Impopulaire meningen

Ja!! En wanneer bijvoorbeeld het basisonderwijs staakt, “is het toch van de zotte dat zouden ze in de zorg eens moeten proberen!!1!1!!”

Nou, Kees, niemand verbied je om actie te voeren voor die sector als het je zo aan het hart gaat, hoor.

14 likes

Ja dat zouden ze gvd idd eens moeten proberen in de zorg. Maar dat doen ze niet omdat alle mensen in de zorg het niet over hun hart kunnen verkrijgen. En daar wordt rijkelijk misbruik van gemaakt.

6 likes

Precies bij sommige sectoren is het bijna onmogelijk om te staken omdat de gevolgen niet menselijk zijn.

2 likes

Dat snap ik en dat is idd erg genoeg, maar dat vind ik geen reden om te vitten op andere sectoren waar ze wel staken.

Dat was ook helemaal niet mijn punt.

Ik vind Assen een leuke stad om te bezoeken

2 likes

Dat hele dry january en het gedoe eromheen. Hoe moeilijk kan het zijn dat je 1 maand zonder alchohol moet leven? :roll_eyes:

84 likes

Ik wantrouw sowieso alle honden die in een handtas passen

10 likes

Huh wat een rare opmerking. Hoe moeilijk kan het zijn heroïne op te geven. Hoe moeilijk kan het zijn om te stoppen met gokken. Dat is de essentie van een verslaving?

Maar mensen die meedoen aan dry january hebben toch juist geen verslaving?

19 likes

Nou ja het is meer de gewoonte die moeilijk is om te doorbreken, thuis heb ik er totaal geen moeite mee maar als ik in de kroeg sta wel.

1 like

Ja ik weet wel waar dry januari over gaat… @Xiomara maar de vraag was wat er zo moeilijk aan is om het even niet te doen. Dat is dus voor heel veel mensen wel heel moeilijk, ook voor mensen die nog niet eens verslaafd zijn.

1 like

Misschien beetje te algemeen, maar ik heb het bijvoorbeeld over mijn collega’s die zo moeilijk doen om elke dag hun biertje te laten staan, dat zijn toch ook geen alcoholisten. Ik snap dan gewoon niet dat je het zo moeilijk vind om het niet te drinken. Maar ik ben ook echt een persoon die heel zelden drinkt, vandaar deze impopulaire mening en mijn onbegrip

4 likes

En natuurlijk verslaving aan alchohol is heel ander verhaal en ook serieuzer dan mijn collega’s met hun biertjes

Dit heb ik ook inderdaad. Niemand in mijn familie drinkt en ik kwam er tijdens mijn laatste middelbare school jaar/studie dus pas achter dat alcohol blijkbaar iets vrij normaals was. Ik was toen echt heel verbaasd. Dat is echt jaren geleden, maar ben er nog steeds niet aan gewend. Ik drink zelf ook niet en mijn vriendinnen + vriend allemaal ook niet, dus mijn eerste gedachte was inderdaad ook ‘waarom is dat zo moeilijk?’’. Maar dat ligt dus waarschijnlijk aan mij.

1 like

Ik noem die van mij altijd een opgeblazen cavia. En dat terwijl hij maar half chihuahua is :joy:

2 likes

Ja dat is helaas het hele sociale aspect van alchohol. Maar waarom zou je je moeten verantwoorden dat je niet drinkt? Je bent toch ook gezellig als je wat anders drinkt?

Collega drong vorige nog aan waarom ik geen alchohol dronk op vrijdag middag. Ik had er geen zin in + ik moest nog met de auto terug naar huis. Redenen genoeg voor mij om het af te slaan. En toch moest ik mij helemaal verantwoorden. Daarnaast wil ik het niet op mijn geweten hebben als ik een ongeluk veroorzaak met drank op achter het stuur.

2 likes

Maar als ze niet zonder hun biertje kunnen zijn het wel alcoholisten. Het gaat niet om de hoeveelheid maar om de frequentie.
Alcoholisten zijn niet alleen de mensen die laveloos in de goot liggen.

31 likes

Maar als je een alcoholverslaving hebt, helpt deze campagne toch helemaal niet? Alsof een alcoholist denkt, “ooohhh tof deze campagne! Ik doe mee!” En dan helemaal genezen is. Ik vind dit net zo’n bucketchallenge dingetje. Mensen vinden het leuk en willen meedoen want pietje doet dat ook. Maar met welk doel precies?

Edit: zure bitchmodus uit; als je zoiets wil doen voor de leuk, moet je dat zeker doen natuurlijk.

5 likes

Ja heb je gelijk in.

1 like