Impopulaire meningen

Het ligt er idd erg aan waar je heen gaat (en wat je zoekt natuurlijk). Korenmarkt/normale uitgaansgebied is bijv in mijn ogen niks meer. Ik vind dat er laatste jaren veel leuke apartere tentjes bij zijn gekomen. Om te lunchen enzo, waar je geen diepvriescarpaccio krijgt. En leuk dat er allerlei dingen te doen zijn, voor alle soorten mensen voor mijn gevoel.

2 likes

En het beste aan Arnhem is KOI :heart_eyes:

Ik denk dat het voor veel kinderen (en sommige volwassenen) veel beter zou zijn als de zomervakantie niet 6 weken zou duren maar dat er bijvoorbeeld 2 vakantieperiodes waren van 3 weken.

20 likes

Zo mee eens! Veel kinderen hebben zo’n moeite om weer in het ritme te komen ( super logisch), denk dat dat met een beter spreiding veel beter zal zijn.

1 like

Denk dat het voor ouders soms wat betreft vakantie nemen en combineren met de kinderen ook makkelijker is en werkgevers misschien ook wel.

Maar ook voor studenten die 6 a 8 weken vrij hebben. Ik vond die laatste maanden tot de zomervakantie als unistudent soms wel erg heftig en in het najaar ook moeten doorgaan tot de herfstvakantie zonder break.

4 likes

Hmm met dat laatste ben ik het niet per se eens. Ik heb echt wel tijd nodig om op te laden, en als je bv herexamens hebt zoals veel medestudenten nu blijft er dan ook geen vakantie meer over in 1 van die 2 periodes van 3 weken.
Maar voor jonge kinderen vind ik kortere periodes die meer gespreid zijn wel een goed idee. Kan me herinneren dat ik me de laatste 1/2 weken wel eens verveelde :sweat_smile:

Maar het blijft altijd lastig in te schatten. Een goede vriendin heeft bijvoorbeeld een ernstige notenallergie, behalve voor pinda’s en amandelen. In zo’n geval kan het misschien gek overkomen bij de keuken als iemand na afloop nog een toetje met amandel ofzo besteld, maar doet het feit dat iemand tegen een bepaald type noten wĂ©l kan niets af aan de ernst van de allergie voor andere noten.

Ligt dat niet ook best wel erg aan de hoeveelheid? In mijn ervaring worden de meeste mensen van een paar glaasjes alcohol juist wat losser en gezelliger, maar kan dat op een gegeven moment na een paar glazen teveel wel omslaan naar een kwade dronk.

1 like

Ik zou ook nooit hier posten dat ik jarig ben haha dat doet me dus echt niks

5 likes

Ik vind white noise eng en naar

4 likes

Sinds altijd

september tot eind december en januari tot begin juli, met nog optie tot herkansingen in de kerstvakantie, en dan zijn ze verbaasd dat onze generatie studenten massaal overspannen raakt :")

1 like

Je moet dat nieuwe boek ‘Power’ of in het Nederlands ‘Macht’ eens lezen! Gaat over een wereld waarin vrouwen de macht hebben en eigenlijk de hele wereld dus andersom is. Heel interessant en zet je echt aan het denken, juist ook omdat er in die wereld dan ook gezegd wordt: ‘pff als mannen de macht hadden was het zo’n fijnere wereld geweest. Mannen zijn nu eenmaal veel zachter en verzorgender’. Dat zet je dan wel echt aan het denken hoeveel van ons gedrag toch ook aangeleerd is.

6 likes

Ik bedoelde kerstvakantie. Dom van mij :stuck_out_tongue:
Volgensmij doen alleen hbo-opleidingen vaak aan herfstvakanties.

1 like

Het lijkt inderdaad een beetje een trend te zijn om bepaalde voedingsgroepen uit te sluiten, dat maakt het voor de mensen met een echte overgevoeligheid of intolerantie nog vervelender.
Ik ben zelf lactose-intolerant en glutensensitief en ik ben altijd bang dat chefs me vervelend vinden.
Het is geen coeliakie wat ik heb, dus ik vermeld er altijd bij dat niet de hele keuken op z’n kop gezet hoeft te worden maar dat ze me geen pasta oid hoeven te serveren.

Wat betreft de gast met lactose-intolerantie: Misschien nam diegene een lactasepil bij de Irish coffee? Ik heb ze altijd bij me, voor het geval er niets voor mij op de kaart staat. Maar als ik voor- en hoofdgerecht lactosevrij heb gegeten en ik heb trek in een toetje met ijs of slagroom oid, dan neem ik zo’n pil en kan ik het toch eten. Ik snap dat het raar kan overkomen op de keuken en bediening, maar het is wel fijn dat het kan.

2 likes

Ik vond Vera mooier toen ze slanker was. Sws vind ik een slank/normaal figuur (alles tussen maat 34 en 42 en ja BMI
blablabla) mooier. Gezien het bodypositivity gebeuren erg impopulair. Heb zelf ook flink overgewicht gehad, inmiddels alweer jaren slank/normaal en vind mezelf nu echt veel mooier dan met ruim 30kg extra.

7 likes

Oke.

Edit; ik dacht dat ik in het beautyblogtopic zat dus snapte niet echt waar dit bericht vandaan kwam, zie nu de topictitel pas :yum:.

oh pardon.

Waarom zeg je dit nou. Wat voegt dit toe? Dit schaadt zo veel meer dan dat het iets toevoegt. Doe gewoon niet.

Never mind. Ik had de titel ook niet gezien.

2 likes

Ik durf te wedden dat vrijwel iedereen dat wel vindt. Dat het ~ body-positivitygebeuren ~ nu een ding is, waardoor er wordt verkondigd dat dikke mensen er ook echt mogen zijn en slank zijn niet het ideaalbeeld hoeft of hoort te zijn, betekent niet dat alsnog bijna elk persoon het liefst een gezond, normaal of zelfs slank postuur mooier vindt of zelf zou willen hebben.

Ik vraag me oprecht af of je echt het idee hebt dat jouw mening impopulair is, of dat omdat er body posi bloggers zijn mensen ineens dik zijn beter vinden dan dun zijn. Dat is in mijn beleving namelijk echt helemaal niet zo.

1 like