ja eens, dat geïsoleerde vind ik juist ook engig ofzo. loop gewoon even buiten met omgevingsgeluid; vogels, auto’s, pratende mensen. en ook je eigen gedachten, altijd maar in die bubbel is echt nergens goed voor
Ja dit was mijn jeugd! De hele fucking dag Skyradio aan😵💫 Werd er echt gek van. Stilte en kunnen horen wat er om je heen gebeurt is zo fijn
Die podcastmensen zijn nog erger, altijd overal podcasts luisteren, in de douche, tijdens hond uitlaten, boodschap doen, koken etc
Ik was zo iemand die vroeger altijd met een koptelefoon op straat liep. Een jaar geleden mee gestopt (kwam wel door angstaanvallen
) maar kan het iedereen aanraden, zoveel rustiger in mijn hoofd, laad nu pas echt op als ik even ga wandelen.
Dat komt juist ook omdat je geluid ontwent door consequent een koptelefoon op te doen. Al ben ik het wel met je eens dat stadsgeluid soms best wel heftig is!
Zo was ik vroeger ook, thuis muziek, onderweg muziek, in de auto, op werk… kon ik me juist beter door focussen! Sinds ik kids heb, doe ik het ineens niet meer? Nooit over nagedacht tot nu ![]()
Mijn ouders hebben altijd ook zoveel apparaten tegelijk aanstaan en ook zo hard, ik word daar ook helemaal gek van. Meestal staat de tv in de woonkamer, tv in hun slaapkamer, muziek in de keuken en een radio in de tuin aan. Ik zet altijd zoveel mogelijk uit, maar uiteindelijk zetten ze het toch weer aan.
Mijn ouders hebben ook altijd de radio net te hard aan staan.
Ik kan mezelf niet horen denken/een gesprek voeren als ik dolf jansen hoor praten in spijkers met koppen.
![]()
Dit is echt mijn nummer 1 ergernis aan mijn man. Altijd, overal dat geluid. TV kijken met de radio aan terwijl hij op de bank filmpjes op zijn telefoon kijkt.
En dat je gaat opruimen of sporten met muziek dat snap ik. Maar dan meteen zó hard dat ik gelijk chagrijnig ben als ik het hoor. Ik kan me echt niet voorstellen dat dat prettig is.
Ik haat het zo erg als de muziek net even te hard staat als ik bij mensen eet.
Sowieso te harde muziek maar tijdens het eten ligt mijn tolerantie voor herrie echt heel laag op een of andere manier.
ik slaap ook heerlijk! ik heb wel een ventilator maar het was minstens 30 graden en misschien warmer in mijn slaapkamer
vind het wel lekker dat het nu wat afgekoeld is omdat ik dan overdag meer energie heb maar in de warmte dutten en doezelen en slapen heb ik geen problemen mee
Ik heb een vriend die altijd als ik daar ben en ik dan even naar de wc ga en dus 2 minuten weg ben DIRECT in de YouTube shorts op volume 50 zit, echt ik word er al helemaal gestoord van als ik dan weer binnenkom en al die kutherrie hoor want dan moet dat debiele filmpje nog afgekeken worden. Snap niet dat mensen zo kunnen leven.
Jaa heb ik ook al word ik overdag al superduf van dit weer dus dat speelt vast een rol. Je kan ook helemaal niet veel doen/alles op tempo oud mens maar misschien is dat ook wel precies hoe mensen horen te leven xd
Haha ik word ook heel duf van dit weer. Ik heb gisteren en vandaag ook nog een dutje in de middag gedaan.
Oh ik heb liever juist niet mijn eigen gedachten omdat ik anders helemaal alles overdenk. Ben veel meer op mijn gemak als ik een muziekje op heb. Ook in de bus, al die gesprekken door elkaat maken me altijd helemaal zenuwachtig. Heb ook geen zin in chit-chatten en mensen spreken je ook sneller aan zonder oortjes haha.
Dat eerste had ik ook, maar mijn gedachtes kwamen juist meer tot rust toen ik ze er meer kon laten zijn. Ik wandel nu regelmatig twee uur zonder muziek of wat dan ook aan, vind dat heel fijn.
Dat vind ik juist zo fijn tijdens het wandelen, om even helemaal in de bubbel van mijn eigen gedachten en mijn eigen muziek te zitten. Al die andere geluiden hoor ik de hele dag al.
ik HAAT het als mensen fluiten (ook “gezellige” fluitgeluiden zoals liedjes mee fluiten etc etc)
word er direct paniekerig/agressief van bah
Herkenbaar. Ook met neuriën. Al is het m’n moeder: als je fluit of neuriet wil ik je nek omdraaien ![]()
@mikselke i found my people. Echt als ik iemand hoor fluiten gaan mijn nek haren recht overeind staan en raak ik zo geïrriteerd.