Impopulaire meningen

Ik bestel niets waarvan ik niet weet of ik het pas.
Kleding en schoenen koop ik offline. Ik koop pas iets online als ik al weet dat ik het pas, dus als ik het al eerder gekocht heb of in een andere kleur heb.
Koop sowieso online meestal alleen tassen of schoenen (van merken die ik al heb) of make up. Ben überhaupt niet zo’n grote online shopper.

Heb 1 uitzondering gemaakt in de afgelopen jaren overigens met een tas van Matt and Nat waarvan ik er 2 had besteld met de intentie er 1 terug te sturen, die kon ik niet eerst offline bekijken. En uiteindelijk heb ik daarvan zelfs de 2e cadeau gedaan aan mn moeder en alsnog niet terug gestuurd, maar dat was wel mn intentie eigenlijk.

5 likes

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/03/17/dit-gebeurt-er-met-die-broek-die-net-niet-paste-a1497267

En dan heb ik het nog niet over de uitstoot om pakketjes te laten bezorgen en weer op te halen. Online kleding kopen en retour zenden is gewoon niet duurzaam.

2 likes

Ik voel me totaal niet schuldig over mijn online aankopen. Mijn maat hebben ze meestal niet in de winkels. Zelfs H&M, maar ook andere merken, verplichten mij online te bestellen omdat mijn maat werkelijk alleen online verkrijgbaar is. Daarnaast zijn de winkels vrij beperkt. Overal hangt dezelfde meuk met ongeveer hetzelfde stijltje. Zeker in de winter viel het me op dat alles van slechte kwaliteit was. Truien die half uit elkaar vielen enzovoorts (en dan heb ik het niet over de Primark). Zomerjurken en rokken schijnen steevast door. Online kun je kiezen uit andere merken, die (soms) beter van kwaliteit zijn. Ik retour alles altijd op een nette manier, dus als webshops mijn retours alsnog willen vernietigen dan is dat hun eigen stommiteit. Ik zou het ook liever anders zien, maar ik ga het mezelf niet nog moeilijker maken dat het al is. Ze moeten eerst mijn maat maar eens in de winkels hangen. Ondertussen bestel ik flink, koop ik tweedehands en vintage wanneer ik kan, en ga ik langs de winkels om vaak teleurgesteld te worden.

6 likes

Maar bij de meeste ketens in NL kun je je online bestellingen toch ook terug brengen naar een fysieke winkel? Snap niet dat mensen dat niet doen dan
Weekday heeft die optie helaas niet :expressionless:

Bedankt voor je bijdehante opmerking :tipping_hand_woman:t3:‍♀Als ze dat verkochten in een normale winkel wel. Helaas ben ik niet gezegend met een normale bips.

3 likes

Ik ben best dikkig en woon niet in de randstad waar je nog relatief veel keuze hebt in winkels met een gevarieerd aanbod. Dus ja als ik geen zalando oid zou hebben droeg ik zo goed als niks. Dus jammer dan, maar ik bestel wel online en soms ook andere maten omdat alles altijd anders valt :woman_shrugging:

4 likes

Het vernietigen van spullen is absoluut ontzettend vervuilend, dat ben ik helemaal met je eens.
Dat bedrijven op deze manier iets minder winst maken heb ik persoonlijk geen problemen mee.

Wat ik me wel afvraag hoeveel meer uitstoot het kost om inderdaad online te bestellen. Want je hebt dan geen fysieke winkel meer nodig. Gebouwen, zowel de bouw van als het gewone gebruik van, kost ontzettend veel Co2. Daarnaast moet je ook niet de uitstoot vergeten van alle auto’s die van en naar de winkel rijden.

Ik vraag me echt af welke optie duurzamer is.

1 like

Ik haal wel inspiratie uit •inspirational• quotes hahaha :face_with_hand_over_mouth: :shushing_face:

21 likes

Mag ik vragen waarom niet?

1 like

Ik vind het woord ‘plafonddienst’ heel stom en ik raak overdreven geïrriteerd als ik het weer tegenkom op het forum. ik weet ook niet wat me er precies zo aan stoort

26 likes

Mee eens! Ik vind het categorie goeiemoggel.

5 likes

zeggen mensen dat nog? :fearful:

1 like

Ik moest het Googlen🙈 maar ik snap je irritatie nu al.

1 like

Wow ja ik ook haha en ik zie het de laatste tijd opeens heel vaak?

1 like

O wat heerlijk om te lezen dat jij (en anderen) er ook zo over denken als ik.
Ik geniet heel erg van regenachtige dagen en ik hoef niet zo nodig wekenlang een strakblauwe lucht en 25+ graden te hebben.

Dat eindeloze gezeur van “Brrrr, koud!” op werk in de lunchpauze vind ik ook zo irritant. Zijn altijd de vrouwen die wel de hele dag in een T-shirt of dun bloesje aan het werk zijn. Tsja…

6 likes

Ik kende de betekenis van plafonddienst niet eens haha

5 likes

Ik vind rumag echt zo zo zoooo ontzettend kut ik heb laatst pas iets gezien voor de eerste keer die ik echt grappig vond alleen die was wel heel hard haha

15 likes

Welke?

Ik was in Amsterdam en was blij dat ik er weer weg kon.

16 likes

Guilty :face_with_hand_over_mouth: Als je mijn posts in dat topic bekijkt lijk ik wel koopverslaafd maar in werkelijkheid hou ik weinig van de kleren die ik bestel. Duurzaam is het niet, maar ik probeer zo vaak in de winkel te vinden wat ik online zie en kom steeds van een kale reis terug.
Voor wat het waard is: de kleding die ik hou, draag ik wel oneindig vaak.

2 likes