Impopulaire mening: bedacht ik me toen ik net in het wat je kwijt wilt-topic las over zachte handdoeken. Ik houd dus echt niet van hele zachte handdoeken :o Liever te ruw dan te zacht. Dat droogt veel lekkerder af, voel me er schoner en droger door :’). Heb dan ook een hekel aan handdoeken die zelfs na al heb je ze 100 keer gewassen zo zacht als in het begin blijven, word een beetje ruw aub.
Mijn vriend wordt kwaad als ik oude handdoeken weg wil gooien (waar de gaten en alles in zitten) want die drogen het ruwst af
Doe je ze in de droger? Ik niet en heb vrijwel alleen maar ruwe handdoeken
Haha hij snapt het
Soms, en ze zijn inderdaad ruwer als ik ze niet in droger heb gedaan. Soms geen ruimte om het op te hangen.
Mijn vriend gebruikt dus altijd wasverzachter en vind dat dus helemaal kut.
Dit dus. Eerst mij al tien jaar belachelijk maken met mijn voorliefde voor lomp schoeisel en dan nou met black friday ook maar een paar kopen. Zelfde meid die mijn voorliefde voor flared broeken ook al jaren belachelijk maakt en ze nou ook draagt. Soms vraag ik mij af of ze er gewoon grapjes over maakt omdat ik er niet altijd even hip uitzie of dat het gewoon nog steeds is om haar eigen onzekerheid te verbloemen. Alhoewel geen eigen stijl en altijd maar hipper dan hip natuurlijk ook een stijl is.
Ik denk dat die jonge vrouwen vaak nog steeds erg onzeker zijn op dat gebied. Ik zag laatst wel een vrouw in mantelpakje met geheel zware docs dat vond ik btw wel tof eruit zien. Echt ontdenkbaar 10 jaar terug.
ik heb boven nog twee paar Lonsdale boots staan. toentertijd beter dan dr Martens want stalen neus. (20 jaar geleden)
dan kon het me niks schelen als tijdens punk / ska concerten mensen om mijn tenen stonden te dansen hahahaha
maar docs zitten toch lekkerder nu.
Ik heb hier een tijdje terug ook nog over gepost. Ik troost me met het idee dat mijn docs niet het standaard model zijn en alleen echte Docs mensen ze aanzien voor wat ze zijn. Ik heb best vaak gehoord van mode meisjes dat ze m’n laarzen zo lelijk vonden en dat ik echt dr martens moest kopen
edit: natuurlijk niet alleen “Echte docs mensen” maar in elk geval iedereen behalve het type dat alleen docs heeft omdat het nu weer een hype is, terwijl ze ze vorig jaar nog lelijk vonden
Welke docs heb je dan? Ben heel benieuwd of ik nog in het modemeisje hokje val
Ik heb de aimilita aunt sally zonder bont! Of nou ja, ik heb er wel meer maar die draag ik eigenlijk elke dag
Heb je ze dan ook met die schotse ruit of zijn ze gewoon zwart? Vind ze wel mooi.
Volgens mij zijn ze altijd schotse ruit? Dat is gewoon de bekleding. Maar je kan de bovenste helft omslaan zodat je die ook kan zien (maar dan wordt de hele schoen natuurlijk wel lager en dat vind ik minder). Wel natuurlijk een van mn betere aankopen in dit leven, hype of niet, zo’n goede investering
Ik mij nog de dag herinneren dat ik bij die kniehoge dacht dat ik ze ooit wel eens zou kopen. Daarna kwam ik er achter dat ze uit de handel zijn genomen. Sindsdien heb ik liever buyers regret dan skippers remorse. Als je trouwens ooit nog die kniehoge in maat 36 ziet, tag mij vooral even
Ik heb er een paar in maat 43 even volstouwen met sokken?
Ik verbaas me erover dat ik dan reclames zie van organisaties die in oorlogsgebieden helpen met baby’s en moeder en ze ons geld nodig hebben. Wat maakt dat je in zo’n omstandigheid/omgeving onveilige seks gaat hebben en zwanger raakt???
De oorlog in Syrië begon 7 jaar geleden. 7 jaar. Stel je voor dat je je leven 7 jaar op pauze zou moeten zetten, want oorlog. Stel je bent 30 als de oorlog begint en je grootste wens is een gezin. Stel je bent alles verloren, moet je dan niks meer doen? Ook in oorlogen haat het leven door; het ‘went’. Genoeg kinderen die in de Tweede Wereldoorlog geboren zijn.
En dat is los van praktische zaken, zoals het feit dat voorbehoedsmiddelen schaars zijn in oorlogsgebieden, er in bepaalde gebieden waar het nu oorlog is een enorm hoog geboortecijfer is onder andere door gebrek aan voorlichting etc.
Maar ik denk dat het belangrijkste is dat het leven nooit op pauze staat en dat veel mensen wel die perceptie hebben van vluchtelingen, asielzoekers en mensen die in armoede of oorlog leven. Voor die mensen wordt de situatie misschien wel nooit ideaal, moeten ze dan maar niks doen? Het gaat nog steeds om individuele keuzes, iemand wil een kind, voor sommige mensen is dat een levensdoel. Een individu is niet bezig met statistiek etc.
Ja, die volg ik nog, maar ik heb ook regelmatig (rijke en “normale”) gezinnen als hulpverlener uit Syrië/Aleppo geholpen, met baby’s enzo. Vond dat echt heel naar en onbegrijpelijk.
Waarom vind je dat onbegrijpelijk?
Dit inderdaad. Als je nu in een korte crisissituatie komt kan ik me voorstellen dat je dan denkt: o, nu even geen kinderen, ik wacht tot het beter gaat. Maar wanneer je geen zicht hebt op een eind, zoals bij oorlogen, lijkt me dat wel anders. In welke situatie ook, mensen worden verliefd, relaties ontstaan, eindigen, mensen groeien dichterbij elkaar, uit elkaar - het leven gaat dan gewoon weer door, al dan niet op een aangepaste manier.
En besides, mensen gaan echt niet stoppen met seks hebben alleen omdat het oorlog is. Juist niet.