Ja, wow. Ik heb een collega die gewoon kei hard nuriet(?) in een open werkruimte waar 16 mensen achter een bureau zitten te werken. Doe ff normaal
Ik ook ja. Stop please! Of zachtjes meezingen, ook irritant. Doe dat onder de douche ![]()
Ik vind turbulentie tijdens een vlucht best wel gezellig, alsof je met een grote groep op een achtbaan zit.
Ja vind ik ook, wel even leuk spannend. Al kan ik me 1x vaag herinneren dat het vrij heftig was, maar dat heb ik verdrongen haha
Toen ik nog geen angststoornis en vliegangst had, vond ik het ook altijd wel “leuk”. Iets gezelligs ene beetje schudden samen.
Ik heb uiteraard nooit extreme turbulentie meegemaakt, waar de eetkarren en tassen door de cabine vliegen
Mwa, ik heb een keer zo’n heftige turbulentie gehad, dat een vrouw onwel was geworden. Die turbulentie was heftig en duurde ongeveer de hele vliegreis. Er werd omgeroepen of er een arts in het vliegtuig was en na het landen moesten we nog even blijven zitten. Want deze mevrouw moest eerst door het ambulance personeel uit het vliegtuig gehaald worden
Dus dan is het leuk spannende van turbulentie wel er af
Dat had ik een keer bij een doorstart. Was op Madeira en daar gebeurt dat vrij vaak en wist ik ook. Vrouw naast me zag echt dr leven aan zich voorbij flitsen
vind ijs zo niet boeiend en vind daarom discussies over wat de beste ijssalon ergens is nog minder boeiend ![]()
Ja same ik vind ijs prima lekker hoor maar proef nog net het verschil tussen supermarktijs en een ijssalon maar echt niet tussen ijssalon x en y.
Jaaaa! IJs is fijn als het buiten 30 graden is, maar dan liefst een bolletje sorbetijs, roomijs snap ik echt niet
Mijn partner stelt soms ook in de winter voor om een ijsje te gaan halen als we ergens wandelen
gelukkig hebben de meeste ijssalons dan ook gewoon warme chocolademelk ![]()
Dat snap ik dan weer echt niet. Proef je dan ook geen verschil tussen friet van verschillende zaken, verschillende pizzeria’s?
Nog los van dat elke ijssalon een ander aanbod heeft, er is echt een mega kwaliteitsverschil tussen ijssalons en het ene pistache-ijs is het ander echt niet.
Jawel maar dat interesseert me ook meer dan ijs haha, ik vind ijs gewoon altijd prima maar kan het ook goed missen dus heb echt 0 interesse om daar uitgebreid over na te denken. Vind het gewoon lekker en that’s it. + ik eet ook te weinig ijs om dat nou heel erg te gaan kunnen vergelijken.
Haha ja of mensen die een keer naar Italië zijn geweest en dan ineens al het ijs in Nederland niet meer lekker vinden. STEL JE NIET AAN. (ja ik snap dat er verschil in zit maar daarvoor vond je het ook lekker dus gewoon niet zeuren)
Ik vind het juist vetttttt irritant als mensen zeggen dat ze geen verschil proeven tussen dingen of dat het ze niks boeit.
Bij ijs, maar ook bij bijvoorbeeld pasta. Dat penne en macaroni beide pasta zijn en dat het dus niks uit maakt voor hoe een gerecht smaakt met een van deze soorten pasta.
Zelfde voor chipsmerken, thee en goede croissants.
Ik proef dus niet zo snel verschil tenzij het heel anders is (senseo proef ik meteen, dat vind ik echt niet lekker). Als ik gerechten proef - buiten hele duidelijke smaken of hoofdingredienten - kan ik vaak niet aangeven welke ingredienten of kruiden erin zitten.
Zelfde met geur; ik ruik of proef ook niet goed of er knoflook door het eten zit. Of hoe iemands adem dan ruikt.
Pas toen mijn tante een deel vd oogst van haar knoflooktuin haar huis had gezet (wat ik niet zo aanraden) leerde ik die geur herkennen.
Vind het zelf ook best irritant maar het is ook wel weer makkelijk.
Hahaha ooh dit was precies ik voor ik mijn partner leerde kennen. Ben opgegroeid in een gezin waar kwantiteit belangrijker was dan kwaliteit qua etenswaren, want waren met 6 man en grote eters. Mijn moeder kan heel lekker koken dus dat maakte niet uit, maar als we eten afhaalden keken we altijd wel naar de kosten.
Mijn partner is van kwaliteit boven kwaliteit en vrij specifiek met zijn eten en ik eet alles. Ik proef nu het verschil tussen mayo en frietsaus, verse friet en niet-verse friet, goede verse friet en minder goede verse friet. Eigen gemaakte knoflooksaus en Calve saus, verschil in chips, ijs etc. Alsof er een wereld voor me open ging.
Was eerst ook heel erg van de all you can eat maar waardeer a la carte nu ook meer.
Denk dat het inderdaad echt gewenning is. Sinds ik barista ben geweest (8 jaar lang ook dus wel ff) ben ik wel echt een koffiesnob. Ik proef veel meer in een koffie dan mijn vrienden (en vind koffies ook veel sneller minder lekker). Maar ik begon ooit met het drinken van een latte macchiato, dus heeeeel veel melk met een beetje koffie. Nu drink ik het meestal zwart. Daar zit wel gewenning en ook oefening in.
Verder proef ik wel sneller specifieke dingen die anderen niet zo snel proeven, maar dat heeft denk ik ook meer te maken met hoe bewust je eten eet? (Ik moest vaak in de horeca ook dingen voorproeven bijv. omdat iedereen zei ‘oh ja lekker!’ en ik specifiek dingen kon duiden haha)
Haha ik heb dit ook wel, ik vind matcha bijv best wel vissig smaken en ruiken maar nieeemand die ik ken herkent dat. Terwijl wel bekend is dat groene thee ziltig of boullion-achtig kan smaken. Of koffie van sommige koffiezaken die ik echt te zuur vind, en dat anderen me dan aankijken; huh waar heb jij het over
Of dat je proeft da de koffiebar hun koffiemachine niet heeft uitgekuist, smaakt zo bitter
Gebruik je metaal in de bereiding zoals kommetje of lepel oid? Want metaal kan dat vissige naar voren brengen.