Impopulaire meningen

Nee dat klopt hoor, maar ik bedoel dat het eerst normaal was dat een kindje met een beperking wel gewoon geboren werd. Nu zijn ouders die er bewust voor kiezen om een kindje met een beperking geboren te laten worden eerder uitzondering dan regel. Dus in die zin verschuift de grens dat er steeds “lichter” over wordt gedacht om een zwangerschap af te breken. Hiermee wil ik overigens absoluut niet oordelen over mensen die dat gedaan hebben, of zeggen dat het een gemakkelijke keuze is hoor.

En zoals ik ook eerder zei: ik weet niet of ik hier tegen of voor ben, net zoals bij een andere euthanasiewetgeving, maar ik ben wel bang dat we er uiteindelijk wel te makkelijk over gaan denken. Alsof het leven niks is, of dat het leven alleen wat waard is als alles op rolletjes loopt.(heel zwart-wit gezegd).

1 like

Ja klopt: dit heb ik te zwart-/wit verwoord en is op eigen ervaringen gebaseerd en niet op feiten, maar ik wil vooral tot uitdrukking brengen dat ik bang ben dat het te gemakkelijk voor mensen wordt om te beslissen over leven en dood. En ik denk dat veel mensen onderschatten hoe snel kleine stappen escaleren tot veranderingen die we eigenlijk niet willen.

1 like

Ik vind ijs vaak echt niet lekker
Allerlei soorten ijs gewoon niet

31 likes

Hahaha love dit random bericht middenin deze (overigens heel interessante en prettig te lezen!) discussie.

24 likes

Ja, ik wilde ook even alle discussiedeelnemers complimenten geven voor de goed te volgen en respectvolle discussie :slight_smile: heel cool!

5 likes

Same!

Vind het ook zo saai als in een restaurant overal ijs bij zit; ik hou echt niet van warme appeltaart en dan superkoud ijs, Ik snap die combi niet zo. Soms eet ik wel schepijs in de zomer, maar ik eet nooit het hoorntje op, dat vind ik zo smakeloos: daarom eet ik ook geen Cornetto’s.

Maar mijn impopulaire mening: ik vind toetjes echt onnodig. Niet vies per se, maar ik snap niet dat ik na een hele maaltijd nog een hele zoete maaltijd op moet. Ik zit erna altijd ramvol en meestal is het veel te zoet. Denk dat ik misschien 1x per maand een toetje eet.

16 likes

Ja haha, ik snap ook niet waarom mensen standaard na het eten nog een bord suiker nemen? Ik let helemaal niet op mijn figuur, maar zoiets is toch wel het allermakkelijkste. Eigenlijk is toch ook het doel dat je lekker vol zit na het eten?

Bij uiteten kán het soms nog wel lekker zijn, maar thuis zo’n bak vla weghakken snap ik helemaal niet haha.

6 likes

Yes! Wou dat het geaccepteerder was om twee voorgerechten na elkaar te doen en dan je hoofd. Volgens mij doen ze dat in Italië wel eens? (@anon24802271 dit weet jij vast) met eerst een voorgerecht, dan bv pasta en dan een hoofdgerecht? Vind ik veel fijner, want love eten alleen liever geen toetjes.

Love gebak trouwens, maar liever in de middag dan of een tijd na het eten.

1 like

Ik hou echt niet van toetjes. Heeft zelf een paar keer discussies opgeleverd in een restaurant. Want dan wilde diegene waarmee ik was een toetje, maar alleen als ik ook nam. En dan maar blijven pushen dat ik ook moet nemen. Gelukkig heb ik geen contact meer met dat mens.

Ik vind toetje trouwens ook echt een heel stom woord.

4 likes

Hm nou ik wou dat het geaccepteerder was om 2 toetjes te bestellen. Laf alle toetjes elke dag, kom niet aan mijn toetjes.

48 likes

Beginnen met een toetje en eindigen met een toetje!

4 likes

Ja dat haat ik ook echt! Het liefst heb ik een soort taartje ofzo als toetje.

4 likes

Ahh dit kregen we altijd bij mijn oma en ik dacht altijd dat dat super duur en luxe was haha, maar is idd gewoon goedkoop spul van de Aldi en eigenlijk niet eens zo heel lekker.

7 likes

als ik het goed heb kostte dat 17 cent in de tijd dat ik mijn kind kon laten geloven dat dit fancy was!

28 likes

Thanks!

Kan niet voor alle Nederlanders spreken, maar bij Mn ouders is een toetje echt dagelijks. Zij eten altijd Griekse Yoghurt met fruit, dus dat is nog redelijk licht. Maar zelf doe ik dat dus nooit.

Zal er ff een poll uitgooien!

1 like

Ik hoef niet per se lekker vol te zitten na het eten hoor. Als ik lekkere ijs in huis heb, dan eet ik soms juist expres minder aardappelen/pasta (de koolhydraten dus) om beetje balans te houden.
Als ik heel erg zin heb in later op de avond nog iets (popcorn is een goed voorbeeld), dan eet ik ook wat minder met mijn avondeten zodat er ruimte is :stuck_out_tongue:

Ik had vorige week bij iemand anders thuis vla genomen uit nostalgisch idee (we aten vaak op maandag vla met hagelslag en cruesli :p) maar het was inderdaad maar raar. Zo’n bak zuivel, voelde helemaal niet goed.
Met uiteten vind ik een dessert vaak wel lekker, maar dan kijk ik of ik nog plek/trek heb en wat me meer aanspreekt: of voorgerecht en hoofdgerecht of hoofdgerecht en dessert.

1 like

Eerst zoet dan hartig is wel de juiste volgorde :stuck_out_tongue:
En bij die vaste eetmomenten, denk dat dat ook gewoon routine is. Lekker burgerlijk ook. Vla op tafel na de maaltijd :’)
Ik eet trouwens liever een toetje (ijs dan, vla en yoghurt hoef ik niet als toetje) een uur na mijn maaltijd dan dat ik het direct na mijn hartige pasta eet.

ja maar dat is meer omdat hartig vaak gezonder is denk ik? dat was bij ons iig zo

2 likes

Qua high tea wel. Dacht daar vooral aan.
Haha oja die regel. Wij hadden die regel niet omdat we niet zo gefocust waren op enkel zoet beleg (en wie pindakaas zoet noemt die heeft het niet begrepen :@)

Ugh ja ik had ook zulke vriendinnetjes dat je daar eerst hartig moest voor je hagelslag mocht. Ehm ja hallo laf me hagelslag op elke boterham gewoon.
Ik lustte ook geen boter (of tenminste margarine wat iedereen toen had) en toen wilde ik een boterham met pindakaas en hagelslag in plaats van boter met hagelslag. En toen zei die moeder: ‘Zo zo, doe maar duur!’
En toen voelde ik me zo opgelaten en ik schaamde me heel erg omdat ik dacht dat dat dus heel duur was en dat ik ze op kosten zat te jagen.
Wat een trut.

45 likes