Ik krijg er ook mega buikpijn van. Terwijl het niet te strak zit.
Maar wat als je ze vangt en ze naar een gebied brengt waar ze wel mogen leven? (Ik weet namelijk hoe belangrijk het is om andere natuur te beschermen maar afknallen klinkt ook zo heftig.)
Kleine tip tussendoor, EDC/Esprit heeft meest midrise jeans. Ik vind die erg fijn zitten!
Ik heb een hekel aan slechte appers
Ik word echt intens misselijk van de geur van kokos. Hierdoor kan ik mijn glamglow masker nooit gebruiken, alleen al de gedachte aan die geur laat mij nekken.
Ik heb dat met de geur van kokosvet die veel meiden in hun haar gebruiken. Ik vind dat zoān muffe vieze geur. Ik word er ook echt heel misselijk van.
Iedereen hier zegt altijd een slechte apper te zijn.
O ik hoor juist vaak dat mensen graag offline willen zijn, dat mensen 's avonds hun telefoon wegleggen en een boek pakken of dat ze het heel irritant vinden als je niet even de tijd krijgt om over een goede reactie na te denken.
Ik vind dat alsnog slechte appers en ik stoor me daar aan, dat is waarom ik het in dit topic plaats
Wanneer ben je dan een goede apper? Als je constant aan je telefoon geplakt zit en altijd direct reageert?
Nou ik vind het nog wel een nuanceverschil of je er uren / dagen overheen laat gaan (zeker als je hebt afgesproken) of dat je bijvoorbeeld 50 minuten later terug appt. Nu nu nu hoeft van mij ook niet perse
Maar wat als je een film aan het kijken bent, of aan het werken bent, dan kan het zo 2-5 uur duren voordat je je telefoon weer bekijkt (niet iedereen kan/mag zijn telefoon erbij houden/gebruiken op werk). Kan me daar echt niet druk om maken. Het enige dat ik irritant vind is als ik zie dat iemand mijn berichtje(s) gelezen heeft en dan alsnog pas na uren of dagen reageert. Dan hoeft het al niet meer. Maar als ze ze nog niet gelezen hebben verwacht ik ook nog geen reactie.
Dit is precies waarom ik blij ben dat ik geen WhatsApp meer heb, (vrijwel) iedereen die het gebruikt lijkt er zo op ingesteld te zijn dat je meteen reageert. En dat je ook op alles reageert.
Kom even niet op een Nederlands woord maar het is zo āintrusiveā.
Edit: niets tegen jou persoonlijk trouwens @Evi-lena. De manier waarop WhatsApp door onze generatie (of iig door mijn omgeving) wordt gebruikt is gewoon iets te intens voor mij.
Het voelde voor mij op een gegeven moment een beetje alsof mijn telefoon een verlengstuk van mijn hoofd was en iedereen vond dat hij āhet recht hadā om constant mijn hoofd binnen te dringen. Met meningen en fotoās en onzin. Klinkt nu heel dramatisch misschien, misschien snapt iemand wat ik bedoel haha.
Ja dat is lastig natuurlijk⦠denk dat als je het Ć©cht anders zou willen er wel een oplossing is (tweede telefoon bijvoorbeeld) maar ja āde maatschappijā verwacht gewoon dat je kan appen tegenwoordig.
Maar die apps van werk vind ik ook wel echt irritant hoor. Ik heb deze week vakantie en er zijn zoveel apps voorbij gekomen van werk. En ook al staat ie op dempen, je ziet het toch wanneer je whatsapp opent.
Weekje uit de groepsapp?
Omg ik ben zo. Vaak een week. Met terugbellen is het al helemaal erg. Ik had geappt āik bel je snel terug!ā 3 weken later krijg ik een appje āJij bent echt erg heā. Oepsie.
Schaam me er wel om. Het is ook zo vooral bij mensen die ik al weinig zie/spreek/ver weg wonen, dan zou je toch verwachten dat je juist meer probeert die band te behouden en sneller een bericht terug stuurt.
Wat ik me hierbij afvraag, blijft al die tijd die chat dan met het getalletje in jouw overzicht staan als je whatapp opent? Of klik je de chat wel open zodat het getalletje weggaat en zakt dan vervolgens die chat naar beneden omdat je andere mensen eerst appt?
Haha heb ik wel vaak over na zitten denken ja
Ik open en lees het wel. Vaak denk ik āoja ik ga hier als ik tijd voor heb/ zin in heb op reagerenā (als het echt zoān vraag is van hoe staat je leven ervoor :p), en dan kom ik er na een paar dagen/week eens achter dat ik nog niet heb geantwoord.
Appjes als āhee heb je net ook tv programma x gezienā en ik lees het meteen, beantwoord ik meestal wel direct