Impopulaire meningen

Ik was gisteren bij een concert helemaal alleen. Het deed me daar heel veel verdriet om te zien dat andere mensen een relatie hadden of ergens in de 30 waren en gewoon nog met een groep vrienden ergens naartoe gingen. Ik mis dat zo erg. Ik ga tegenwoordig hooguit met een persoon ergens naartoe, als ik geluk heb. Om gezondheidsredenen heb ik lange tijd weinig dingen kunnen ondernemen en daardoor veel vrienden verloren. Heel veel mensen die toen zeiden dat ze een keer langs zouden komen hebben dat nooit gedaan. En die hele vriendschappen waren zo verwaterd dat er gewoon geen redden meer aan was. Mijn leven stond stil en die van hun ging door. Mensen kregen kinderen, gingen in andere landen settelen en of bouwden een carrière op. Het enige wat ik de afgelopen drie jaar heb kunnen bereiken is dat ik alsnog een master heb kunnen halen en iets mobiler nu ben. Maar ik ben er absoluut zeker van dat ik al meer vooruitgang had geboekt als ik gewoon iets meer steun had gekregen in plaats dat ik 9 van de 10 keer dingen alleen moest doen. Ik heb wel eens een oude vriendin gevraagd waarom wij geen contact meer hadden. Ik had haar gevraagd of ik misschien iets verkeerd had gedaan of verkeerd gecommuniceerd had met betrekking tot mijn gezondheid. Of ik egoïstisch was en te weinig naar haar leven had geinformeerd. Ik kreeg toen het antwoord te horen dat ze het gewoon veel te druk had en inmiddels met andere mensen omging. Verder niks.

Volgend jaar moet ik mijn leven opnieuw opbouwen. Ik hoop over drie maanden weer aan het werk te gaan na vele jaren thuis te hebben gezeten. Maar hoe bouw ik als dertiger weer is een sociaal leven op als iedereen al genoeg contacten heeft en ik gewoon minder kan dan vroeger. :’)

16 likes

De relaties met de mensen om me heen zijn prima. Ik ken hen alleen al van haver tot gort. Daarbij vind ik nieuwe mensen en verhalen dus in de meeste gevallen wel leuk. Ik hou van het onbekende. En ja, soms zit er iemand bij die niet zo boeiend is. Dan kap je het net zo makkelijk weer af.

Maar goed, dit is niet voor niets een impopulaire mening :slight_smile:

2 likes

ah vind het zo sneu voor je! ik ben ook 30er, je mag me altijd pm-en :hugs:

1 like

Even een dikke knuffel!
Ik herken je wel in dit verhaal. Ik ben door verhuizen en een lichamelijk mankement ook vrienden verloren. Gelukkig mijn oudste vrienden overgehouden die niet meer om de hoek wonen, maar het gewoon accepteren.

Als je ooit in de kop van noord-Holland bent mag je altijd contact opnemen!!

@anon18202522 wat knap dat je ondanks je gezondheidsproblemen toch je master hebt kunnen halen en wat mobieler bent geworden, daar mag je echt trots op zijn!
Verder begrijp ik je gevoel heel goed, ik zit in een bijna gelijke situatie en dat voelt soms heel eenzaam. Ik moet ook vanaf het nulpunt een leven op gaan bouwen en raak soms een beetje in paniek als ik daar aan denk, ook om wat jij zegt, als iedereen al genoeg contacten heeft, zitten ze dan op mij te wachten? Maar aan de andere kant geloof ik niet dat iedereen al “vol” zit en voorzien is van vrienden, daar kunnen zo veel redenen voor zijn.

