Impopulaire meningen

999 vd 1000 keer heb ik het niet nodig namelijk :roll_eyes::upside_down_face:

2 likes

Ja dit! Ik ben ook best wel kritisch en heb best wel vaak dingen teruggehangen die anderen dan prachtig vonden staan omdat ik het daar niet mee eens was. Ben ook altijd stiekem een beetje opgelucht als dat dan zo is. Tenzij ik echt iets nodig heb, dan is dit juist de hel.

Ja zalig is dat soms haha

Als iedereen zou leven naar de quotes/levenslessen die ze de wereld inslingeren, zou de wereld echt mooier zijn. I.p.v. je stories & twitter ermee volgooien kan je het ook gewoon uitvoeren. Vind dat zo’n aandachttrekkerij.

22 likes

Soms hoop ik ook echt dat iets er niet meer in mijn maat is zodat ik gewoon pech heb in plaats van dat ik moet afwegen of ik het wel/niet ga kopen. Lekker makkelijk :’)

2 likes

Hierop aanhakend: ik krijg er echt de kriebels van als ze het overlijden van iemand melden met een foto waarop ze de hand van de overleden persoon vasthouden. Zie het zo vaak passeren, waarom??

4 likes

Haha zo herkenbaar. Ik stond pas in de Sacha en daar was korting op Docs en ik zag mooie… dus ik was verliefd en in conflict met mezelf. Ik ging vragen of ze mijn maat nog hadden… ‘nee helaas niet’
Zeg ik heel spontaan ‘o gelukkig!’
Ze keken me enigszins raar aan… :sweat_smile:

23 likes

Dan weer hierop inhakend, hoevaak ik op mijn werk inderdaad die foto’s voorbij zie komen in een PowerPoint presentatie tijdens de dienst. Het liefste dan nog de foto aan het einde van een liedje.

Huh, de hand van het lichaam zeg maar?:open_mouth:

Ik hoop dat je een foto bedoelt van toen diegene nog leefde?

Ik vind het totaal niet ongemakkelijk als ik een film kijk met mijn ouders en er komt een seksscène op. Maar ik vind het wel heel ongemakkelijk als ik bijvoorbeeld online lingerie shop en mijn ouders kunnen het scherm zien (dit lijkt me op zich niet heel impopulair, dat laatste).

Ik heb dit dus al een paar keer op Facebook ed voorbij zien komen met dus inderdaad de hand van de overledene, dus inderdaad het lichaam. Helaas. Ik word daar ook helemaal naar van.

1 like

Wow bizar zeg. Ik snap niet dat het op zo’n moment in je opkomt om een foto te maken. En ergens vind ik het ook heel respectloos ten opzichte van degene die is overleden om er een foto van te maken en het op social media te delen

3 likes

Ik vind dat eten van die Vegan Junkfood bar er helemaal niet smakelijk uitzien, met van die blauwe broodjes en unicorn croissants enzo. Lekker man al die kleurstof in je eten :thumbsup:.

10 likes

Mijn moeder vertelde dat toen mijn oma overleed (vorig jaar) degene die hielp met alles rondom de begrafenis ed voorstelde om zo’n foto te maken. Mijn moeder vond dat ook heel erg raar.

@HvO Bij ons bood de uitvaartonderneming aan om de uitvaart te filmen. Hebben mijn ouders ook niet gedaan. Ik kan me ook niet voorstellen dat je even gaat zitten om de uitvaart van… nog eens te bekijken.

1 like

Dat kan dus wel erg prettig zijn bij rouwverwerking. Ik heb van erg dichtbij meegemaakt dat iemand haar kindje verloor twee weken na de bevalling en hun hebben de dienst ook gefilmd. Zij zijn er dus erg blij mee omdat ze zich niets meer konden herinneren van de afscheidsdienst door het hele grote verdriet. Dus ik denk dat het iets ergs persoonlijks is.

13 likes

Ja, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar nu ging het over mijn oma. Ze was 89. De kinderen in de 60. Niemand had behoefte aan een film.

2 likes

Nee dat snap ik ook. Maar denk dat ze het gewoon standaard aanbieden zodat mensen er achteraf geen spijt van krijgen. Maar snap dat het niet voor iedere situatie gewenst is.

1 like

In het zorgcentrum waar ik gewerkt heb werd deze vaak afgespeeld voor de bewoners omdat die er bijna nooit bij kunnen zijn maar daar wel behoefte aan hebben als een medebewoner is overleden.

Volgens mij hebben we zelfs ook een livestream gehad :thinking:

17 likes

@HvO @tuthola @Madrid
Oh, wow. Van iets waarvan ik oprecht dacht, wie wil dat nu, heel veel reacties van mensen en hun redenen. Zo had ik het niet bekeken. Stof om over na te denken.

4 likes