Impopulaire meningen

Mensen maken er binnenkatten van vind ik.
Soms heb je wel in het asiel een profiel van een “binnenkat”. Maar die is dan zijn/haar hele leven binnen geweest en kan dan niet naar buiten omdat ze het niet snappen denk ik. En als ze al bejaard zijn is dat zielig.

2 likes

Ik vind ze zo zagen in haar nieuwe liedjes. Luister wel nog graag naar dear mister president.

Mijn katten mogen naar buiten wanneer ze willen maar blijven zo goed als altijd binnen. Af en toe een frisse neus op het balkon of de balustrade en dan is et wel weer goed voor ze geweest.

Ik vind het helemaal niet fijn dat de dagen weer (merkbaar) langer worden.

5 likes

Wat is FIV? Het wordt in de volksmond ook wel kattenaids genoemd en is vergelijkbaar met het HIV virus dat bij mensen aids kan veroorzaken. Kattenaids is, zoals de naam al zegt, soort gebonden en kan alleen op andere katten overgedragen worden, door bloedcontact. Het is ongevaarlijk voor mensen. En katten kunnen er best oud mee worden, het is niet zo dat ze direct ten dode opgeschreven zijn als ze met het virus besmet zijn

Ik hoorde laatst van een vriend die in het asiel werkt van aidskatten! Die mogen zelfs niet maar buiten omdat ze dan andere katten besmetten. Dat is de enige binnenkat die ik zou nemen.

3 likes

Nou, precies dat! Ik kan fysiek niet zo goed tegen hitte, maar maak mezelf daarnaast ook gek met de sociale druk die ik ervaar in de lente en zomer. Het is warm, dus je MOET blij zijn en je MOET naar buiten en je MOET sociale dingen doen. Laten we hopen dat een hittegolf ons dit jaar bespaard blijft :sweat_smile: (hoewel…een voordeel van de hittegolf van afgelopen jaar was wel dat iedereen op een gegeven moment klaar was met die ^%$%#&&^-hitte)

10 likes

Kun je tegen die tijd niet je spruit als excuus gebruiken om lekker binnen te blijven met de voeten omhoog, de gordijnen dicht en de ventilator op standje 100?

3 likes

Mijn kat kan niet naar buiten omdat hij hoge kans heeft om gestolen te worden (raskat) verder wilt ie zelf niet. Ik zet soms de deur open naar de gallerij, dan neemt ie een stap en rent weer snel naar binnen

5 likes

Mag het een kind- en bejaardenloos uurtje worden?

3 likes

JA!

1 like

Dit klinkt als de hemel

1 like

Kun je nog niet Picnic-en? Ik gooi alles vanuit m’n luie stoel in het mandje en een knappe jongeman komt me dat dan thuis brengen, ik mis die supermarkt echt niet :joy:

8 likes

Ik vind koude pizza’s dus echt niet lekker hé

1 like

Ik vind mensen die ‘huh’ gebruiken (typen) zo irritant en dom overkomen. Als m’n zusje het bijvoorbeeld naar mij gebruikt raak ik gewoon meteen geïrriteerd.

2 likes

Dit is alleen niet zo onschuldig als het hier klinkt. Katten krijgen er heel veel kwaaltjes door en mochten ze wel een keer ontsnappen, dan kunnen ze de ziekte doorgeven en in stand houden. Bij mijn asiel worden de katten hiermee ingeslapen.

1 like

Een ferrari laat je ook niet in de garage staan toch

5 likes

Nope

47 likes

@Karl_Lagerfeld Hebben jouw katten een eigen instagram? 10/10 would follow :grin:

1 like

Je hebt al heel veel antwoorden gehad zie ik maar mijn designer binnen-kat (in een appartement) is verre van zielig hoor. Hij heeft sowieso zelf echt 0 behoefte om naar buiten te gaan, heeft grote kans om gestolen te worden als hij wél naar buiten gaat en ik heb zelfs met zijn eerste baasjes (tevens fokkers) hard moeten afspreken dat hij ook echt niet naar buiten gaat. Hij is echt knetter gelukkig en aartslui. Krijgt het duurste eten + vers vlees en genoeg speeltjes tot zijn beschikking maar het enige wat 'ie de hele dag wil is in zijn mandje liggen stinken en gezellig bij ons chillen.

Ik vind katten die te pas en te onpas naar buiten gepleurd worden en alleen Whiskas of andere goedkope brokken te eten krijgen zielig. (ff lekker kort door de bocht)

5 likes

Ja prima hoor vind het leuk om te lezen!
Maar als een kat een kattenluikje heeft wordt ie niet naar “buiten gepleurd” zoals jij dat zegt. Hij kan dan gaan en staan waar hij wil.
Ben trouwens wel benieuwd naar het feit dat mensen zeiden dat er sprake is van katten overpopulatie en dat er teveel vogels dood gaan. Iemand daar een artikel over dat dat ook speelt in NL?