Ik laat ze ook zitten in de hoop dat ze wat insecten opeten, maar een paar dagen geleden liep er dus 1 op een paar centimeter van mijn gezicht op het moment dat ik bijna sliep. Schrok me echt een ongeluk haha
HALLO, doe ff in een spoiler ofzo. Nachtmerries hahaha.
Nice!
Iemand zei laatst tegen me dat ze ‘pekotarier’ is. Dan snap ik dat je omgeving het ook niet meer begrijpt :’)
haha ja dat werkt niet bevorderend! Misschien alleen de slaapkamer spinvrij houden
Jaaaa zeg, hállo. Moeten we overal trigger warnings voor gebruiken tegenwoordig?
Daar kan ik ook écht niet bij! Ik hou op zich wel van rucola maar op een warme pizza horen volgens mij géén ‘koude’ groenten…
Als vegetariër vond ik dit ook heel lang lastig want als ik ergens hing eten hadden mensen altijd speciaal voor mij vis klaar gemaakt want ze kenden allemaal wel een vegetariër die wel vis of kip at en waren er dus van overtuigd dat dat vegetarisme was.
Ik voelde me dan altijd heel bezwaard om te zeggen dat ik óók geen vis eet…
de laatste vijf jaar is dit wel enorm verbeterd, denk dat vegetarisme intussen wel behoorlijk gekend is bij de meeste mensen in mijn omgeving.
Hahaha hoe suf. Ik ben zelf (nog geen) vegetariër, ik zeg altijd gewoon (mocht het ter sprake komen) ik eet geen vlees. Net zo makkelijk toch.
Wat erg.
Ik zeg ook altijd dat ik geen vlees eet en dan noemen mensen me nep-vegetariër ‘WANT JE AT PAS NOG VIS!!!’. En dan denk ik; ik heb nooit gezegd dat ik vegetariër ben, don’t confuse your lack of education with mine
Ik noemde mezelf toen ik een poosje pescotariër was ook vega. Maar dat had eigenlijk een hele specifieke reden. Ik at toen alleen bij uitzondering vis en als mensen weten dat je wel vis eet kun je er donder opzeggen dat ze iedere keer als we samen eten iets met vis op tafel zetten omdat ze dat makkelijker dan vega vinden. En dat vond ik zelf heel vervelend want daarmee werd mij die keuze ontnomen.
Mee eens!! Al zie ik het sowieso best wel zwart-wit: een vegetariër een wat mij betreft geen vlees EN geen vis, je EET veganistisch als je helemaal geen dierlijke producten eet en je BENT veganist als je helemaal geen dierlijke producten gebruikt.
Al die andere termen zoals flexitariër, pescotariër, olvotariër en lactotariër vind ik onzin. Waarom moet toch overal een labeltje op geplakt worden?
Dat snap ik nooit…vis en kip zijn toch ook dieren/vlees? Waarom zou een vegetariër dat wèl eten?
Ik zeg het er tegenwoordig maar bij. Moest afgelopen week nog mijn dieetwens doorgeven en heb toen maar gezegd “ik eet vegetarisch, dus geen vlees en geen vis”. Ik was het ook zo zat dat iedereen steeds vroeg of ik wel vis at, dat ik het nu vooraf maar meld
Haha ja, echt precies de reden dat ik het zo lekker vind. Lekker goor dippen met een witte boterham met paturain.
Ik eet ook wel vis en geen vlees en zeg dan altijd ‘ik eet geen vlees’ en de standaard reactie is dan ‘oh dus je bent vegetariër’.
Het woord pescotarier vind ik ook zo gek, alsof je alleen maar vis eet.
Oh ja inderdaad. Ik eet zelden vis maar eet het nog wel.
In veel landen wordt toch specifiek onderscheid gemaakt tussen gevogelte en (rood) vlees, dus misschien nemen ze dan aan dat je als je zegt dat je geen vlees eet --> rood vlees bedoelt
en dus wel de andere categoriën i.e. gevogelte en vis.
Inderdaad! In Spaanstalige landen al een paar keer kip gekregen als ik zei dat ik geen ‘carne’ (rood vlees) eet… intussen weet ik dat gelukkig