Impopulaire meningen #6

Ik vind het opzich wel lekker met warm weer maar moet daarna altijd een sprintje trekken :weary:

3 likes

:100:

Ik vind koffie lekker, maar ijskoffie heb ik nooit begrepen. Maar ook die Optimel met koffiesmaak of mokka vind ik niet lekker, zit allemaal in dezelfde hoek.

2 likes

Nee het is iets met de combi van koud drinken met koffiesmaak wat me gewoon rillingen geeft zo vies vind ik het :sweat_smile:

2 likes

Obv alle dingen die ik hier lees over moederdag, ik vind het helemaal niet belangrijk en hoef ook geen cadeaus? Dacht dat het een populaire mening was eerlijk gezegd.

17 likes

Ik heb nooit meer Moederdag (en vaderdag) gevierd nadat we op school geen knutsels meer maakten. En zo hoort het ook vind ik.

Misschien ben ik de ouderdag Grinch maar ik associeer dat met mensen die op hun 30e nog papa en mama schrijven als ze het over hun ouders hebben en dove pakketten kopen en ontvangen.

Snap dan wel weer dat mensen die een kind onder de 8 hebben het leuk vinden.

18 likes

Ik vind Moederdag en Vaderdag als volwassen kind ook echt ongemakkelijk. Ik heb een prima band met mijn ouders maar we zijn het stadium van je ouders zien als onaantastbare mensen die alles voor je hebben gedaan wel voorbij zeg maar :joy:. Dus het voelt zo nep om dan zo’n rare vereringsdag te hebben die zou moeten gaan om hun geweldige ouderschap.

MAAR als moeder van een kind van 5 ben ik wel echt aan het genieten van mijn vriend en kind die al de hele dag af en aan door het huis aan het sluipen zijn en steeds nog even ergens iets moeten doen of ophalen voor morgen. En dat ik dan NIET in die en die kamer mag komen en dat ik dan in de koelkast al een blik danerolles zie staan. En mijn kind die de hele tijd zo :flushed: naar me kijkt en zegt dat er VERRASSINGEN zijn die hij NIET kan vertellen. Dat gekneuter om mij morgen knutsels en bloemen en ontbijt op bed te brengen is toch heerlijk en ook een heel leuk gezinsritueel vind ik.

80 likes

Ik heb voor Moederdag en Vaderdag heel lang de traditie gehad met m’n broertje dat we dan samen voor de desbetreffende ouder gingen koken of brunch gingen maken, of iets anders leuks doen met z’n drietjes. Dat vond ik ergens altijd wel leuk omdat het even een moment zonder aanhang of andere familieleden was (is vaak het enige moment dat ik m’n vader zie zonder z’n vriendin lol). Maar ja nu woon ik niet in NL en denk ik ook aj moet ik nou nu cadeaus gaan sturen?? Dacht het niet haha

6 likes

Hahaha niet ik die bijna 40 is en haar kaart met ‘mama’ op de voorkant al klaar heeft liggen voor morgen. Ik teken altijd in al hun kaarten van kleins af een mini striptekening met een grapje. We gaan ook altijd uit eten (mijn vader reserveert en betaalt dat nog ook) en paar jaar terug keek de serveerster mee met tekening in de kaart. ‘Aaaw wat lief, hoe oud is uw dochter?’ En toen wees mijn moeder heel blij naar mij met ‘35!’

:skull:

Mijn tekentalent heeft zich na mijn 5e niet meer ontwikkeld.

113 likes

Love dit

4 likes

Ik heb ergens toen ik begin 20 was geopperd om moeder/vaderdag af te schaffen omdat we als kinderen volwassen waren en al jaren op onszelf woonden.

Nou mijn moeder is over het algemeen de relaxedheid zelve en absoluut geen drama-lama, maar dit was echt géén optie :laughing:.

5 likes

Mijn moeder is pissig dat ik niet langs kom morgen. Dit is mijn eerste eigen moederdag en heb gewoon zin om die met man en kind door te brengen. En dit had ik haar al aangekondigd in mijn zwangerschap 🫠

18 likes

Wij doen dit ook sinds mijn dochter er is en ik vind het heerlijk. Onze ouders wonen ook overal en nergens en als we die allemaal moeten afgaan is er geen vader/moederdag meer voor onszelf over. Ze krijgen allemaal wel cadeautjes etc maar de dag zelf is voor ons eigen gezin. Reacties waren zeer wisselend overigens maargoed.

4 likes

Hahaha ja die van mij zijn er ook fragilo over

Het is ook echt niet dat ik lullig wil doen ofzo maar jeetje ik ben al echt een tijdje de volwassene in onze relaties :joy:

Maar twijfel nu toch of ik niet last minute een bloemetje stuur ofzo. Kleine moeite groot effect i guess

2 likes

Heb het volgens mij al eerder gepost maar mijn vader heeft dus vaderdag (en daarmee Moederdag min of meer ook) ‘afgeschaft’ toen ik zwanger was van de eerste en dat is zo fijn. M’n broertje en ik doen meestal op een ander moment nog een lunch voor moeder- en vaderdag samen maar de dag zelf is nu gewoon voor ons gezin. En zo hoort het ook vind ik. Zou het zelf ook zo doen als mijn dochters ooit kinderen krijgen.
M’n schoonmoeder is elk jaar weer verbolgen over het feit dat m’n vriend niet meer komt of er niks aan doet, vind dat echt een beetje infantiel en erg egocentrisch.

21 likes

Ja zo heerlijk lijkt me dat! Mijn moeder kan dat dus echt niet denken, dat we zelf kinderen hebben die nog iets maken ook enzo. Nee, we moeten verplicht komen opdraven. Al zegt ze dat niet, maar als je niet komt, weet het hele dorp dat.

1 like

Zodra mijn dochter uit huis is of misschien wel eerder schaf ik Moederdag ook af. Het was me een poosje gelukt dit bij mijn moeder af te schaffen maar ze was dan toch elk jaar verdrietig dat ik er niks aan deed. En ook naar haar man toe terwijl zij samen geen kinderen hebben gekregen :weary:

3 likes

Mijn schoonmoeder doet dus alsof ze er geen fuck om geeft en heeft gister ineens een rant gehouden over dat ze al jaren niks krijgt en dat ik dus ook niks zou moeten krijgen😂 De gevoelens van die generatie rondom dit feest verdienen echt een studie.

26 likes

Hahahahahaha wat is dit voor kleuterredenatie. Hoe kun je als volwassen vrouw zo zijn.

12 likes

Mijn moeder heeft mij wel eens geappt op de dag zelf daf ze wel een appje had verwacht en wanneer ik kom, want ik moet wel langskomen!!! om vervolgens in de auto met haar ouders te verkondigen dat ze er niet om geeft!!!

Echt whyyyyy

2 likes

Dit is echt zo’n generatiekwaal denk ik. Ken meerdere vrouwen leeftijd 65-75 die nog best veel gevoelens rondom hun eigen moederschap hebben. Vaak vroeger nooit echt kunnen aangeven waar zij behoefte aan hadden en nu soms ineens heel verbaasd als jongere vrouwen dat wel doen en daarnaar geluisterd wordt.

9 likes