Impopulaire meningen #6

Dat iemand een belangrijk persoon is, betekent niet dat alles wat in het leven van die persoon gebeurt belangrijk is. Dat Taylor Swift een zeer invloedrijk persoon is zal ik nooit ontkennen. En er zijn zaken die in haar leven gebeuren die zeker NOS waardig zijn (bijvoorbeeld als ze grammy’s wint, of een album van haar wordt platina in Nederland). Maar verloven, wat niet meer is dan twee personen die tegen elkaar zeggen dat ze met elkaar willen trouwen, valt daar niet onder.

Dat geldt overigens niet alleen voor Taylor Swift, maar voor heel veel mensen, al helemaal voor het privéleven van politici die vaak ook heel veel aandacht krijgen. Dat mensen invloedrijk zijn, betekent niet dat elke scheet die ze laten invloedrijk is en daarmee nieuwswaardig.

De Beyoncé versus Taylor Swift discussie is een non-discussie. Beide vrouwen zijn miljardair en gebruiken hun macht en invloed niet om zich uit te spreken over gaza, de situatie in de VS of wat dan ook. Ze vliegen beide constant privé en hebben een grotere klimaatafdruk dan hele landen bij elkaar. Beyoncé gebruikt haar invloed om haar kinderverkrachter man in een goed daglicht te zetten, Taylor Swift om racisme te vergoelijken. Beide vrouwen zijn niet een voorbeeld van goed. Dat zowel Taylor Swift als Beyoncé meer haat krijgen dan een gemiddelde mannelijke artiest is natuurlijk wel seksisme.

8 likes

als je taylor swift googlet geeft google je een hartje en confetti :cry:

6 likes

Tering. Hierdoor ging ik opzoeken hoe lang ze nu echt is, en ze is 1.78?!?!? Zo lang ben ik ook, en dat is helemaal niet zo mega lang :sob: Door alle posts altijd dacht ik dat ze echt wel rond de 1.85 ofzo zou zijn. Flinke tegenvaller dit zeg.

5 likes

ik dacht altijd dat zij dus super super lang was maar ze is 1,75???
ik ben bijna 20cm langer en word altijd een beetje sad van dat een tall icon eigenlijk niet zo tall is
geef mij maar gwendoline christie als ultieme tall queen

deze foto voor schaalvergelijking
image

en deze omdat hij supervet is

20 likes

Hahahaha my God

Kijk allemaal naar Taylor!! Allemaal daarheen kijken jongens!! Verder gebeurt er niks en is er niks aan de hand!

10 likes

ik had een keer op dit forum commentaar op deze lyrics

omdat ik het belachelijk vond dat een witte slanke blonde blue eyed vrouw dit zong en toen kreeg ik allemaal mensen over me heen omdat ze echt heel lang is hoor en dat is heel heftig voor haar!! (maar imo maakt de tekst vooral ook weer heel duidelijk met wat voor mensen ze zich omringt en wat zelf op haar 30e in een multicultureel amerika nog steeds als schoonheidsideaal heeft: dun en klein)

@Gelatelli i love Gwendolyn :heart_eyes: een prachtige statige vrouw

6 likes

oh my godddd ze is letterlijk de textbook definitie van het heersend schoonheidsideaal?
en ze dan toch hoogstens 10/15cm langer dan andere vrouwen in Amerika? Als die rond de 1.65m zijn?

wat een zielig gedoe zeg

2 likes

Hahahahaha wat zijn dit voor songteksten man

1 like

Fucking hell, mensen, dit gaat over beroemd zijn, niet lang :joy:

1 like

Ik vind het bij Taylor Swift vooral irritant (naast politieke redenen, priviliges, verdere saaiheid qua muziek) dat vrouwen van in de twintig/dertig zich gedragen als K3 fans. Dat zijn niet alleen tieners, waar je het bij kunt verwachten al ken ik het vooral bij boybands. Verafgoding van boybands heb ik nooit gesnapt, maar verafgoding van een zangeres snap ik nog minder (als hetero vrouw redenerende). Maar dat gegil, gehype, verkleden, thema’s met die fucking albums, armbandjes die mjin kleuter mooi vindt etc etc. Dat vind ik vooral bijzonder.

