Ik vind het zo jammer dat ze in veel cup-a-soup croutons flikkeren en het knapperig noemen terwijl papperig een beter woord is. Vies man.
Ben ik met je eens, maar soms heb ik het gevoel dat ik dat niet kan snappen. Ik heb bijvoorbeeld een normale neus, niet een bakbeest van een neus. Als ik dat zou hebben, kan ik me voorstellen dat ik hem iets dunner zou willen laten lijken. Maar dan nog, allll die moeite.
Nav make-up kwestie; die veeg van glitters Op het gezicht. Vaak te zien op festivals. Ik vind het niks.
Ik vind hotelontbijtjes niet lekker.
Over dat geluid van de buren; ik vind het best kinderachtig om daar over te klagen als je in een rijtjeshuis of appartement woont. Natuurlijk is veel geluid maken op sommige tijden gewoon asociaal en dan mag je daar je buren best op aanspreken, maar van sommige mensen krijg ik het idee dat hun buren nooit een feesje mogen geven na 22.00. Dan past je woonsituatie misschien niet bij jouw wensen.
Als je buren iedere week tot vroeg in de ochtend een houseparty geven is het natuurlijk een ander verhaal.
oh lekker man, zonder oordoppen geen slaap hier.
Ja, eens.
Maar denk ook dat je acceptatielevel makkelijk verpest kan worden zeg maar. Zo heb ik zelf ruim 2 jaar bijna nonstop geluidsoverlast gehad van de buren. Ik.werd.gek. Toen ik ging verhuizen was ik heel gefixeerd op burengeluid en vond iets al snel overlast. Nu is het gelukkig grotendeels weggezakt en heb ik ervaren dat je ook in een appartement met veel buren ook gewoon in rust kunt leven. Hierbij wil ik graag al mijn huidige buren bedanken xxxx
Ik heb dat ook een beetje, maar vooral hier op het forum. Er wordt echt vaak geklaagd over omgevingsgeluid/feestjes/festivals en dan denk ik
- Je bent zelf in de stad gaan wonen?
- Alsof je zelf nooit eens ergens lawaai veroorzaakt (ik weet dat sommige mensen dit een stomme beredenering vinden maar ik niet)
- Koop oordoppen of een koptelefoon. Of doe je ramen dicht.
- Het is maar één avond of één weekend (uitzonderingen daargelaten) dus zet je er even overheen
Klinkt heel agressief dit maar ik kan het ook niet begrijpen eerlijk gezegd.
Daarom wil ik zo snel mogelijk dat m’n vriend gast verhuizen (en hij ook natuurlijk, hij heeft er het meeste last van).
We wonen letterlijk midden in de stad in een oud appartement, waar naast en boven ons een gezin met ??? kinderen wonen en ook nog een gast die drugs dealt erbij. En nu weet de onderbuurvrouw het zo te brengen dat wij al dat lawaai maken? En nu hebben we dus ruzie met elkaar terwijl dat helemaal niet nodig is.
Kun je je voorstellen: van ons die inmiddels op onze sokken en tenen lopen wordt ze helemaal leip, maar al die auto’s, motoren, schreeuwende scholieren en feestgangers is geen probleem? Ga alsjeblieft verhuizen zeg.
En ja het zit me dwars.
Die veelal goedkope ballerina’s met een strikje zijn verre van charmant en komen in mijn ogen vaak erg armoedig over. Draag dan gewoon een goed paar hakken, enkellaarsjes of voor mij part een paar brogues naar een chiquere gelegenheid. Maar laat dat schoeisel waar je tenen vaak ook slecht in uitkomen lekker thuis.
Beetje laat antwoord maar dat wist ik niet! Weer wat geleerd
Ik zal hier vanavond even op reageren want ikga nu op restaurant!
Ik woon ook in een nieuwbouwwijk en normale omgevingsgeluiden kan ik handelen. MAAR als het niet meer onder (wat ik vind) normaal valt, erger ik me ook.
