Impopulaire meningen

Ja dat haat ik ook echt! Het liefst heb ik een soort taartje ofzo als toetje.

4 likes

Ahh dit kregen we altijd bij mijn oma en ik dacht altijd dat dat super duur en luxe was haha, maar is idd gewoon goedkoop spul van de Aldi en eigenlijk niet eens zo heel lekker.

7 likes

als ik het goed heb kostte dat 17 cent in de tijd dat ik mijn kind kon laten geloven dat dit fancy was!

28 likes

Thanks!

Kan niet voor alle Nederlanders spreken, maar bij Mn ouders is een toetje echt dagelijks. Zij eten altijd Griekse Yoghurt met fruit, dus dat is nog redelijk licht. Maar zelf doe ik dat dus nooit.

Zal er ff een poll uitgooien!

1 like

Ik hoef niet per se lekker vol te zitten na het eten hoor. Als ik lekkere ijs in huis heb, dan eet ik soms juist expres minder aardappelen/pasta (de koolhydraten dus) om beetje balans te houden.
Als ik heel erg zin heb in later op de avond nog iets (popcorn is een goed voorbeeld), dan eet ik ook wat minder met mijn avondeten zodat er ruimte is :stuck_out_tongue:

Ik had vorige week bij iemand anders thuis vla genomen uit nostalgisch idee (we aten vaak op maandag vla met hagelslag en cruesli :p) maar het was inderdaad maar raar. Zo’n bak zuivel, voelde helemaal niet goed.
Met uiteten vind ik een dessert vaak wel lekker, maar dan kijk ik of ik nog plek/trek heb en wat me meer aanspreekt: of voorgerecht en hoofdgerecht of hoofdgerecht en dessert.

1 like

Eerst zoet dan hartig is wel de juiste volgorde :stuck_out_tongue:
En bij die vaste eetmomenten, denk dat dat ook gewoon routine is. Lekker burgerlijk ook. Vla op tafel na de maaltijd :’)
Ik eet trouwens liever een toetje (ijs dan, vla en yoghurt hoef ik niet als toetje) een uur na mijn maaltijd dan dat ik het direct na mijn hartige pasta eet.

ja maar dat is meer omdat hartig vaak gezonder is denk ik? dat was bij ons iig zo

2 likes

Qua high tea wel. Dacht daar vooral aan.
Haha oja die regel. Wij hadden die regel niet omdat we niet zo gefocust waren op enkel zoet beleg (en wie pindakaas zoet noemt die heeft het niet begrepen :@)

Ugh ja ik had ook zulke vriendinnetjes dat je daar eerst hartig moest voor je hagelslag mocht. Ehm ja hallo laf me hagelslag op elke boterham gewoon.
Ik lustte ook geen boter (of tenminste margarine wat iedereen toen had) en toen wilde ik een boterham met pindakaas en hagelslag in plaats van boter met hagelslag. En toen zei die moeder: ‘Zo zo, doe maar duur!’
En toen voelde ik me zo opgelaten en ik schaamde me heel erg omdat ik dacht dat dat dus heel duur was en dat ik ze op kosten zat te jagen.
Wat een trut.

45 likes

nee dat weten we nu allemaal, maar vruuger zaten de meeste mensen daar niet zo diep in denk ik? mijn ouders iig niet (nog steeds niet tho). die dachten (denken) suiker = slecht kaas = goed

3 likes

Ja ik denk dat het volgens de huidige voedselideen zeker niet uitmaakt zoet of hartig beleg. Maar ik geloof dat suiker op het kinderbrein wel meer effect heeft dan bij volwassenen.

1 like

ik zei nooit, niet SOMS EET IK ZELFS HET HOORNTJE OP

trouwens ik heb die legendarische weekend nog ergens liggen, dat hele blad staat vol met zulke pareltjes

11 likes

Wij aten vroeger ook vaak vla of yoghurt na het eten, heb het nu al jarennnnn niet gegeten, maar door deze praat er onwijs zin in gekregen :stuck_out_tongue: Benieuwd ook of ik het tegenwoordig nog steeds lekker vind, één dezer dagen eens halen!

2 likes

Door die vla verhalen denk ik opeens aan een stage jaaaren geleden: mijn stagebegeleider at graag vla door het in een kartonnen koffiebekertje te schenken en dat dan leeg te slorpen. En dit tot het pak leeg was. Van die geluiden verging mij echt mn eetlust.

5 likes

Ik bedoelde inderdaad wat @HvO zei! Dat het makkelijker gemaakt moet worden om euthanasie mogelijk te maken, voor hen die dat willen. Euthanasie is voor mij immers alleen écht euthanasie als het met goedkeuring van de persoon zelf is. Van tevoren kun je dan vastleggen op welk moment je euthanasie zou willen, en dan zou dat legaal mogelijk gemaakt kunnen worden door een arts. Zonder dat die arts daar problemen mee krijgt. Als je goed specificeert in welke gevallen het leven van jou moet stoppen, en de artsen dat opvolgen, heb je in principe gewoon zelf in de hand wanneer het voorbij is. Vind je dat te moeilijk, of eng, of gewoon niet in lijn met je (religieuze) denkbeelden, dan hoef je niets vast te leggen! Zo zou het mijns inziens moeten gaan.

Mooi om te zien dat mijn bericht meer dan 20 likes heeft. In mijn omgeving is niet iedereen altijd begripvol! Niet vanwege religieuze redenen, maar omdat het allemaal ver van hun bed is, en ze er vanuit gaan dat de medische wetenschap zo ver vooruit gaat dat her niet nodig zal zijn. Helaas is dat waarschijnlijk te optimistisch gedacht, want er is nog steeds enorm veel leed is.

Plus: als je in een bepaalde situatie euthanasie wilt en het van tevoren vastlegt, zadel je je familie niet met onnodige moeilijke beslissingen op, want die moeten dan ook het protocol gewoon volgen. Dat geeft hen ook rust want het is niet altijd even makkelijk om over een ander te moeten beslissen…

2 likes

Over vla gesproken, kent iemand nog een stukje van een kinderprogramma (villa achterwerk oid) dat ging over een man die verslaafd was aan hopjesvla? Ik kan het nergens vinden op internet en mensen geloven niet dat dat bestond.

2 likes

Ik had vandaag ook mn uggs aan, blijven mn lieveling met dit weer. Ik heb ook gewoon die tall hoor. Heb tegenwoordig het idee dat je mini’s het meeste ziet. Die wilde ik vorig jaar nog kopen, maar die stonden me niet

1 like

Deze hadden wij net nog na het eten :joy:

1 like

Ja!! Moet ik nog altijd aan denken als ik hopjesvla zie staan

1 like

Weet je toevallig nog hoe dat heette?