Impopulaire meningen

You is een boekverfilming (heb dat boek ook gelezen) en dat is eigenlijk de reden dat ik er benieuwd naar ben.

Veel series heb ik al gezien of simpelweg geen interesse in (of nog geen zin in op dat moment).

1 like

Door alles wat ik al in mijn omgeving gehoord heb en alle situaties die ik hier op het forum lees, vind ik het eigenlijk heel moeilijk om nog in monogamie te geloven.
Monogamie wordt zo door je strot geduwd overal en er wordt zoveel bedrogen dat ik denk… Zit monogamie wel echt in ons?
Ik denk wel dat velen het kunnen hoor, maar misschien heeft de mens gewoon nood aan meer dan 1 persoon.
Polyamorie vind ik dan iets moeilijker te begrijpen maar een open relatie snap ik eigenlijk wel.

4 likes

Ik was ooit naar een lezing over polyamorie en daar kwam aan het eind ook een getrouwd koppel aan het woord. Een vrouw en een man waren getrouwd en die vrouw had nog een vriend ernaast (ze waren eind 40 denk ik). Ik weet nog dat de echtgenoot aan het woord kwam en als eerst zei ‘Ik ben geen sukkel’. Hij vond het oprecht prima dat z’n vrouw ook met die ander was en daar ook mee op vakantie ging en hij voelde zich niet zielig als hij dan alleen thuis zat. ik kan me er zelf niks bij voorstellen, maar zij leken er oprecht gelukkig mee.

En @fysicus op die lezing werden ook verschillende aapjes aangehaald waarvan sommige polyamoreus waren en andere niet. Ze gingen de aapjes op wat kenmerken (weet niet meer welke) vergelijken met de mens en hun conclusie was dat de mens tussen monogamie en polyamorie in zit.

3 likes

Ik heb helemaal niks met het aanbod aan fotoshoots tegenwoordig. Ik cringe als ik weer een zwangerschapsshoot zie, 9/10 keer staat die man heel awkward de buik van vrouwlief te ondersteunen. Ik zie ook steeds meer zelfbenoemde fotografen op Facebook die dit soort praktijken aanbieden. Met als klapper op de vuurpijl die shoots voor baby’s die als een hompje vel, naakt, in de foetus houding op een donzig dekentje liggen. Waarom?

42 likes

Nou inderdaad. Mijn vrienden gaan er altijd vanuit dat ik laatstgenoemde foto’s vast mooi vind omdat ik baby’s en kindjes heel schattig vind, maar geef mij maar gewoon een leuke spontane foto in plaats van zo’n foto die helemaal in scène gezet is!

En ik hoef sowieso geen naaktfoto’s van andermans kinderen te zien. Dat is ook weer zoiets. Ik vind dat zulke foto’s helemaal niet thuishoren op social media (ongeacht het pedo-argument). Die kinderen hebben toch ook recht op privacy?

7 likes

Dat inderdaad!! Krijg er altijd zo’n ongemakkelijk gevoel van… vraag me dan altijd af wat zo’n kids later over die foto’s zullen zeggen :sweat_smile:

1 like

Het is niet per se biologische gunstig om als man meerdere vrouwen te hebben. Daarom komen beide vormen en allerlei variaties daarop ook voor in de natuur.

10 likes

Nog even een leuke (vind ik) toevoeging op onze discussie van 1 a 2 dagen geleden.

Ik weet zeker niet of het in ons zit (monogamie), maar ik weet wel dat iedere keer als ik super oude koppels zie, dat ik het zoiets moois vind. Laatst zag ik een video van een oude man die ging zingen voor zijn stervende vrouw, en ze waren hun hele leven bij elkaar geweest, en ze gingen vrij snel na elkaar dood. Ik weet niet,maar ik vind dat toch zoiets moois en zeker iets om naar te streven eigenlijk haha. Ik ben een hopeloze softie ik weet het :joy:

36 likes

Vind het interessant om jullie meningen te lezen! Ik zou misschien wel opteren voor een open relatie, maar ik heb het nog nooit echt ervaren dus kan ook niet zeggen of dat nu echt werkt voor mij.

En natuurlijk ligt vreemdgaan vaak dieper dan niet monogaam willen/kunnen zijn! Ik vind het gewoon wel interessant om over na te denken.

1 like

Ik snap niet wat iedereen zo mooi vindt aan de buik van een zwangere vrouw. Tuurlijk er groeit een kind in en dat vind ik ook bijzonder, maar ik begrijp nooit waarom mensen de behoefte hebben om zo’n harde zwangere buik aan te raken.

35 likes

Zelfs dat vind ik niet bijzonder, maar alleen maar eng.
Moet altijd aan een parasiet denken en durf zo’n buik ook echt niet aan te raken.

9 likes

@BlairWaldorf
Mijn schoonzusje had een T-shirt met de tekst:
Yes I am pregnant
It’s a girl
I am due in november
No you can’t touch my belly

Uiteraard met haar eigen feiten.

29 likes

Ik vind de slimste mens echt zo’n elitair kutprogramma. Alsof je alleen cool bent als je verstand hebt van kunst, dichters en tv persoonlijkheden uit de vroege middeleeuwen, krijg er echt nare vibes van.

26 likes

Je moet eens de Vlaamse versie checken, heel ander niveau. De jury bestaat ook meestal uit komieken die dan doorheen de show grapjes maken en de presentator neemt zichzelf ook niet te serieus

5 likes

Ik dacht even dat die post over de BE versie ging (nog niet lang wakker) en vond het al zo raar, alsof ik jaren iets over het hoofd gezien heb haha

1 like

Ja same, love it :heart:

2 likes

Inderdaad, altijd een hoop blanke venten die met hun eigen grapjes lachen. Next!

8 likes

best dat ik het dan hier post, aangezien het blijkbaar een impopulaire mening is haha. Smaken kunnen verschillen

1 like

Durf dit niet in het Heel Holland Bakt topic te plaatsen, maar ik vind Maroeska een leuke kandidaat.

12 likes