Impopulaire meningen

Ik zei daarom ook ‘niet zomaar’ en niet ‘nooit’. Veel mensen zien een kitten als een schattig wezentje, en hebben dan ook geen probleem met een nestje. Echter, zoals @violoncello zegt, zo blijven problemen bestaan. Die katten blijven jagen, overlast veroorzaken, kunnen gedumpt worden want dieren zijn immers toch maar voorwerpen waardoor het zwervertjes worden, worden naar asiels gebracht waar, als de kat een beetje te oud/lelijk/schuw/imperfect is, hij lang in het asiel kan zitten…

Mijn uitspraak was meer algemeen bedoeld trouwens, heb al zo vaak nare dingen meegemaakt met mensen die een kitten nemen dat ik daar heel zuur over ben. Heb zelfs een keer meegemaakt dat iemand een kitten aanbood omdat ie te groot was geworden, zodat ze een nieuwe kitten konden nemen. Daar kan ik echt laaiend om worden. :unamused:

3 likes

Ah ik vind de discussie rondom kittens en raskatten zo moeilijk. Ergens ben ik het er heel erg mee eens dat iedereen een herplaatser of asielkat zou ‘moeten’ nemen. Heb zelf ook een herplaatsertje en ik denk niet dat ik ooit een kitten zou kopen. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel goed dat er verschillende rassen gefokt blijven worden. En dan heb ik het niet over de zielige doorgefokte rassen die zo gemaakt zijn voor menselijk plezier (a la scottish fold), maar wel over de meer oude rassen zoals Turkse Angora’s. Ik vind het gewoon heel mooi dat die rassen op een gezonde manier kunnen blijven bestaan door goede (met nadruk op goede) cattery’s.

Daarbij heb ik ook gekozen voor een herplaatste raskat met stamboom omdat ik zeker wilde weten dat ik geen (ras)kat met nare ziektes in huis haalde maar eentje die iig bij ‘aanschaf’ echt gezond was. (Disclaimer een kat kan altijd ziek worden etc etc I know)

3 likes

Als je wil reizen op een eerlijkere manier tegenover de lokale bevolkingen zijn homestays wellicht een aanrader. Bij mensen thuis (dus minder luxe dan een resort) en een betere glimps van het dagelijks leven. Ik heb dat in Vietnam gedaan en vond het buitengewoon leuk.

2 likes

Ik heb zelf drie kinderen dus ik herken het volledig! :joy:.

1 like

@Karl_Lagerfeld dragen Heidi Klum en Karl een trui nu het koud is? Of voelen die niks?

1 like

Hahah, doet me denken aan mijn studententijd dat we vla uit plastic bekertjes (want geen afwas) aten. Eerste keer dat ik dat kreeg en dus ook geen lepel erbij dacht ik echt :face_with_raised_eyebrow: moet ik dit drinken?

3 likes

Ik zoek inderdaad ook altijd van die niet toeristische plekken op, maar je hebt toch altijd wel wat binnenlandse toeristen of backpackers. Laatst was ik in New York op een plek waar echt 0 toeristen waren (of in ieder geval niet als zodanig te herkennen) en ik voelde me een beetje ongemakkelijk. Alsof ik iets steel dat nog van hen is. Ik deel het om die reden ook nooit als een vakantietip.

1 like

Ik herken wel wat je zegt over je ongemakkelijk voelen in armere landen.

1 like

Opzich ben ik het met je eens, maar wil wel ff Mn plasje doen op “arme plekken”, het zijn allebei super grote continenten met heel veel verschillende landen met verschillende levensstandaarden. In bijvoorbeeld Buenos Aires of Singapore/Seoul is het heel anders dan in La Paz of Dhaka, dus vind dat je het niet kan generaliseren tot “arme plekken”.

4 likes

Ja dat kan ik me wel indenken, er zit ook zeker een kern van waarheid in.

Ik was in Bolivia in een stad waar iedereen heen gaat om mijnen te bekijken. Mijnen die officieel gesloten zijn maar waar lokale mensen met heel veel gevaar nog in werken omdat ze letterlijk geen andere manier van inkomen hebben. Daar kun je dan heen als blonde toerist. Je betaalt en brengt sigaretten en drank voor ze mee, maar ja die mensen zijn Dus bijna allemaal verslaafd om überhaupt dat werk mentaal te handelen.

Ik zag het echt niet zitten om dan in een mijn te gaan staan kijken naar hoe die mensen levensgevaarlijk werk doen, echt “aapjes kijken”, ik vond het echt idioot dat dat dus dé trekpleister is in die stad. Lopend in de stad zag je al die extreme armoede en toen dacht ik wel wat de hel doe ik hier.

