Impopulaire meningen

Ik erger me er dus wel aan dat in de top 20 van die top 2000 maar 1 vrouw staat, en daarnaast alleen maar witte mannen. En ik snap dat het komt omdat er voornamelijk witte middelbare mannen op stemmen, maar hoe vet zou het zijn als ineens iedereen ging stemmen en die lijst een echte afspiegeling werd van waar Nederlanders naar luisteren?

En precies hierdoor wil ik wel boycotten. Stel je toch eens voor dat jij door Chris Brown in elkaar bent gerost, en je ziet hoe hij in het nieuws is gekomen door dat ook te doen bij Rihanna, en het heeft gewoon nul effect op zijn populariteit, etc. Zo weinig mensen die het hem kwalijk nemen
 Ik kan alleen daardoor al niet meer naar hem luisteren, en ook niemand serieus nemen die dat nog wel doet (buiten dat ik zijn muziek ook gewoon kut vind :smile: )

2 likes

Ik heb wel dan echt die associatie als ik die muziek hoor. Ik vond eerst R. Kelly een fijne guilty pleasure, maar als ik nu muziek van hem hoor kan ik alleen maar denken ‘gadver wat een vies ventje is het toch ook he’. Ik ben nu best op de hoogte van jonge rappers doordat ik met jongere mensen om ga, en damn daar zitten ook een stel smerige jongens tussen. 6ix9ine bijvoorbeeld. Als er een liedje van hem voorbij komt (vreselijke stem trouwens) kan ik alleen maar denken gadverdamme. Terwijl dat misschien ook niet netjes van mij is, want hij is volgens mij nog niet veroordeeld. Ik denk ook wel zo van ‘tot het tegendeel bewezen is’ (door een rechter) ‘een verdachte is nog geen dader’, wat met wel meer mannen in de muziek/kunstscene zo is.

1 like

Soul&jazz is dan weer helemaal niet mijn ding, maar ik vind je idee superleuk! Het zou toch juist leuk zijn als je rond kerst met je familie bent en de radio aan hebt staan, dat dan iedereen dan een paar leuke nummers hoort en ook een aantal nummers die ze nog nooit hebben gehoord. Het lijkt me superleuk Mn vader uit te leggen waarom ik hiphop zo leuk vind aan de hand van een paar goeie nummers en niet de troep die bij dwdd komt (is de enige hiphop waar hij ooit aan blootgesteld wordt) en dat Mn ooms (houden van jaren 80 muziek), neven (houden van hardcore en Nederlandstalig), etc. allemaal iets in die lijst hebben staan dat ze leuk vinden en daarmee hun muziek ook aan anderen kunnen laten luisteren op een laagdrempelige manier. Misschien ontdekken we dan allemaal wat nieuwe muziek!

En die quiz jaaa! Ipv dat het gewoon een extra dwdd is met Matthijs innercircle die allemaal Franse Chansons en iedereen geboren voor 1960 aanbidden en dan af en toe -want hip- slecht toelichten waarom Childish Bambino vet is. Ik zou heel veel genres kunnen waarderen als iemand met passie het zou toelichten, lijkt me heel verbroederend. Ik had laatst gepost dat ik het met horrorfilms ook had, dat mensen het afschrijven zonder het echt te kennen, en dat gebeurt in de Top 2000 helaas ook heel erg.

Ik zou t zo leuk vinden als ik ook enthousiast zou kunnen worden ipv dat Mn ouders bij elk nummer “jaaaaaa klassieker, weet je nog blabla” kunnen doen en ik amper iets ken.

7 likes

Ik dacht eerder dat “preach” het nieuwe “hear, hear” was

7 likes

Ja klopt haha

Ik vind het niet de enige muziek die ik leuk vind, maar ik vind het juist leuk dat de top2000 vol staat met muziek die ik (lang) niet dagelijks luister, maar wel tof vind. En dan heb ik m’n eigen Spotify en zo wel voor de rest van het jaar wanneer ik geen zin heb ik '80s ballads en zo haha

3 likes

Geen idee, dat heb ik nooit gezien

Nee het is niet de intro, maar dat liedje komt volgens mij wel meerdere keren terug in de serie, sowieso een keer want die scene weet ik nog goed haha.

