Impopulaire meningen

Dit brengt me tot een idee voor de perfecte oplossing: alle pieten een bivakmuts op. Dan blijven ze onherkenbaar EN zwart.

10 likes

Maar wat nou als een Piet door de schoorsteen heen komt en hij neergeknuppeld wordt door een bezorgde bewoner? :rofl:

1 like

En later blauw

1 like

Ik vind donkergrijs nog steeds blackface hoor.

6 likes

Ik vind het een dom argument dat kinderen roetveegpiet zouden herkennen. Ik denk dat de meeste kinderen het niet eens zouden merken als hun eigen moeder roetveegpiet zou zijn. Ze zijn toch helemaal hyped over de pepernoten en cadeautjes.

20 likes

Dat denk ik ook. En anders verzin je er toch nog een verhaal omheen dat er een klein deel van de pieten de rest van het jaar in Spanje is. En dat de rest hulppieten zijn die de rest van het jaar een normale baan in Nederland hebben ofzoiets.

2 likes

Ik denk ook dat dat meevalt inderdaad. Ik heb een keer roetveegpiet gespeeld en de kinderen zagen geen eens verschil tussen mij en de andere pieten (die waren wel zwart). Daarnaast hadden ze me sowieso kunnen herkennen (een paar van de kinderen kenden mij zonder de vegen schmink) en dat gebeurde ook niet.

2 likes

Haha ja! Ik haalde laatst mijn kleuter op van het schoolplein. Hij zag mij niet want: ā€œik zag alleen een groot iemand met een jas lopenā€. Ik was naast de juffen en meesters de enige volwassene op het schoolplein.

8 likes

En sowieso kun je ze dan alsnog een ander verhaal wijsmaken. Bij ons in het dorp werd een vader van een klasgenootje op een gegeven moment als Sinterklaas herkend. Toen zei hij gewoon dat hij daarvoor was gekozen omdat Sinterklaas het zo druk heeft. Geen kind heeft er nog naar gevraagd daarna

3 likes

Tja dat mag je vinden, maar ik denk dat je de intelligentie van wat oudere kinderen dan wel super tekort doet eigenlijk. Ik kan me echt nog wel de hevige discussies op het schoolplein herinneren toen ik een jaar of 6 was over of Sinterklaas wel echt was. En toen kwamen er al kinderen met dat de baard van de buurman afviel ofzo en dat ze hem herkenden etc. Dus ja op een gegeven moment gaan ze echt wel twijfelen dus dan vind ik het persoonlijk wel een punt om na te denken over de onherkenbaarheid van de pieten. Misschien moeten de roetveegpieten allemaal een baardje dragen ofzo, zou eventueel ook een oplossing kunnen zijn.

4 likes

Ja precies dat merk ik ook als er bij de scouting themarollen worden gespeeld. De jongste doen alles om in het sprookje/verhaal te blijven geloven en worden echt helemaal meegesleept. Vanaf een jaar of 7 vinden ze het verhaal dan nog wel leuk en sommige worden dan alsnog meegesleept, maar ze vinden het ook heel leuk om tegen iemand te zeggen jij was die. Bij directe leiding is dat nog wel logisch dat ze die snel herkennen, maar dat doen ze ook bij leiding die ze bijna nooit zien.

Alleen ik vraag me wel af hoe erg het herkennen is. Als je er een leuk verhaal bij vertelt, accepteren die kinderen het vrij snel. Juist stoer dat hun buurvrouw piet is.

Ik vind dat grijs wel een mooie oplossing want niet meer zwart, maar ik zou dan wel voor een lichtere grijs gaan. Je hebt nu ook genoeg kinderen die best bang worden als zwarte piet dichterbij komt want met dat hele zwarte vallen contouren in het gezicht een beetje weg en lijkt het minder op een echt gezicht. Ben bang dat je dat met donkergrijs misschien nog wel houdt.

Dus ik zou gaan voor wat lichter grijs of roetvegen met een leuk back-upverhaal. Als die kinderen steeds een ander verhaal horen van de pieten die ze herkennen is het natuurlijk ook niet meer geloofwaardig.

2 likes

Ik zou t niet te moeilijk maken. Gewoon zeggen dat het de Pieten dubbelganger van de buurvrouw is ofzo. Ik vind die grijze piet van jouw plaatje geen enkel verschil maken met de zwarte piet is alsnog een black face.

4 likes

Helemaal eens en jammer genoeg heeft mijn huurappt precies net zo’n vloer :sob: weet ook helemaal niet hoe ik de boel wat ā€œwarmerā€ kan maken, ik ben niet zo goed in kleuren combineren…

2 likes

Je vergeet de foto van de kids op aluminium voor aan de muur en dan vaak ook nog in zwart-wit. Lekker gezellig.

1 like

Ik vind black friday stom.

24 likes

Het gaat een beetje met vlagen van 10 jaar. Toen ik mn 1e paar kocht in 1999 was het ook even hip, iig bij ons in de 3e. Daarvoor en erna was het weer het domein van de alto’s tot 10 jaar geleden toen ineens iedere winkel met knockoffs kwam. Toen was de trend weer voorbij en nu komt ie weer terug. Over een jaartje vindt iedereen ze weer lomp
Het chille is dat die schoenen iedere golf mee kunnen want ik heb nog steeds een paar van 18 jaar geleden :joy:.
Aan de ene kant is et irritant als dingen een trend worden maar aan de andere kant is het makkelijker en in meer variaties te krijgen maar aan de andere kant voor mij weer een teken dat ik gewoon weet wie ik ben en wat mijn stijl is en dat dat gewoon goed zit

:grin:

5 likes

Ja, ik vind het echt bizar. In Amerika hebben ze eerst Thanksgiving, waarbij je in principe dankbaar moet zijn voor wat je HEBT. En de volgende dag lekker hebberig meermeermeer kopen. En waarom hebben alle andere landen dit overgenomen?

Ik ben sowieso al enige tijd klaar met extreem veel consumeren.

18 likes

Ik vind filmpjes van ā€˜internetgekkies’ eigenlijk nooit grappig.

15 likes

Ik vind het alleen irritant als ik mensen ze nu zie kopen / dragen die vroeger stomme opmerkingen maakte over dr martens die echt gericht waren op mij. Ik zag een paar maanden terug iemand van de middelbare school die mij altijd belachelijk maakte (inclusief mijn liefde voor die schoenen) en zij liep nu zelf op die schoenen. :’) En een vriendin die mij erop attendeerde dat ze erg lomp zijn en ik ze niet beter niet kan dragen met mijn maatj 41 en die ze nu ook heeft. :’) Die was nie amused dat ik de bal terugkaatste. Heb deze winter toevallig wel timberlands gekocht. :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik dacht dat de trend ook wel weer voorbij aan het gaan was, en dat ik erg achter zou lopen als ik ze nu koop :’) maar nog zoveel mensen kopen ze.
Vind de innovatietheorie altijd wel grappig hierbij.

Ik baal dus dat ik 15 jaar geleden mijn dr martens heb weggegooid hahha, hadden nog geld op kunnen leveren :stuck_out_tongue:

Late majority is dus nu aan zet denk ik

1 like