En dat zie je nergens anders, althans niet bij de concerten die ik bezoek of online zie bij een Beyonce bijvoorbeeld. Van allerlei artiesten kan je iets vinden en het kan je smaak niet zijn, maar ik vind het gewoon raar als je als 26 jarige in een of ander glitterpak met een bepaald kleurschema armbandjes uit gaat wisselen met je buurvrouw bij een concert en daarbij bijna flauwvalt en gilt als een puber van 13 als Taylor een liedje zingt.

En ik heb er een trauma bij, want 1 cm kleiner dan Taylor en heb nog nooit de kaart gespeeld dat ik te lang en lelijk was. Maar ja in de VS is men gewoon klein, dat vergeet ik weleens. Tot je ergens bent waar een aantal Amerikaanse mannen rondloopt van gemiddeld 1.70 ofzo.

2 likes

Dan let je niet goed op. Verkleden in thema voor (pop)concerten is tegenwoordig eerder de norm. Ook bij Beyonce wordt dit veel gedaan.

En ook armbandjes uitdelen is niet iets wat bij Taylor ontstaan is, maar al heel lang een ding is in de EDM scene (wel vooral in Amerika geloof ik).

5 likes

Vind het grappig dat je juist Beyonce aanhaalt want bij haar Cowboy Carter tour gebeurde dit net zo intens als de Eras tour van Taylor Swift. Bij Harry Styles is dit ook zo, en Pitbull heeft ook een heropleving op dit gebied.

Ik denk ook dat tegenwoordig social media elkaar aansteekt in dit soort dingen en dat met name bij popartiesten steeds vaker gebeurd en we dit bij TS erg hebben gezien de afgelopen periode door de grootte van haar tour. Het is onderdeel van de voorpret voor een artiest.

(En ja ik beken ik ben ook een Swiftie, volgens jullie van het ‘normale’ soort :stuck_out_tongue:)

8 likes

Ik ben 1.77 en dat vind ik ook niet super lang (of in ieder geval niet in Nederland) maar in Amerika is dat echt wel lang. Echt bijna iedereen is een kop kleiner dan ik en ik krijg er echt altijd opmerkingen over.

5 likes

O ja die Cowboy Carter tour was idd ook een verkleedpartij.

Nou ja, laat ik het erop houden dat ik hier allemaal veel te nuchter voor ben en het een hoog Toppers/K3 gehalte vind hebben en ik het ergerlijk vind.
Gelukkig ga ik meestal naar andere artiesten en heb ik er verder ook geen last van :sweat_smile:

2 likes

Ik hou niet van podcasts. Ik word er zelfs geïrriteerd van dat iemand steeds zit te lullen. Mijn man heeft wel eens hardop wat opstaan en dan denk ik echt: STIL GEWOON!!!

Zelf wel eens wat geprobeerd met een onderwerp voor mij. Maar ik kan er gewoon niet tegen.

13 likes

En als je ze heel snel zet? Ik luister realitycheck altijd op 1,7 snelheid en dan is het echt heerlijk om naar te luisteren imo.

Probleem is dat heel veel mensen veel te langzaam praten. Vind dat zo asociaal!

5 likes

Ik wil er heel graag van houden, maar vind de meeste zoooo saai en langdradig.

3 likes

Podcasts luisteren lukt mij ook niet echt. Ik vind ze vaak te langdradig, maar het is ook omdat ik dan ondertussen iets anders doe en merk dat ik gewoon niet luister.
Heb je dit ook bij youtube video’s waar iemand vooral praat en niet echt iets anders op beeld laat zien? Want daar heb ik het echt veel minder bij (afhankelijk van de video), misschien gewoon omdat je ziet wie praat ofzo.

2 likes

Hmm kan ik nog eens proberen! Ik vind namelijk wel altijd dat vrijwel iedereen te langzaam praat. En dan ga ik in mijn hoofd al aanvullen.

@Vuurvliegje. Nee daar heb ik het dan weer niet. Misschien ook inderdaad omdat ik het dan wil luisteren tijdens het doen van iets anders. En dan luister ik half of niet en is het alleen maar afleidend. Maar als ik het als enige wil doen dan voelt het juist als een luistertoets. “Ik moet luisteren. Ik moet wel luisteren. Oh kut, wat zeiden ze eigenlijk??”

6 likes

Vergeet de concerten van Pitbull niet :joy:

Edit: oh spuitelf haha

7 likes