Aantal oorlogen en oorlogslachtoffers nemen al jaren consistent af. Daarnaast is de proportie van oorlogsslachtoffers minimaal als je het vergelijkt met slachtoffers door “het milieu”, denk aan luchtvervuiling, droogte (met geen voedsel als gevolg), overstromingen etc etc. Hoe meer het klimaat naar de knoppen geholpen wordt, hoe meer slachtoffers er dus ook zullen ontstaan.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er überhaupt van die vreemde discussies zijn. Ik eet vegetarisch, mijn man niet. Ik heb nog nooit iemand aangesproken op wel of geen vlees eten. Dat bepaalt iedereen voor zichzelf met z’n eigen redenen. Wat ik wel raar vind is dat mensen gelijk zeggen “ oh maar ik eet ook weinig vlees hoor” alsof ze zichzelf willen verdedigen dat ze vlees eten. Op het moment dat ik dus zeg dat ik vegetariër ben. Ik heb er geen mening over en reageer er ook niet op. Ieder zijn eigen keuzes. Live and let live.
Hier nog een vegetarier. Tijdens de feestdagen heb ik me eindeloos moeten verklaren over waarom en “wat eet je dan”.
Hoe ik deze discussie zie: vega/vegans zitten in de materie en hebben zoiets van “Duh, waarom doet niet iedereen dit” Dat creëert meer moedeloosheid en dat wordt soms opgevat als irritatie.
Ik ben zelf geen voorstander van jezelf verdedigen over je leefregels. Maar vind deze wel grappig.
Ik hoop dat niemand zich beledigd voelt.
Natuurlijk bepaalt iedereen het zelf, maar het is niet hetzelfde als wel of geen groene broek dragen of wel of geen ranja lusten. Het gaat erom dat mensen die vlees eten het niet erg vinden dat er elke dag miljoenen dieren vermoord worden: ik vind dat je dan met een gerust hart mag zeggen dat een vegetariër beter bezig is.
Ons consumptiegedrag zorgt voor heel veel honger, oorlog en armoede op de rest van de wereld.
Zoals de tandpastareclame zegt: ‘Als jij dit aanpakt, pak jij bijna alles aan!’
Liever niet onze overheid tho
links lullen rechts zakken vullen
Heel mooi verwoord!
Ik kom niet meer bij
Soms wil ik stoppen hier omdat ik te veel tijd besteed die ik ook ‘nuttiger’ kan besteden, maar dit is echt super nuttig. Dank u allen.
Ik vind het heel heftig en oprecht heel erg voor je dat je zo naar het leven kijkt.
Dat gaat nooit gebeuren
Groetjes, azijnpisser
Maar dan zijn we allemaal dood
In de tussentijd kan je wel nog proberen om er iets van te maken, al is het alleen al voor de (toekomstige) mensen die hier niet zo over denken.
Ik ook!
Ik vind het zo irritant als vrienden een afspraak in het weekend in de avond afzeggen omdat ze moeten studeren. Alsof je die drie uurtjes van 9-12 echt niet op een ander moment in kunt halen? En alsof je je tentamen niet haalt omdat je drie uur minder kunt studeren op een heel semester??? Ik snap het gewoon niet???
Dan vind ik het ook irritant dat ik tijd vrij houd voor iemand en dat diegene dat niet voor mij doet. Ik vind dat als je een afspraak maakt met iemand je je daar ook aan moet houden. Een tentamen of opdracht komt vaak niet vanuit het niets aanwaaien.