Impopulaire meningen

ik snap in deze ook het sentiment; “vegans proberen mij een schuldgevoel aan te praten”, niet zo. Iemand startte de discussie door triomfantelijk te vermelden dat ze juist lekker vlees eet etc (doe ik ook, no judgement). Dan vind ik het niet zo gek dat er ook van de andere kant felle reacties komen.

12 likes

Dit zou een goede tl;dr zijn voor onderaan de discussie haha

3 likes

Dit

En dit. Een van mijn beste vriendinnen is vegan en veroordeelt niemand op zijn eetpatroon, maar probeert er een positieve twist aan te geven door goede alternatieven te geven en haar eigen ervaring te delen in plaats van mensen af te zeiken dat ze zo slecht bezig zijn. Ik ben gek op vlees en zuivel maar door haar heb ik goede alternatieven gevonden voor de dingen die ik lekker vind, zonder ook maar een keer aangevallen te worden. Ik denk dat als we dat met z’n allen zouden doen we meer zullen bereiken dan elke keer deze discussie.

4 likes

Daar hebben andere mensen/dieren/organismen dus wel last van. Want zolang er geen bewustzijn is van de achtergrond, afkomst of beweegredenen van dit soort gewoontes zijn, vindt er ook geen vooruitgang of verandering plaats. Anders zou slavernij/homofobie etc. nog steeds de norm zijn in onze samenleving.

10 likes

Maar “leef en laten leven” is juist de reden dat de wereld naar de klote gaat. Daarom vind ik het superioriteitsgevoel van vegas etc. voor 1x terecht: ze geven wel iets om dieren en CO2 en dat vind ik inderdaad superieur aan mensen die gewoon vlees eten en voor een tientje naar Antalja vliegen.

Ik ben overigens geen vegetariër :smiley:

19 likes

Maar wel veel die er baat bij hebben als je er wel stil bij zou staan.

Off topic: Vind je jonge kaas lekker? Raad ik je de Violife plakken kaas aan bij de ah te koop! Heerlijk tussen een warm broodje/croissant, tosti. :sweat_smile:

10 likes

image
Aantal oorlogen en oorlogslachtoffers nemen al jaren consistent af. Daarnaast is de proportie van oorlogsslachtoffers minimaal als je het vergelijkt met slachtoffers door “het milieu”, denk aan luchtvervuiling, droogte (met geen voedsel als gevolg), overstromingen etc etc. Hoe meer het klimaat naar de knoppen geholpen wordt, hoe meer slachtoffers er dus ook zullen ontstaan.

10 likes

Ik begrijp eigenlijk niet waarom er überhaupt van die vreemde discussies zijn. Ik eet vegetarisch, mijn man niet. Ik heb nog nooit iemand aangesproken op wel of geen vlees eten. Dat bepaalt iedereen voor zichzelf met z’n eigen redenen. Wat ik wel raar vind is dat mensen gelijk zeggen “ oh maar ik eet ook weinig vlees hoor” alsof ze zichzelf willen verdedigen dat ze vlees eten. Op het moment dat ik dus zeg dat ik vegetariër ben. Ik heb er geen mening over en reageer er ook niet op. Ieder zijn eigen keuzes. Live and let live.

9 likes

Hier nog een vegetarier. Tijdens de feestdagen heb ik me eindeloos moeten verklaren over waarom en “wat eet je dan”.

Hoe ik deze discussie zie: vega/vegans zitten in de materie en hebben zoiets van “Duh, waarom doet niet iedereen dit” Dat creëert meer moedeloosheid en dat wordt soms opgevat als irritatie.

3 likes

Ik ben zelf geen voorstander van jezelf verdedigen over je leefregels. Maar vind deze wel grappig.
Ik hoop dat niemand zich beledigd voelt.

16 likes

Natuurlijk bepaalt iedereen het zelf, maar het is niet hetzelfde als wel of geen groene broek dragen of wel of geen ranja lusten. Het gaat erom dat mensen die vlees eten het niet erg vinden dat er elke dag miljoenen dieren vermoord worden: ik vind dat je dan met een gerust hart mag zeggen dat een vegetariër beter bezig is.

8 likes

Ons consumptiegedrag zorgt voor heel veel honger, oorlog en armoede op de rest van de wereld.

Zoals de tandpastareclame zegt: ‘Als jij dit aanpakt, pak jij bijna alles aan!’

3 likes

Ja hoopte ook al op een kleine interventie @Eddie

8 likes

Liever niet onze overheid tho

7 likes

links lullen rechts zakken vullen

4 likes
13 likes

Heel mooi verwoord!

1 like

Ik kom niet meer bij :joy:

Soms wil ik stoppen hier omdat ik te veel tijd besteed die ik ook ‘nuttiger’ kan besteden, maar dit is echt super nuttig. Dank u allen.

16 likes