Zoals: stenen in je tuin met een rubberen hamer gaan leggen, tegen mijn zijgevel aan, op zaterdag. Beginnend om 7:30.
Krijsende kinderen 24/7. Schreeuwende ouders, die vooral alleen “MAUD STOP!” schreeuwen. Elektrische apparaten de hele dag door, op elk zonnig moment. Etc. Het is de opsomming; het aantal decibel, de frequentie en wat ik normaal vind bij elkaar opgeteld denk ik.
Maar ik klaag zo weinig mogelijk, juist omdat ik in een nieuwbouwwijk woon. En dat zorgt er voor dat ik graag iets ga doen op een mooie dag haha.
(Mijn two cents over dit lastige onderwerp)
@Eddie bedankt voor je uiteenzetting! Scheelt mij typen.
@anon98052296 heb je zelf wel eens vervelende buren/huisgenoten gehad?
Daarnaast: je weet van tevoren toch niet in welke mate je last gaat hebben van je buren/huisgenoten? Je gaat toch niet iedere keer verhuizen door geluidsoverlast?
En al is het 1x in de week, als je daardoor 1x in de week een nacht slecht slaapt, is dat al teveel. Omgevingsgeluid = prima. Overlast = niet prima. Waarom is het zo moeilijk om een beetje rekening met anderen te houden? Als je een beetje kunt nadenken, kun je toch ook wel bedenken dat het niet normaal is om, zoals bij mij eerst regelmatig het geval was, om 22:00 te beginnen met muziek te maken en doorgaan tot 1:00 of later? Als dat meerdere keren per week gebeurt, is dat enorm frustrerend. En oordoppen helpen daar niet tegen, nee.
Toch nog een heel verhaal getypt haha, het zit diep blijkbaar.
Ik ben het met je eens, maar hier krijg ik soms het idee dat mensen al de politie bellen als iemand een enkel feestje na 22u heeft (2x per jaar niet 2x per week). Dat vind ik evengoed asociaal. Mijn impopulaire mening ging in ieder geval over normale mensen in een normale buurt die af en toe een feestje geven, niet over het wonen naast studenten want ik begrijp dat dat knap irritant kan zijn. (En ik vind ook dat als je als studenten in een normale woonwijk woont, i.p.v. op een studentencampus je je ook als ‘normale burger’ moet gedragen tegenover je buren.)
Het hangt er voor mij wel vanaf om wat voor geluid het gaat. Ik hoor alles dat al mijn buren doen of zeggen en datzelfde geldt voor de dagelijkse groepen toeristen onder mijn raam. Dat was even wennen maar daar stoor ik me niet aan want het hoort er inderdaad gewoon bij.
Maar er zijn geluiden die ik gewoon naar vind en waar ik me niet voor af kan sluiten. Zoals een orgel. Of het gegil van hysterische vrouwen.
Ik heb ook een tijd ergens gewoond waar ik in het weekend elke nacht mensen hoorde kotsen of seks hebben onder mijn slaapkamerraam.
Ik weet dat dat hoort bij wonen in de binnenstad maar als ik moe ben kan ik dat slecht filteren en dan kan ik daar best last van hebben. Ik zie ook niet echt in waarom dat erg zou zijn.
Ja ik wil ook weg uit de binnenstad… ik woon vlakbij een kruispunt aan de straatkant en word helemaal wild van al die optrekkende scooters daar en schreeuwende fietsers. En dan heb ik ook nog eens een buurjongen die zn bezoek nooit binnenlaat maar conversaties voert vanuit zn raam (direct naast mijn raam). Maarja niks aan te doen
Dat snap ik ook nooit. Zodra het ook maar een beetje donker wordt doe ik ze dicht hoor. Ik woon niet in een aquarium.
New York lijkt me zwaar overrated
Sushi vind ik ranzig
Ik vind drugsgebruik not done
Ik haat rumag