Of in Colombia waar een hele bekende route is naar De verloren stad. Is pas een paar jaar veilig en sindsdien hard ontwikkeld, Dus veel toeristen in een gebied dat heilig is voor een lokale stam. Toerisme bracht vraag naar winkels in dat gebied, de winkels brachten drank, de lokale stam had geen werkgelegenheid én een hele slechte alcoholtolerantie, gevolg dat er letterlijk een bergpad bezaaid lag met een groep dronken mensen, die verslaafd waren geraakt en voor allerlei problemen (huiselijk geweld etc ect) zorgen. Dan denk je wel wat de hel doe ik hier.

En hoewel ik dan probeer niet actief deel te nemen aan “schadelijke” activiteiten weet ik ook dat alleen al mijn aanwezigheid verstoring brengt. Dus ik ben het wel met je eens.

7 likes

Heidi niet want die heeft niet graag kleding aan en lijkt het ook minder koud te hebben dan Calvin want die ligt altijd begraven onder fleecedekens terwijl Heidi erop ligt. Maar Calvin krijgt s’nachts wel een trui aan omdat dan de verwarming uit is! Maar soms doet ie hem uit in de nacht :thinking:

6 likes

Ja wat dat bedreft denk ik eigenlijk dat het gemiddelde ANWB stel dat elk jaar tussen de Nederlanders en Duitsers campeert aan het Comomeer een hoop minder schade berokken aan zowel het mileu als andere samenlevingen dan de gemiddelde backpacker of ecotoerist die de halve wereld overvliegen om daar bewust te doen.

En ik weet dat ik tot de laatste categorie behoor, maar @kali zette me wel weer aan het denken.

11 likes

Hoooly fuck ik schrik hier echt van, ook van wat @HvO zegt over toerisme :frown:

En daar komt nog eens bij dat de vliegreis om op al die bestemmingen te komen heel erg vervuilend is. Dan vraag je je echt af waar we in hemelsnaam mee bezig zijn, we zijn eigenlijk gewoon met een relatief kleine groep mensen de complete wereld in no time aan het verwoesten.

3 likes

Ik krijg letterlijk net een foto binnen van een vriendin van een paar hitsige katers voor een raam met een “hihi, er zijn al wat gegadigden voor mijn 3 poezen”

Echt fucking facepalm hier. Ze weet hoe ik erover denk.

2 likes

Ik moest lachen, dacht zelf gewoon aan de DM (Duitsland) en bij jouw bericht zat ik even :thinking:

1 like

Ik vind de DM ook niet “boeiend”, wel goedkoop. Ongeveer 90% van wat je in het Kruidvat kunt kopen, kun je daar voor de helft van de prijs kopen. En de meeste mensen hebben toch vaak deo’s, tandpasta’s, douchegel, shampoo, lotions enzovoorts nodig.
Volgens mij vindt iedereen dat chill, behalve als je onbeperkt geld te besteden hebt ofzo :yum:.

2 likes

dat begrijp ik ook wel! Ik woon er zelf 20 min vandaan en als ik echt ga ‘inslaan’ bespaar ik ongeveer 50 euro. Ik heb bijv. Shampoos die hier €10 kosten en daar €5, creme die hier €5 kost en daar €1,50, deo’s die hier €3,50 zijn en daar €1,50 en nog veel meer

Ik ga btw gewoon naar Kruidvat als ik geen zin heb om er heen te rijden maar bedoelde gewoon: dat is denk ik “de hype”, dat hetzelfde product voor een lagere prijs verkocht wordt haha

1 like

Ik ga altijd voor de supermarkt en dan is er altijd een DM dichtbij. Voor mij zijn de kortingen wel groter dat. Mijn Wellaflex haarmousse is goedkoper dan een 1+1 actie in Nederland. Verder zijn hun huismerkproducten heel goed, zoals hun bodylotions etc. Kruidvat heeft dat niet en Vaseline rekent voor hetzelfde effect 6x zoveel.

Het is altijd heel netjes (Kruidvat ben ik altijd blij als ik heelhuids eruit kom) en ze hebben andere merken en producten (ook veel vegan).

Ik doe gelijk ook even een rondje Duitse fastfood en dan naar huis. Maarja, mensen verklaren mij mss ook voor gek dat ik een dagje naar een supermarkt ga.

12 likes

Ik heb echt een hekel aan conceptstores. Altijd van die bij elkaar geraapte overpriced spullen en een fiets aan de muur en overal planten. Stom hip gedoe.

70 likes

Ik woon in Duitsland, dus voor mij is het gewoon hetzelfde als naar de kruidvat/etos in NL gaan, maar om er nou speciaal vanuit NL voor naar DE te rijden gaat me ook wat ver, tenzij je vlakbij de grens woont, het is uiteindelijk gewoon een drogist. De prijzen zijn wel echt veel lager dan in NL overigens, dus snap wel dat als je toch vlakbij de grens woont het wel de moeite is, en er is heb ik het idee ook veel meer qua bio/vegan/eco. Ik heb alleen een moeilijke huid, en ik haal mijn bodylotion bijvoorbeeld nog steeds in NL, want mijn merk hebben ze hier niet…

2 likes