Ik hou best wel van regen, ik vind het een veilig en beschermend gevoel geven. Word helemaal gek van alle Nederlanders die uit hun plaat gaan van de eerste zonnestralen. Het geeft me een nerveus gevoel. Dat je ineens naast je normale dagelijkse werkzaamheden van alles er naast ook moet ondernemen en die enthousiastme die erbij gepaard gaat vind ik heel vervelend.
Ik krijg ook altijd heel erg veel energie als het zonnig is⊠voel me dan heel onrustig en ben vanalles aan het doen
Als het regent ben ik een stuk relaxter en kan ik ook gewoon een halve dag op de bank hangen
Als de zon schijnt heb ik om 9 uur sochtends al een was gedraaid en buiten opgehangen
Ik ben dus zelf iemand die geen carnaval viert, het ligt mij gewoon niet (zit niet in mijn genen? Als import Limbo?) en ik ontvlucht Limburg in deze dagen dan ook vaak. Maar de traditie en cultuur op zich, dat gevoel, ik begrijp het wel en vind het prachtig. Ik gun Limburg dan ook altijd zo zijn carnaval, en als iemand erover gaat klagen ben ik de eerste die het zal verdedigen.
Beetje late reactie maar ik zie zo veel vrouwen lachen om piemels/piemels bespotten etc. terwijl dat eigenlijk ook gewoon bodyshamen is. Wat meer #piemelpositivity zou echt goed zijn.
Jij beschrijft echt precies wat ik goed vind aan carnaval. Ik kom niet uit Limburg maar uit Den Bosch en daar is ook zo veel traditie verweven in het feest. Het is echt niet alleen dom zuipen. Plus inderdaad dat iedereen mee doet: kakkers, punkers, kortpittige moeders, zelfs dakloze mensen.
Ik herken je opmerking dan ook niet over Brabant @Chesirecat maar misschien is dat omdat Oeteldonks carnaval ietsje anders is dan in de rest van Brabant. (Dat je niet verkleed gaat bijv, heel veel verenigingen en eigen liedjes die ook echt mooi zijn ipv de snollebollekes. Meer zoals in Limburg misschien? Weet ik niet want ik ga nooit ergens anders heen.)
Maar goed ik ben dan ook echt een sucker voor tradities. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die alleen komen om te zuipen (ook ok imo zolang je niet gaat rellen) maar ook heel veel mensen die echt waarde hechten aan de tradities.
Zeker! Vind sowieso dat geslachtsdelen shaming moet stoppen.
Zo mee eens. Het is iets waar mannen evengoed niks aan kunnen doen. Het minste wat je kunt doen is dat op een respectvolle manier bespreken.
Ik ben Limburgse, maar ik heb nooit echt wat met carnaval gehad. Op de basisschool had je altijd een carnavalsmiddag en ik heb Mn moeder zelfs eens gevraagd of ik alsjeblieft thuis mocht blijven haha. Mn ouders namen ons ook wel eens mee naar zoân zaaltje of cafeetje om carnaval te vieren, maar ik was altijd aan het zeuren of we eindelijk naar huis gingen #rotkind.
Maar toch, ik vind de sfeer rondom carnaval zo gezellig. Zaterdagavond, mn moeder aan de wijn en mijn vriend aan het bier, en dan samen kijken naar de livestream van kanon van ât balkon haha (en dan familie wijsmaken dat we Ă©cht daarheen zijn gegaan en Beppie Kraft hebben gezien). Zondag naar de optocht hier in het dorp gekeken, zo leuk om te zien hoeveel energie mensen stoppen in hun wagens en kleding.
En ik weet niet zo goed wat ik met dit bericht wil bereiken, dus ik laat het hierbij haha
Hoe vaak heb je al op het topic: vaste lasten geklikt omdat je vasteloavend las?
Wauw, ik ben het zĂł met je eens. Maar als je dit zegt word je echt aangekeken alsof je Frankenstein himself bent. En ik ben heel blij dat je laatste opmerking maakt, ik heb dit ook. Word heel zenuwachtig van dit gevoel. Blij dat ik niet de enige ben.
Ben het helemaal met je eens, maar ik heb wel het idee dat dit vooral gebeurt bij ongevraagde dickpics, en in die situatie vind ik het zeer geoorloofd om een piemel af te kraken Moeten ze zichzelf maar niet zo opdringen.
In andere gevallen vind ik het inderdaad niet kunnen en totaal onnodig.
Ja dat zeker! Maar ik had het bijv. met vriendinnen over de sauna en toen ging het meteen over micropenissen en dat zoveel mannen een kleine penis hebben (ja duh de meeste mannen zijn growers, geen showers) en dan denk ik: volgens mij leggen wij ook heel veel âdrukâ op mannen op die manier.
Ja ik had ook een vriendin die als ze hoorde dat ik seks had gehad als eerst vroeg was je groot??
Ik vind carnaval helemaal prima. Maar het zou voor mij wel een tandje minder mogen. Ik vier het niet maar word dan wel heel erg belemmerd door mensen die het wel vieren. En dat vind ik wel een beetje irritant
Jaaa en dan ook echt druk waar ze niks mee kunnen??? Echt bizar dat je mensen zo onzeker kunt maken over iets dat vrijwel niks uitmaakt, sowieso niemand iets kwaad doet én vrijwel onmogelijk iets aan kunnen doen. Ik snap het niet.
Ah ja in die situatie zijn zulke opmerkingen erg kwetsend en onnodig. In mijn omgeving heb ik wat vriendinnen die juist niet zoveel met grote piemels hebben, dus ik hoor het niet zo vaak. In slappe toestand kun je er inderdaad weinig van zeggen, dus waarschijnlijk lopen die piemelshamers heel wat mis. Ik vermoed dat ze het concept growers/showers niet eens kennen.
Dit.
Daarnaast vind ik kleine bioscopen een stuk fijner dan grote PathĂ©-filalen of Kinepolissen die veelal iets weghebben van een bunker. âGewoneâ films in een kleine zaal zijn zo verkeerd nog niet.
Ik dacht dit totdat mijn favoriete zanger overleed. Nu vind ik het ook super gĂȘnant dat ik er zo lang last van heb gehad. Trouwens, als ik eerlijk ben kan ik er nog minstens 1x per maand heel erg verdrietig door zijn. Dat heb ik eigenlijk alleen met muzikanten, alsof dat voor een sentimentelere band zorgt dan bijv. fan zijn van een actrice. Ik snap je mening in ieder geval helemaal, vind het echt onbegrijpelijk van mezelf
Ik neem een dag verlof als Beyoncé en Mariah Carey sterven. Ik zou niet kunnen omgaan met het verdriet, zoveel herinneringen uit hun muziek.
Ik vind dingen duurder maken echt een hele slechte milieumaatregel. Het is zeker heel effectief maar ik vind het echt niet goed dat bepaalde dingen dan alleen voor de elite worden. Al wordt vliegen, filerijden en parkeren in het centrum 10x zo duur, er zullen altijd rijke mensen zijn die gewoon schijt hebben terwijl je armere/gemiddelde mensen wel kansen ontneemt. Het maakt de kloof in de maatschappij nog groter.
Bepaalde dingen verbieden voor alle mensen lijkt me een betere oplossing. Ik geloof ook niet heel erg in keuzevrijheid betreft dat onderwerp omdat het niet alleen een keuze is die je voor jezelf maakt.