Impopulaire meningen

Ik vind het ook jammer als mensen onderscheid maken tussen “een normale huid” en een “heel witte huid” :roll_eyes: Ik kan er niks aan doen dat ik zo wit ben en voel me prima dus het is helemaal niet abnormaal.

7 likes

Eens! ‘Wit’ zijn is blijkbaar niet het schoonheidsideaal. Maar opmerkingen maken over iemands huidskleur (dus ook: wat ben je wit!!) vind ik net zo storend als opmerkingen over iemands gewicht (te dik/dun).

Is dat niet om praktische redenen, dat je met een heel witte huid dus echt heel voorzichtig moet zijn? En een normale huid kan wel ff in de zon.

Ik wist dat iemand dit ging zeggen na deze hele discussie. Dat bedoel ik niet. Ja zon is schadelijk voor iedereen, i know. Maar een extreem witte huid kan er nog slechter tegen dan een gewone witte huid. Vandaar het onderscheid. Ik ben wit, een vriendinnetje van mij is extreem wit. Die kan geen 5 min in de zon zonder te verbranden, ik wel.

Hoe vaak ik in mijn leven wel niet te horen heb gekregen: wat ben je wit!!! kom je uberhaupt wel buiten (hihaho)!!! maar ook: wat ben je dun, eet eens wat meer jij kan het wel hebben!!! dat zijn echt twee terugkomende reacties waarvan ik altijd al zoiets had van: que?

Bij mensen die ik niet goed ken laat ik die reacties lekker gaan, maar mensen die ik vaker spreek die spreek ik er echt op aan dat het rare opmerkingen zijn. Niet dat ik er onzeker van word (ik ben het gewend en ik weet voor mezelf dat die reacties gewoon nergens op slaan), maar gewoon dat ik mensen er bewust van wil laten maken hoe lelijk die opmerkingen zijn. Ik krijg dan ook altijd een: ‘wow nu je het zegt, zo heb ik er nooit bij stilgestaan, sorry je hebt gelijk’ terug. Mensen zijn soms gewoon niet zo tactisch.

1 like

Ik ook, en ik kwam er dus veel later pas achter dat een wit, nat T-shirt gelijk staat aan factor 15. Het doet dus ook nog eens vrij weinig.

God heeft ons maar één ding beloofd en dat is de dood

4 likes

Een paar keer per maand is toch gewoon super veel? Ik vind een paar keer per jaar niet veel. Maar nu kom je wel op 25x per jaar minstens? Hoe kan dat niet veel zijn?

8 likes

Ik zit m’n hoofd te breken over wat hier impopulair aan is maar kan het niet bedenken? :thinking:

4 likes

Ik denk ook dat het voor mensen die niet of nagenoeg nooit verbranden vrij lastig is te begrijpen dat een huid erg snel kan verbranden door de zon. Zelf vind ik dat soms nog steeds gek. Dan bedoel ik dat je dus idd met 5 minuten zon al kan verbranden, in mijn hoofd denk ik dan “wtf?”.? Ben ook echt wel eens verbrand hoor maar amper, en dan neus of schouders, en de noodzaak van het insmeren met een factor zie/zag ik daardoor niet of minder.

1 like

Ik ben ook vrij wit maar krijg er eigenlijk vaker complimenten dan nare opmerkingen over.

3 likes

Ik zal er eens naar kijken ! Bedankt voor je tip :slight_smile:

1 like

zin in

2 likes

Vind ik ook. Mijn ex was echt erg als hij ziek was.
Verkouden, nee hij had griep!

Mijn huidige man moest ik naar de huisarts sturen, vandaar uit is hij direct per ambulance vertrokken naar het ziekenhuis met een dubbele longontsteking.
Kuch kuch, het gaat wel hoor.

Nou, ben jij M?
Bij de computer weg dan! Genoeg schermtijd ga maar weer lekker met je playmobil spelen!!

28 likes

Staat nog steeds gewoon op je kamer hoor.

Wie bent jij???
Tsssss

1 like

Ik vind dat liedje van Maaike Ouboter “Dat ik je mis” helemaal niet zo goed of bijzonder (muzikaal en tekstueel gezien), en ik krijg er ook geen speciale gevoelens bij. De melodie blijft niet in mijn hoofd hangen, terwijl ik random nummers meestal ook na een lange tijd nog goed uit mijn hoofd kan herinneren.

En ja, er zijn overleden personen die ik mis. Maar dat liedje doet me gewoon helemaal niks en de tekst vind ik ook te algemeen om er iets bij te voelen. Gelukkig heeft het liedje Maaike geholpen bij de verwerking van de dood van haar ouders.

25 likes

Ohh ik vind het ook zo vreselijk. En omdat ik het stom vind ga ik alleen maar meer op de tekst letten, en de manier waarop ze taal gebruikt is voor mij niet bijzonder of poëtisch maar alleen maar irritant en incorrect. ‘Je vangt me, verlangt me, oneindig ontbangt me’, huh? ‘Ik moet nu alleen’ – alleen wat?!

En er zit een inversiefout in de zin ‘maar al denk ik soms dat het zo beter is, kan ik het niet helpen dat ik je soms mis’ (moet ‘ik kan’ zijn).

Nu ben ik benieuwd hoe impopulair deze mening echt is:

Vind jij ‘Dat ik je mis’ een mooi liedje?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Hoe bedoel je?

Anders: ik ken het niet.

3 likes