Ik vind uitgaan wel leuk, maar die stoere verhalen die erbij komen kijken niet het boeit me niet hoeveel drank iemand op had en hoe vaak diegene moest kotsen.
Ik vind het WJEKW-topic een vervelend topic. Het gaat me veeeel te snel dus kan het never ever bijhouden, maar de wetenschap dat er een topic is waar vet veel mensen posten en leuke dingen delen zonder dat ik daar iets van meekrijg vind ik dan weer heel afleidend en irritant.
HAhaha ik houd dat dat topic ook zelden meer bij helaaaashhh
Dat is toch niet nog steeds zo hoop ik? Ik zie hem namelijk regelmatig in zijn auto
Hahaha nee, is al een grap van volgens mij 20 jaar geleden ofzo. Toen was hij tijdelijk zijn rijbewijs kwijt.
Gelukkig haha!
Soms hoor je moeders tegen hun kind dat niet zo lekker in de groep ligt zeggen ‘ach pietje en jantje zijn gewoon jaloers’
Dan denk ik heel vaak ‘pietje en jantje zijn helemaal niet jaloers, pietje en jantje vinden jou gewoon een stom kind en dat ben je eigenlijk ook gewoon een beetje’
Best wel zielig want sommige kinderen zijn gewoon oprecht niet zo leuk. Kunnen ze niks aan doen maar alles word altijd afgedaan onder ‘jaloezie’ maar soms mogen mensen je gewoon niet.
Maarja wat moeten moeders anders zeggen ‘ja hans, je bent ook wel een kutkind’
Hahaha ja ik weet het niet echt. Maar het lijkt me niet gezond je kind op te voeden met het idee dat alles ALTIJD aan de ander ligt?
Je vind je eigen kind natuurlijk ook altijd enig maar opzich is het toch ook oké om te leren dat niet iedereen je aardig kan vinden? En hoeft te vinden? Ik bedoel ik heb daar een paar maanden voor in therapie gezeten voor ik daar achter kwam dus ik had die les opzich eerder willen leren.
Dat niet iedereen elkaar aardig vindt, en ook niet hoeft te vinden? Is iets dat kinderen sowieso moeten leren lijkt me.
dit heb ik altijd als ik met vriendinnen iets bespreek over dat iemand bijv. heel kut tegen me deed en ze dan zeggen: nou dan is X gewoon een dom wijf
eh, nee. X vind mij waarschijnlijk juist een dom wijf . hallo, ik kan de waarheid wel aan hoor denk ik dan altijd. maar dan mag ik er nog wel even over klagen. alsof idd iedereen die onaardig tegen een ander doet altijd maar jaloers zou zijn.
Haha nee ik snap je hoor, lekker makkelijk om alles op jaloezie te steken. Is inderdaad een goede les om ook hand in eigen boezem te steken
Dat kun je een kind best aanleren toch. Ik heb al meerdere kinderen horen zeggen over een klasgenoot ‘hij/zij is niet leuk’ en dan kun je gewoon zeggen dat dat ook niet hoeft, iedereen aardig vinden, maar dat je dan met andere kinderen om moet gaan. Of als ze vertellen dat iemand in hun klas hem/haar niet aardig vindt en stom doet dat je dan zegt ‘oh dat is jammer, maar er zijn ook kinderen in je klas met wie het wél leuk is toch, dan kun je met die kinderen spelen’. Zo probeer ik het iig als oppas als een oppaskind met zo’n verhaal komt. Weet niet of het helemaal juist is, maar ik vind het best een gezonde reactie.
Of heeft iemand een hele juiste pedagogische reactie?
Ik vind dit ook heel gezond! Doe hetzelfde met vriendinnen die gek zijn op een man die niet terug sms’t: ik ga niet tot in den treure zeggen dat hij écht ook verliefd op jou is maar gewoon druk. Nee, als hij je leuk zou vinden zou hij wel bellen. Dat doet hij niet: waarschijnlijk vindt hij je niet leuk. En dat is óók oké, je moet er alleen mee leren omgaan.
Ha ik ook, maar ik ben misschien ook iets te eerlijk hierin Zeg overigens dan ook dat het niet betekent dat je niet leuk bént maar dat het er gewoon niet is tussen twee mensen. Maar bij kinderen lijkt me wel dat je iets tactischer moet zijn, maar ik wil wel graag de werkelijkheid aan een kind doorgeven en niet een droomwereld creëren. (vandaar ook dat niet laten winnen tijdens een spelletje, zie biecht topic
)
Ja lekker leren omgaan met teleurstellingen heel goed!
Ik had vroeger een konijn en toen ik een jaar of 13 was is die begin december doodgegaan. Een week ofzo daarna vond mijn lerares Engels het, aangezien het bijna kerst was, leuk om ons in de les Flappie naar het Engels te laten vertalen. Halverwege begon ik keihard te janken. Lerares een schuldgevoel (ook al kon ze het niet weten natuurlijk) en ik een trauma. Het heeft jaren geduurd voordat ik weer met droge ogen naar Flappie kon luisteren.
Ik vind Flappie ook niet leuk, de eerste keer dat ik bewust de tekst door had was ik 6 en heb ik echt moeten huilen. Tot nachtmerries aan toe dat mijn konijntje opgegeten zou worden met kerst.
Ik had in die tijd zo’n kinderdagboek met hangslotje en dat slotje heb ik toen stiekem aan Huppel haar kooitje gedaan de avond voor kerst. Mijn moeder snapte er niks van toen ze haar de volgende ochtend eten wilde geven
Pas toen ze me de gourmetschotel van de slager had laten zien en me bezwoer dat we Huppeltje écht écht écht niet gingen opeten ben ik het sleuteltje gaan halen. Maar heb de hele eerste kerstdag naast t hokje zitten waken.
Oh ja echt he! Vriendinnen die dan zeggen: nee hij vindt je echt wel leuk hij heeft het gewoon druk! Nee dus, anders zou hij wel tijd voor me maken. Het is toch gewoon de waarheid het hoeft niet gesugarcoat te worden?? Neemt niet weg dat het kut is maar ik leer er dan echt wel mee omgaan
Ik vind het fijn dat het de afgelopen dagen veel heeft geregend, omdat het grondwaterpeil zo laag is. Een beetje compensatie voor de afgelopen regenloze tijd, maar ik hoor iedereen om me heen zoveel klagen over de regen.