Beter overdreven plannen en in jouw ogen dan maar “maakbaar” geluk, dan ongelukkig met een kind opgescheept en geen diploma en geen geld hebben
Nou ik kan daar persoonlijk ook wel eens jaloers op worden dat het bij mij nog niet kan op dit moment en dat het over een paar jaar misschien wel te laat is… Dus ik kan me daar zeker in verplaatsen maar zou dan nooit zo’n reactie plaatsen en het anderen misgunnen. Want zo komt dat op mij over.
En over dat laatste. Dat had ik Sabr zelf gevraagd nadat ze me lastig bleef vallen in dm’s nadat ze een aantal lullige reacties heeft geplaatst over een psychische stoornis die ik heb.
Tuurlijk, maar als je dat als de uitersten ziet, zit daar nog wel heel veel tussen.
Sowieso is het hele concept kinderen in mijn ogen maakbaar geluk. Je neemt de beslissing om kinderen te krijgen enkel en alleen voor jezelf?
Bovendien ging het mij erom dat het gewoon not done is om in een ander topic te bitchen op forummers die in een bepaald topic hun hart luchten/ ei kwijt willen. Niet de algemene discussie over maakbaar geluk, dat lijkt een andere discussie.
Ja ik had haar in het opbiecht topic niet herkend omdat ze geen profiel foto meer heeft en daar herken ik mensen aan. En in dit topic heb ik niet op haar gereageerd.
dan moet ik maar beter opletten? Lol
Ik heb zeker indirect op haar gereageerd maar niet direct en dat vind ik zelf wel een groot verschil.
Ja, verschil is dat indirect gemener is
niet mee eens, is de facto gewoon op reageren hoor.
on topic: ik vind de beautyblender overpriced gebakken lucht, die sponsjes die je moeder had is precies hetzelfde spul.
waarom precies denk je dat ik me ermee bemoei? precies dat. sfeerbevordering.
Dat ik haar niet direct aanspreek dat is het verschil? Zelfde wat ze ook bij mij deed in het omg topic.
@Sabr heeft mij diep beledigd en belachelijk gemaakt daar komt dit vandaan. Ik vind inderdaad dat zij fout is en ik niet. Jullie hoeven dat niet te begrijpen. Zal dr even taggen zodat het het niet indirect is.
Maar houd er dan nu over op? Jullie liggen elkaar niet en dat is prima, je hoeft niet iedereens vriend te zijn. En je reageerde niet direct en je had niet gezien dat zij het was. Oké oké. Maar dan kun je nu stoppen toch?
Ja dat klopt. Was ook niet mijn bedoeling. Heb me beetje laten gaan door mn boosheid.
Ik sta er niet om te springen om bij iedere scheet in te grijpen zodat er vervolgens CENSUUR! geroepen wordt. Mensen moeten ook kunnen zeggen wat ze willen zeggen en wat @quantum zegt, dat gekibbel hoort er op zijn tijd ook bij. Dit soort dingen waaien altijd weer prima over.
Ik vind frikandellen echt smerig. Ook speciaal.
Vieze droge zooi bah bah
ik zou het jammer vinden als vrouwelijke versies van namen van beroepen niet meer worden gebruikt uit emancipatoire overwegingen. ik zeg: help mensen liever van het idee af dat als je directrice bent, dat wel van een kostschool zal zijn of zoiets. bijvoorbeeld met praktijkvoorbeelden.
net zoals dat je het beroep van schoonmaker niet kunstmatig hoeft te upgraden door het interieurverzorger te noemen, het is gewoon een eerzaam beroep hoor.
interessant, thanks! dat past mooi bij ‘het gewicht van de directrice’, een boekje over taalgebruik icm feminisme dat ik heb liggen.
Dat was toen ook ineens dat MBOers een nieuwe titel moesten na het afronden van hun diploma, want dan zou er meer aanzien komen.
Als we onze houding tov elkaar konden aanpassen, zou het niet nodig zijn allemaal van die titels te gaan veranderen.
Ouwe Meuk Expert, zou ik doen.