Impopulaire meningen #6

Ik hou er van als je even laat merken dat je een achtergrond hebt in echte muziek :purple_heart:

1 like

Dat vond ik inderdaad ook altijd een beetje obsessief. Maar ik heb dan ook wel een hekel aan Anouk en d’r muziek.

6 likes

Ik vind nagenoeg elk gekleurd kapsel met een assige toner ZO lelijk. Zowel blond als bruin geverfd haar. Het staat zo nep en grauw en onnatuurlijk. Tuurlijk wil je bij geblondeerd haar geen knalgeel kapsel, maar die warme gloed staat echt beter dan een grauwe gloed.

9 likes

Gaat dit over mijn foto in het haartopic?

Nee heb deze ergernis over alle kapsels.

3 likes

weet niet hoe obsessief ze was maar van anouk (voordat ze conservatief transfoob werd) snap ik dan weer veel beter dat iemand op iets persoonlijker vlak fan zou zijn.
mijn moeder is ook best fan, vanaf het eerste uur wel eigenlijk, en toen Anouk doorbrak was ze best wel een feministisch icoon. ze was stoer, niet op dr mondje gevallen, trots haags, gaf geen fucks. haar debuut was hartstikke goed, nieuw, rauw, en haar muziek is als het je smaak is goed gebleven.
een nederlandse rockchick in de tijd van poppy girly britney spears, die is blijven doen en zeggen wat ze wil. ik snap wel dat dat veel levenslange fans heeft opgeleverd.

13 likes

ik snap hierom ook nooit waarom een rijke witte vrouw die echt het volledige stereotype van white feminism is altijd wordt weggezet als hét ultieme boegbeeld van feminisme. het is me echt een raadsel.

mensen doen (niet specifiek hier, gewoon in het algemeen) dan ook altijd alsof zij het nummer 1 slachtoffer is van vrouwenhaat, maar kijk naar bijvoorbeeld megan thee stallion, doechii en zo ongeveer elke andere bekende zwarte vrouw. dat is gewoon écht niet in verhouding. en ik zeg niet dat er 0 misogynie tegen taylor is, maar er wordt altijd gedaan alsof je per definitie vrouwenhater bent als je haar niet leuk vindt. nee, ik vind haar muziek gewoon kut, haar fans irritant en het hele white feminism plaatje hypocriet.

16 likes

waar haar ex dus letterlijk aan meewerkt en zij zelf deels ook door met haar white feminism heeeel veel ruimte in te nemen voor haar witte stem waar anders stemmen van poc vrouwen in zouden passen of waar zij hun stemmen in zou kunnen uitnodigen. maar dat doet ze niet want taylor geeft om taylor en geld en the good little white girl zijn en meer niet. haar grootste probleem in haar leven is dat ze langer is dan gemiddeld.

7 likes

Hier ben ik het volledig mee eens maar het eeuwige afgeven van meer dan genoeg mensen hier op het forum, die zelf net zo basic zijn als al die Swifties, daar ging het mij om. Er hangt een enorme “pick me” vibe omheen die je juist ook weer bij de luisteraars van Taylor verwacht.

Even buiten het politieke en activistische aspect om blijft het gewoon idioot dat iedereen doet alsof hun muzieksmaak verheven is boven die van anderen

[quote=“Ainu, post:64, topic:41413”]
Ik hou er van als je even laat merken dat je een achtergrond hebt in echte muziek
[/quote] heb ik zeker, en precies daarom luister ik nu naar de Vengaboys.

4 likes

maar dat doe je zelf toch ook in dat bericht? ik zie niemand anders dat doen hier, of bedoel je alicent? ik dacht dat zij een grapje maakte. een artiest niet leuk vinden is niet meteen je verheven voelen. mijn muzieksmaak is tering simpel en ik hou gewoon van girly popmuziek hoor niks elite

Ik maakte zelf juist een grap.

2 likes

Dit vind ik ook wel erg overdreven. Zo’n lange post schrijven om andere vrouwen naar beneden te halen. Er is niks mis met veilige en saaie keuzes. Ben overigens geen taylor fan verder.

Haha ja dit.

5 likes

Eigenlijk best interessant dat je als artiest met een groot bereik een soort van automatisch de verantwoordelijkheid hebt om je ook te uiten over bijv politieke kwesties. Dat heeft natuurlijk alleen impact als je fans verder kijken dan alleen je muziek, dus in die zin zijn die wat extremere fangirls juist de reden dat zij zich meer moet uitspreken. Helemaal mee eens met wat je zegt trouwens, vind dat er echt te ouderwets gedacht wordt over de invloed van dit soort mensen (haha remember dat ik bij de laatste ronde voor de bkb academie antwoordde dat ik Beyonce zou proberen te strikken voor mijn politieke campagne en dat ik KEIHARD werd uitgelachen want pff wat heeft Beyonce nou met politiek te maken??)