2 likes

Haha dit is echt een slijmconversatie, maar vond dat idd superleuk dat je dat deed met hardcore, want ik had dat in Mn hoofd eigenlijk gewoon gecategoriseerd als “teringherrie” en daar viel naar mijn idee alles onder van hardcore tot trance Haha, maar vond t heel leuk om het eens te bekijken, en al zou ik het niet zomaar even opzetten, zou ik sommige nummers op feestjes best kunnen waarderen.

Heb ik toch nog Mn horizon een klein beetje verbreed Haha! En wat je zegt muziek brengt zoveel herrineringen omhoog, vind het jammer dat als je stijl wat meer afwijkt (ook bij films, kunst, etc) dat andere mensen er gewoon niet voor openstaan omdat ze het als ‘minder’ zien zonder ĂŒberhaupt te weten wat het is. Ik vind dat zo jammer, Mn ouders doen dat bv ook, die zijn echt openminded over alle social Justice dingen etc., maar alle muziek die ik luister is “Spaanse troep”, “ordinair” en de films die ik kijk zijn “goedkoop” of “debiel”. En dat zien ze zelf ook niet in, “want ze willen best 1 aflevering van een serie kijken die ze echt helemaal niks lijkt” en dan constant zuchten etc. Nee, dan geef je het een kans. Ik zie dat echt overal om me heen, zo jammer.

MAAK DAT PROGRAMMA KALI WE NEED IT

4 likes

Onzin dat het 0 effect heeft op zijn populariteit. Heel veel mensen die het hem kwalijk nemen, lees dit topic maar. Hij is juist een van de weinige artiesten wiens strafblad hem altijd blijft achtervolgen. Hij wordt al tien jaar uitgekotst door veel mensen. Het is tien jaar geleden, hij heeft zijn straf uitgezeten, vrijwillige woedebeheersing rehab gedaan, het slachtoffer heeft hem openlijk vergeven, hij kan niet meer positief in het nieuws komen, er komen aangiftes tegen hem die vervolgens weer worden gedropped omdat er geen bewijs is, maar behalve ‘Chris Brown was arrested’ komt er niks in het nieuws. Helemaal prima verder als je het een vervelend man vind en zijn muziek niet luistert.

En @Sazie helemaal mee eens! Love de ouwelullenmuziek. Ik ben toen ik 15 was ook in de uitzending geweest bij de Top 2000 omdat ik een lijstje met oude mannen muziek had ingestuurd. Ze vonden het dan ook mega leuk om te horen dat het écht mijn lijstje was en niet die van mijn vader haha.

10 likes

Verander je titel in ‘voorliefde voor ouwelullenmuziek’ pls

Hahah ja graag, ik heb deze ook niet gekozen. George was nu ook een ouwe lul geweest, dus dat zit wel snor

5 likes

Wow dat was snel

1 like

Hier houden we van

En van ouwelullenmuziek natuurlijk

1 like

Ik weet dat er op Reddit een petitie loopt (Hier) om dat rocknummer van spongebob in de top 2000 te krijgen, wie weet!

https://youtu.be/D-mUjKDbDfY de spongebob video, weet niet hoe je hier youtube moet plaatsen

5 likes

Super Coole Pinda Rock (wel de Nederlandse versie wil ik dan). Niet Goofy Goober Rock (Engelstalige versie)

O zie nu dat Sweet Victory bedoeld wordt. Is ook iets logischer maar dat nummer is helemaal niet speciaal voor Spongebob geschreven. De stem die je dan hoort is ook gewoon de orginele artiest. Ik dacht dit is net zoiets als Pokemon them song van een paar jaar terug.

3 likes

Het zou beter zijn als niemand ooit nog R. Kelly aan zou zetten. Snap er echt niets van dat die vent niet geboycot word.
Maar ik ben het met je eens dat top2000 altijd hetzelfde is. Alsof er in 50 jaar geen beter nummer is geweest dan bohemian rhapsody of hotel california. Laat me niet lachen joh. Daarom heb ik dus net gestemd op moderne liedjes. Misschien moet je dat juist ook doen (geen R. Kelly, echt zonde zou dat zijn van je stem).

6 likes

Ik ben al geschoold in R. Kelly door een aantal forummers!

1 like

Net hierop gestemd, plus nog 19 andere nummers, waarvan er 4 daadwerkelijk bekend waren in die lijst. En ik heb een best algemene, doorsnee muzieksmaak (ik bedoel, ik ga morgen naar Lily Allen). Alleen ik ben blijkbaar nog steeds te jong voor Radio2

Edit: heb overigens voornamelijk op vrouwen gestemd, en ook wel wat hiphop.

1 like