Hoe kan een zonnebank “verantwoord” zonnen zijn? Ik snap je redenen waarom je het doet, maar om het nou “verantwoord” te noemen?
Het is ook niet verantwoord maar ik ben me bewust van de risico’s. De verantwoord was meer bedoelt als in verantwoord tussen aanhalingstekens.
@Ficus
Heb zelf besloten om zo nu en dan onder de zonnebank te gaan .
Ik moet sowieso voordat ik op een zon vakantie gaan altijd even onder de zonnebank anders verbrand ik extreem snel.
Zomers ga ik verder niet omdat ik genoeg buiten ben .
Maar snap jullie gedachte wel hoor
Hier in de buurt is op kerstavond een huis afgebrand. Woning ligt in puin en er zijn een hond en een vogel gestikt door de rook. Nu is familie van die mensen een inzamelingsactie begonnen. Doel staat op 25 000. Ik vind dat zo’n onzin, schade word gewoon uitgekeerd door de verzekering en je hond krijg je niet terug met 25 000 euro.
Word de hele dag gedeeld op facebook door mensen. Open ik mijn werkmail vanavond heb ik er ook een intern mailtje over want het nichtje werkt bij hetzelfde bedrijf.
Misschien een tip:
Er bestaan echt hele goede zelfbruiners tegenwoordig. Probeer eens wat uit. Ik heb bronze godess en die werkt echt.
En gebruik je make-up?
Ik hoorde ook altijd (elke dag wel minstens een keer): “wat zie je wit? Ben je niet lekker?” Maar ik ben niet eens zo wit. Was een combinatie van kringen onder mijn ogen, winterdipje haha en ??
Langzamerhand ben ik meer make-up gaan gebruiken en nu hoor ik het niet meer. Wat blush en mascara kan al wat doen. Je hoeft niet full face meteen.
Even wat gezondere ideetjes. Nog beter is om je er niks van aan te trekken. Maar ik weet hoe vervelend het is om dat te horen.
Even 3 posts doorscrollen
Heel eerlijk, ik zou mezelf nooit blootstellen aan die risico’s omdat mensen me aanspreken. Snap dat het niet leuk is om iedere dag te horen maar nu laat je je echt een probleem aanpraten wat geen probleem zou moeten zijn met alle risico’s van dien.
Edit: tenzij je het voor jezelf doet natuurlijk.
ik hou van de zonnebank
van roken ga je ook dood
Sorry
En hoe die pagina is geschreven voor die donaties.
Mijn schoonzus gaat ook onder de zonnebank, omdat ze anders echt veel te wit was en altijd commentaar kreeg. Nu heeft ze een gewone huidskleur i.p.v. lijkbleek. Ze gaat ook niet super veel. In het begin een paar keer per week, en tegenwoordig moet ze het gewoon onderhouden en dat is maar een paar keer per maand.
Ik snap dus heel goed dat je onder de zonnebank gaat
@Krabsalade
Ik zal er eens naar kijken.
@anon22402465
Ik heb al eens zelfbruiner geprobeerd maar dat was geen succes . Had het gelukkig op mn bovenbeen geprobeerd dus niemand zag het .
Maar zal eens gaan kijken.
@Lula
Ik doe het voor mezelf
Ja , commentaar op iets waar je niks aan kan doen is nooit leuk!
Ik ben nu ook nog eens bedrijfsleider in een supermarkt en kom continu met klanten in aanraking . De vaste klanten maakten zich ook weleens zorgen over mijn gezondheid en informeerden dan bij collega’s .
Ik vind het echt HEEL raar om tegen iemand te zeggen dat diegene erg wit is. Ik heb het hier heel vaak gelezen en ik kan er met de pet niet bij.
Van leven ga je dood.
Verschrikkelijk gewoon. Mensen moeten gewoon hun bek houden. Ik heb 1 vriendin met een heeeele witte huid en ik moest haar op vakantie telkens insmeren. Na bijna 3 weken was ik het soms wel een beetje zat en toen heb ik het 1 keer niet goed uitgeveegd met Mn vingers. Nou dat was dus heel goed te zien! Mijn vingers stonden gewoon in haar rug. Dat was wel echt een eye opener voor mij en hoe makkelijk verbranden kan gaan.
Maar als je je er dus bewust van bent dat een zonnebanksessie net zoveel schade aanbrengt als een hele dag onbeschermd in de felle zon zitten, ben je dan niet doodsbang voor huidkanker? Is het je dat dan nog steeds waard? Ik ging vroeger ook wel om de zoveel weken onder de zonnebank, maar sinds ik dit weet doe ik het echt nooit meer. Ik heb ook wel een flink aantal moedervlekken erbij gekregen en heb er zo veel spijt van.
Ik heb het niet zo heftig als sommigen hier beschrijven, maar verbrand wel ook redelijk snel en ben regelmatig op nare plekken verbrand omdat je dat stukje dan net vergeet in te smeren:
- tenen
- tússen de tenen
- randje bij de oksels
- achter de oren
:’)
Ja, ben me er van bewust en heb tips gekregen voor andere dingen dus ga alles gewoon nog eens rustig doorlezen en kijken of er iets anders is wat voor mij werkt .
Ben het met je eens hoor, voor wat betreft dit soort bedelacties.
Maar wat de verzekering uitkeert dekt vaak lang niet alle kosten.
Ik vind het inderdaad ook zooo irritant dat sommige mensen niet lijken te snappen dat ik gewoon niet op het heetst van de dag een bergwandeling in de brandende zon kan doen bijv. Was een keer op vakantie dat mensen de hele tijd lacherig deden over dat ik me maar bleef insmeren, terwijl ze niet snappen dat zelfs als ik me met 50+ insmeer ik nog steeds niet een uur in de brandende zon kan staan. Ik moest de hele tijd in de schaduw wachten in m’n eentje terwijl zij lekker zaten te lunchen in de zon
Het enige wat me helpt is bedenken dat zij over 20 jaar er oud en gerimpeld uit zien en ik dan nog een heerlijk jong huidje heb door alle spf