Weet iig dat je niet de enige bent die in deze situatie zit, en als je er ooit over wilt praten mag je me Pm’en!

ik vind dit een biecht

23 likes

:open_mouth::open_mouth::open_mouth:

1 like

Ik heb een gruwelijke hekel aan het delen van mijn verdriet. In mijn omgeving ben ik daar een soort uitzondering in?
Iedereen wil graag horen hoe het met mij gaat nu mijn oma net overleden is, hoe ze overleden is, hoe het met opa is.
Ik wil daar helemaal niet over praten, laat mij lekker alleen met mijn verdriet…

16 likes

Jaaaaa ik heb dat ook! :confused:

En als andere mensen verdriet hebben wil ik daar ook niet over beginnen want ik zou dat zelf ook liever niet hebben maar dan vinden andere me weer heel onpersoonlijk of gevoelloos…

1 like

Wij hadden op onze vakantie een pub crawl gedaan, dat was ook leuk. Je ontmoet dan idd wat nieuwe mensen, en dan kan je achteraf idd lekker roddelen ook over de mensen daar haha.

1 like

Na het bericht van IKEA wil ik echt never geautomatiseerde raamwering. Voor bedrijfspanden kan ik het nog begrijpen. Het is toch maar een kleine moeite om gordijnen, rolgodijnen en luxa flex even open te doen. Ik vind dat juis een fijn moment van de dag de godijnen open doen en heel even bewust naar buiten kijken of het weer / seizoen zijn werk doet en er al wat veranderd is.

Sowieso probeer ik het aantal electronische apparaten klein te houden. Ik word er onrustig van. Ik heb 13 jaar geleden mijn televisie weggedaan en mis het nog steeds niet. :stuck_out_tongue:

7 likes

Welk bericht? Moet eens onder mn steen vandaan komen denk ik😁

Nee hoor ik verdoe eerder te veel tijd aan dingen lezen. :stuck_out_tongue:

same. Krijg regelmatig naar mijn hoofd dat ik dan geen echte ‘onafhankelijke vrouw’ ben, maar gelukkig laat ik mijn eigenwaarde niet afhangen van het feit of ik wel of niet auto rijd.

7 likes

Ja, dit idd!
Ik heb sinds 2009 niet meer gereden oid en sowieso heel weinig gereden toen ik m’n rijbewijs had gehaald. Op dit moment wil ik geen auto (en is het ook niet handig), ik vind met het OV reizen veel fijner, maar ik kan me voorstellen dat ik in de toekomst wel een auto nodig heb. Tegen die tijd neem ik dan wel weer lessen, heeft nu toch geen zin.

Nu dient m’n rijbewijs voornamelijk als identificatiebewijs bij de supermarkt voor als ik wijn wil kopen.

7 likes

Haha ik gebruik mijn rijbewijs ook als id bij de supermarkt idd.

Ik mis het niet rijden ook echt niet. Ov stopt voor de deur en de supermarkten zijn op minder dan 5 minuten loopafstand dus dat doe je sowieso dan niet met een auto.

Mensen maken bij mij ook wel rotopmerkingen over dat ik rij. En dat terwijl ik door gezondheidsproblemen niet mag rijden( vind het ook niet erg, heb rijden nooit leuk gevonden). Vorig jaar op werk ook nog gezeur gehad over dat ik op mijn vrije dag niet naar een werkoverleg kwam. Al het ov was stilgelegd vanwege sneeuw. En tja als ik was gaan rijden had ik er wel kunnen zijn(dat de snelweg ook afgesloten was vanwege het weer vergaten ze maar even).

Uh maar wat nu als iemand niet eens een auto heeft? Er rijdt geen ov? Huur maar een auto om op je werkoverleg te komen! :thinking:

Ja of een taxi nemen he! Baas was het trouwens wel met mij eens. Die heeft degene die zo op mij reageerde er ook op aangesproken gelukkig.

1 like

Haha! Oke, als mijn werkgever de taxiritjes dan vergoedt doe ik het met plezier hoor…

2 likes

Nou idd, wie betaalt die taxi dan? Ik vind het al mis gaan bij het punt dat er van je verwacht wordt dat je op je vrije dag op werkoverleg komt, vrij is vrij. En dan ook nog eens doen alsof je met de auto had kunnen rijden terwijl het ov niet rijdt? Mazzel. Het ov rijdt niet voor niks niet.

1 like