier mensen die hetzelfde bedrag voor tickets+reis en verblijf hebben betaald voor de concerten van Oasis, als mensen voor die tour van Taylor Swift.

Maar nee, iew Taylor Swift kan echt niet. Echt, laat die mensen. Iedereen die zo afgeeft is zelf net zo tyfusnormalo als zij en haar fans alleen ontkennen ze dat tot in den treuren.

Als je ECHT cool wil zijn, dan luister je naar dit

Of dit

Of dit

Dankuwel

48 likes

Ik vind dat haten op Taylor Swift ook wel weer van die typische vrouwenhaat. Zag dit filmpje voorbij komen en moest toen aan Taylor Swift denken.

19 likes

Lol no one ever, ik vond het gewoon leuk en vond dat dat ook moet kunnen (Denk daar hetzelfde over als Pink, Kelly Clarkson of in de toekomst Rihanna of zelfs Taylor Swift optreedt met hun kinderen). Maar verder op serieuzere noot. Ik was in mijn tienertijd best een beetje fan (heb nummers als fifteen, you belong with me etc platgedraaid, ben nog naar de reputation tour geweest. Ik geef ook makkelijk toe dat Folklore een aardig album is), maar verbaas me echt om dat haar fans met haar zijn meegegroeid. Ze is een mediocre zangeres, mediocre songwriter en ronduit slechte danser. De thematiek is onveranderd, haar stage présence is nog altijd ongemakkelijk en haar politiek heeft zeer weinig ontwikkeling doorgemaakt. Ik denk echt dat dat fanschap iets zegt vrij belangrijks en genants zegt over haar fans. Taylor Swifts is een vrouw voor een bepaald type vrouwen en ik vind dat openlijk idolaat zijn van haar echt griezelig, niet omdat ik zomaar op haar af geef, maar juist omdat ik haar discografie en gedrag ken.

Edit: meest veelzeggende vind ik trouwens als we het toch terugtrekken naar Beyonce. Beyonce wordt ook door fans best stevig bekritiseert in (denk in nl context bijvoorbeeld Liberte Egalite Beyonce). Een kritische blik op wat zo iemand doet en wat dat dan weer betekent mis ik zo goed als volledig bij Taylor Swift fans, terwijl zij bekend staat om die mega rare parasociale relatie met haar fans.

17 likes

ja misschien, vast deels. maar taylor is wel gewoon een prototype white feminist die zeer vervuilend leeft met haar privévliegtuigen, waar ze zich niet over uitlaat terwijl zelfs haar fans daar toen ‘bezorgd’ over waren, iemand die politiek gezien nooit echt duidelijke statements maakt omdat ze haar carrière en de schijn van neutraliteit belangrijker vind dan politiek en mensen die niet op haar lijken. haar inborst en familie zijn nu eenmaal conservatief.
vergeet nooit haar docu waarin ze een heel tranenspektakel maakte van er voor ‘uitkomen’ dat ze democratisch stemde, she painted herself heroic echt, een martelaar bijna. terwijl het feit dat ze de keuze al heeft en niet beseft dat 1: genoeg mensen die keuze niet hebben en 2: het vooral heel veel zegt dat ze zo lang geen politieke kleur heeft bekend en MAGA fans verliezen ziet als iets ergs en een offer. en je jezelf dan zo neerzet in je eigen docu in de hoop geprezen te worden voor je ‘opoffering’. het was zo genant. ik begrijp niet dat je van zo iemand persoonlijk fan kunt zijn. iemand die zoals Shaar zegt verder ook 0 politieke ontwikkeling heeft doorgemaakt, dit is waar het ophield, ondertussen is ze weer neutraler dan eerst oa door haar partnerkeuze.
een openlijk racistische misogyne zwarte vrouwen fetisherende ex, haar nieuwe vent is politiek minstens neutraal maar zelfs maga dus volgens instantramen? veel maga hebben hen iig gefeliciteerd en dat ze maar veel (witte) baby’s mogen maken.
100% dat Taylor dat gewoon lekker laat en blij is dat ze gewoon weer helemaal neutraal is voor maga & liberalen nadat ze als democraat ‘uit de kast’ is gekomen.

als je dan van een persoon fan bent, meer dan alleen iemands muziek leuk vinden, en dus zo fan dat je iemand persoonlijk idoliset en door het dolle bent als iemand zich verloofd, vind ik het toch wel iets over jou als mens zeggen dat je dan zo fan bent van iemand met zulke zwakke moralen en die met haar platform vrij weinig doet voor de mensen (tenzij die wit zijn)

62 likes

100x dit

3 likes