Impopulaire meningen

JAA ooohh wat haat ik dat. Sowieso alle ‘haha dit is herkenbaar’-quotes op social media.
En al die dingen waarin je alleen maar wordt uitgenodigd om mensen te taggen. “Deze namen…” (maar daar ben ik vast niet de enige in).

3 likes

En da’s precies het punt. Over straffen kunnen wij burgers vaak niet goed redeneren omdat we reageren uit emotie. Er zitten veel nadelen aan doodstraf en veel voordelen aan het mensen terug laten keren in de maatschappij. Het effect op de maatschappij is ook niet te onderschatten.

30 likes

Ik begrijp de emotie wel. Maar als we anders praten over het uitsluiten van 2300 mensen uit de samenleving… Is ook absoluut niet wenselijk.

2 likes

Waarom al die energie steken in iemand beter maken? Omdat het blijkbaar voor 86,1% wél werkt. Da’s echt een gigantisch hoog percentage trouwens. 100% ga je gewoon niet krijgen.

Er wordt imo teveel gekeken vanuit de slachtoffers (en da’s begrijpelijk) en niet naar het grote plaatje. Het doet me denken aan dit artikel https://brandpuntplus.kro-ncrv.nl/brandpuntplus/paul-bloom-empathie/.

“Stel, één kind sterft onfortuinlijk na een vaccinatie. Leg je alle vaccinaties van die soort dan plat? Empathie laat je zeggen: ‘Ja, help dat kind, verbied die vaccinatie’. Want verplaats je eens in dat kind, of in de moeder van dat kind. Alleen zegt dat niets, als die vaccinatie ook heel veel kinderen helpt. Empathie reduceert ons tot wezens die enkel kortetermijnkeuzes kunnen maken. In het dagelijks leven kan dat leefbaar zijn, maar als het op politiek beleid aankomt, heb je er weinig aan.”

De manier hoe wij straffen helpt, zoals eerder gezegd, echt ontzettend veel mensen om weer enigszins (onder begeleiding etc) normaal de maatschappij in te gaan.

25 likes

Ik vind het 9 van de 10 keer niet mooi als een vrouw een string draagt. Vaak worden de billen daar echt slap van en dat zie je in de tegenwoordige broeken zoo duidelijk, echt lelijk. Terwijl als ze een steviger onderbroekje zouden kiezen, het niet 2 van die blubberbillen zouden zijn.

5 likes

Oh my ik erger me zo veel meer aan schreeuwende kinderen en SCHUURMACHINES, dan aan de studenten in de straat. Besef me dit ook nu pas, vooral dat schuren en zagen, wat een kut geluid. 100 keer liever studenten naast me dan een verbouwing.

6 likes

Ja ik zag van de week een vrouw met een strakke witte broek en zichtbare string, maar je kon ook echt putten tellen. Terwijl ze echt een goed figuur had verder. Maar wellicht is hier het probleem meer de witte broek, daarbij zie je dat vaker

Altijd als ik Beyoncé zie dansen vind ik dat ze lijkt op een struisvogel.

28 likes

Oh sorry ik moest nog reageren! Ik heb geen last van zulk enorm overlast, maar dat is natuurlijk een uitzondering (vind ik). Ik heb zes maanden tegenover het station gewoond (hoorde van half 6 sochtends tot half elf savonds elke fluit, de bellen en de trein) maar ik heb dat noooit als vervelend ervaren? Mijn huisgenoten hielden toen ook gewoon feestjes en ja dan ga ik gewoon slapen. Ik kan me er vrij goed voor afsluiten, maar ik kan me voorstellen dat als je dat niet kan het vervelend is. Maar ik vind het alsnog vaak overdreven hoe het hier gepost wordt, maar je weet natuurlijk niet wat er achter zit. Ik vind dat af en toe zo’n feest gewoon moet kunnen, ik voel me dan ook eerlijk gezegd niet schuldig naar mijn buren toe.

1 like

Ik wel en daarom geef ik juist bijna nooit fooi, want daardoor weet ik dat een beetje service en vriendelijkheid geen moeite is. Dat lijken de meeste horecamedewerkers in Amsterdam alleen niet echt te snappen.

Waarom zeg je het overigens niet gewoon in dat topic? Het is niet voor niets het gierige acties topic toch. Niet zonder omg reacties.
*geen haat ik bedoel meer dat je het gewoon oneens kan zijn met mensen toch.

16 likes

Het afgelopen jaar kwam ik erachter dat ik rimpels heb, maar ik vind het eigenlijk niet eens erg en ergens wel ‘mooi’ ofzo? Misschien omdat ik er altijd jonger uitzag dan ik was en nu mijn uiterlijk (nou ja mijn gezicht dan) meer overeenkomt met mijn leedtijd en hoe ik mij voel / levensfase. Ben benieuwd of ik er over 10 jaar nog zo over denk.

Weet niet of het helemaal hier thuis hoort, maar ik vond het ook geen biecht.

7 likes

Ik denk steeds meer dat social media de duivel is.

18 likes

Ik kom niet vaak in België maar dit vind ik ook! En heb ook geen last van reizigers die over de zeik gaan, iedereen is gewoon rustig en aardig

Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling dat cosmetische chirurgie zo normaal en toegankelijk is geworden. Wat mij betreft mag het veel strenger gereguleerd worden of grotendeels verboden. Ik word ook helemaal kriegel van Diana Gabriels in d’r doktersjas en haar kanaal die het zo ontzettend promoot.

31 likes

Ja, die mogen ze echt hangen wat mij betreft.

Ik vind het ook echt naar dat zo iemand dokter is.
Ik bedoel daarmee niet alle cosmetische chirurgie, maar wel het zo promoten van ingrepen aan mijns inziens kwetsbare onzekere groepen.
Het gaat ook een beetje tegen de eed in vind ik.

8 likes

Volgens mij is zij helemaal geen arts maar doet ze alleen consulten (maar draagt ze dus wel zo’n doktersjas). Ik probeerde het op te zoeken op haar website maar daar staat alleen een lang lulverhaal en iets over dat ze eigenaar is van haar kliniek, verder niks over een opleiding ofzo.
En ik kwam dit tegen: https://www.dianagabriels.com/nl/informatie/aanmelden-als-influencer/ Je kunt je gewoon even inschrijven om te influencen, manmanman

1 like

Ik vind het topic relatie leed interessanter om te lezen dan dat andere met relatie geluk. :no_mouth:

17 likes

Wie niet :tongue:

Zij is geen arts hoor

en ook @AloeVera
Fijn dat ze geen arts is.