Impopulaire meningen

Can’t be unseen

:frowning:

1 like

Mee eens! vind het juist sterk om alleen je mening te geven wanneer die ergens op gebaseerd is of als je er echt iets van vindt. Heb soms het gevoel alsof iedreen overal maar wat van moet vinden maar van hoeveel dingen heeft iedereen nu werkelijk verstand haha

5 likes

Vinden jullie die veenlijken eng of vies? Ik ging ze ook op Google zoeken en dacht: ah ja, zoals ik had verwacht :joy:

9 likes

Ik vind veenlijken er minder vies uitzien dan van die belachelijke kontimplantaten die sommige sterren hebben. :laugh:

19 likes

Ja sorry dat ik het zeg maar vindt het echt een opgegraven veenlijk kleur. Maarja #newfeednewme #jongensmama, aldus @Trenchcoat over de Instagramfilters van 2WMN

Nu ben je weer bij :grimacing:

8 likes

Je kunt ook bijlezen vanaf hier:

Dat #losinhethok is niks voor mij.
Ik vind het zo hangen en klotsen en wiebelen.
Met mijn c cup heb ik geen mega tetten, maar toch draag ik overdag liever gewoon een bh waarin ze goed vast zitten.

12 likes

Een jongen die ik ken gaf z’n 21 diner op zijn eigen manier, wel in pak (ééntje kwam in trainingspak haha) maar met kapsalon als hoofdgerecht en niet zo’n boek en geen speeches enzo.

14 likes

Jaa haha, ik wist dus ook helemaal niet dat een 21 diner al dat soort regels had. Kwam daar dit jaar pas achter. Dacht dat het gewoon een diner was voor als je 21 werd.

Aagepast voor je

5 likes

Ik had er veenlelijken van gemaakt :joy:

1 like

Mwa eens je op een bepaalde leeftijd komt en een kinderwens hebt dan kan ik wel begrijpen dat je een relatie als verspilde tijd ziet.
Ik beoog iig in een jaar of 2, 3 baby’s te gaan maken, liefst met mijn vriend natuurlijk, dus als hij dán zou zeggen “hey toedels het hoeft niet meer” dan zou ik best boos zijn.

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de liefde gewoon op is, maar het idee dat ik dan “opnieuw” moet beginnen met iemand anders maakt me best bang omdat ik nu al voel dat mijn lichaam klaar is.

11 likes

Challenge accepted!!

8 likes

Alle kleine beetjes helpen toch

16 likes

Gedeeltelijk eens. Waarom zou je als 5-plusser überhaupt nog een wegwerprietje gebruiken als je blijkbaar begaan bent met het milieu? Maar wat je zegt over dat het een relatief klein probleem is, dat is het dus niet. Amerikanen alleen al gebruiken 500 miljoen rietjes per dag en door de vorm en grootte belanden deze relatief vaak in het milieu en uiteindelijk in schildpaddenneusjes etc of afgebroken als kleine stukjes plastic die dieren weer opeten en bovendien in onze voedselketen komen. Wat @Banananana zegt: alle kleine beetjes helpen. Dat doet me denken aan zo’n quote: Eén plastic bekertje (rietje/tasje/whatever) maakt toch ook niet uit? Zeiden 6 miljard mensen.

24 likes

Ik heb gebarbecued op mijn 21-diner lol, ook zonder speeches etc, maar ik vond het wel leuk om iets te organiseren waar mijn nieuwe vrienden uit m’n studentenstad konden zien waar ik ben opgegroeid, dat mijn ouders gezichten konden zien bij mensen waar ik het wel eens over had, en het was ook een soort reünie van mijn middelbare school vrienden. Dat is ook de kern van het idee toch, dat oud en nieuw mengen? :grimacing:

6 likes

@Kauai Ik begrijp ook wel goed wat @Matilda beschrijft en ook wat jij zegt. Maar ik vind het wel schijnpolitiek voor jezelf als je denkt dat je daarmee iets bijdraagt aan een betere wereld. De impact van jezelf dat je geen rietjes gebruikt is nihil (zelfs al overtuig je iedereen die je kent ervan nooit meer rietjes te gebruiken). Maar boven alles is het een druppel op de gloeiende plaat en zijn het industrieën en overheden die hier de impact kunnen maken. McDonalds moet kappen met rietjes, of de NL overheid moet het verbieden, dan heb je impact.
Het doet me ook denken aan het “vijf minuten minder douchen” en dit artikel daarover: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/16/water-besparen-korter-douchen-helpt-niet-5317549-a1532071
(Wat erover gaat dat de impact als iedereen minder doucht nog steeds te verwaarlozen is, omdat het 1% is van de 99% aan watergebruik. En dat mensen die bewust korter douchen denken dat ze goed bezig zijn en zich daardoor andere minder duurzame dingen permitteren)
Wat overigens geen reden is om het niet te doen want het schaadt niet, maar ik denk niet dat je jezelf moet voorhouden dat je daarmee echt iets verandert. Het is meer voor je eigen gemoedsrust, toch?

7 likes

Maar die rietjes zijn toch meer zodat je bij de starbucks enzo geen plastic rietje aan hoeft te nemen? Dan help je dus wel degelijk, tenzij je natuurlijk nooit naar zo’n keten gaat

Natuurlijk heeft een rietje niet aannemen niet direct enorme gevolgen, dat snap ik zelf ook wel dus daar hoeven we geen discussie over te voeren. Het gaat ook helemaal niet om dat ene rietje, maar het gaat om hoeveel kracht en macht er is als je samen iets bewerkstelligt. Daarom noemde ik ook die quote: als iedereen van die 6 miljard mensen dat rietje laat staan, heb je 6 miljard rietjes bespaard. Al is het 50%, al is het 1%, de impact is enorm!

Ik ben het met je eens dat industrieën en overheden de grootste impact kunnen maken… maar door wie denk je dat overheden worden beïnvloed? De politiek heeft niet uit het niets zelf bedacht om plastic tasjes te verbieden, of om in 2050 circulair te zijn. Dit komt door bewegingen in de samenleving, die worden veroorzaakt door onszelf. Dit heeft niets met gemoedsrust te maken, maar door te geloven dat door alles wat je doet je ergens voor kiest en een stem geeft aan je idealen. Als je een stuk vlees koopt dan geef je met de euro’s die je uitgeeft een stem voor het in stand houden van die praktijk. Of je het nou eens paar maand koopt of elke dag. Hetzelfde geldt als je een niet fairtrade chocoladereep koopt bijvoorbeeld, of wortels verpakt in plastic.

Je praat over gemoedsrust. Ik eet al flink wat jaar geen vlees en door de jaren heen (zeeeeker in het begin, inmiddels kan iedereen het aan) heb ik zo vaak te horen gekregen dat het allemaal geen zin heeft, druppel op de gloeiende plaat, je bent maar een iemand etcetera. Voor mij is dat juist het toonbeeld van jezelf gemoedsrust aanpraten: het maakt niet uit of ik dit rietje gebruik of dit stuk vlees eet, ik ben toch maar een druppel op de gloeiende plaat. Maar dat is de omgekeerde wereld. Tenminste, dat vind ik.

21 likes

Ja dit is zeker waar, er is een enorm probleem met de maner waarop het klimaat wordt benaderd vanuit machthebbers. Dit las ik eigenlijk niet als kernboodschap van @Evenveel, eerder dat je jezelf voor de gek houdt als je bewuste keuzes maakt.

1 like