4 likes

Haha heb je ze vorig jaar even om te lachen de campagne soundtrack van de democraten gestuurd?

Edit: ik weet trouwens ook niet eens of het een verantwoordelijkheid is of iets dat je als mens automatisch doet. Waardoor het opvalt als je als 30-jarige megaster nog nooit gezegd hebt waar je staat. Of als bijna veertigjarige biljonair het autobiografische werk maar niet voorbij gaat. Je bent geen bij wet neutrale monarch. Waarbij het bij TS nog belangrijker is omdat zij extreem extreem extreem machtig is, zowel in wat zij zelf kan doen als in wat zij anderen kan laten doen, maar er heel knap in slaagt om nagenoeg niks met die macht te doen. Het is een hele bewuste keuze, die vrij veel moeite vergt, om mensen maar heel mondjesmaat te laten horen wat je vindt als je er een (vrijwel autobiografisch) album per jaar uit perst in een tijd die politiek gezien zo rumoerig is. Dan kunnen we simpelweg concluderen dat je of niks vindt (problematisch), voor geld boven positie nemen kiest (problematisch) of dingen vindt die een groot deel van je fanbase van je zullen vervreemden (problematisch).

16 likes

ja precies. ik vind het altijd een beetje vies als mensen doen alsof je je conclusies over iemands normen en waarden niet mag trekken als iemand ‘neutraal’ is, terwijl ergens zogezegd geen mening over hebben vooral aangeeft dat iemand die onderwerpen gewoonweg niet belangrijk (genoeg) vind (om er iets over te zeggen) of niet inziet, of niets geven om dat ze geld verdienen aan die neutraliteit en daarmee rijk worden door het negeren van belangrijke sociopolitieke issues en daarmee (de stemmen van) de mensen die de ernstige gevolgen ondervinden van deze issues. niemand verwacht van popsterren dat ze politiek meedraaien of enorm inhoudelijke discussies moeten gaan voeren, maar of iemand zich wel of niet uitspreekt over onrecht en wel of niet ethisch zakelijke keuzes maakt en door welke keuzes te maken of laten ze multimiljonair worden, daar kan je gewoon uit opmaken wat voor persoon iemand is, waar iemand voor staat, en daar iemand op beoordelen als dat niet strookt met je eigen normen en waarden.
en ik denk dat aan de schijn van neutraliteit ophouden meestal veel meer bewuste en doordachte keuzes vooraf gaan dan gewoon zeggen wat je vind en waar je voor staat. zeker in het hedendaagse politieke klimaat.

edit: ik reageerde voor jouw/shaars eigen edit maar zie dat ik ongeveer hetzelfde zeg, haha, spuitelf.

9 likes

image

Inclusief Taylor

30 likes

Okeeee als je het zó zegt! Haha maar ja, eens hoor. Dank voor de uitleg. Al denk ik dat veel mensen dit niet weten (zoals ik eerst) en haar lekker haten om het vrouw-zijn. Mannen én vrouwen.

1 like

Maar als je je niet in fan circles begeeft dan weet je dit toch helemaal niet? Ik volg een heleboel mensen op Tumblr die vanaf het eerste moment fan zijn, die door Taylor Swift gevolgd worden op Tumblr, die bij haar thuis geweest zijn, en die nu posten dat ze het moeilijk vinden om enthousiast te worden over het nieuwe album. Dat ze teleurgesteld zijn dat Taylor Swift zich niet uitspreekt over Palestina, dat ze om gaat met MAGA footballers en WAGs, dat ze een hekel hebben aan alle album varianten.

Ik snap dat je fans cringe kan vinden, en super
fandom cringe/creepy is maar ik snap dit punt gewoon niet. Het gaat in de comment onder deze nota bene over de kritiek die ze van fans over haar privejet gebruik kreeg.

Verder echt stuk om de boomer reacties van ‘waarom is dit nieuws’, lijkt wel de comment sectie op nu.nl.

4 likes

:smile:

True, werd tijd! Denk wel dat dat een iets andere vorm van kritiek en analyse is dan ik interessant vind, maar het is iets en inderdaad ik zie het verder niet.

1 like