@visual Echt naar. Dat is echt afknapper nr 1 op datingapps al, iemand die meteen zo zielig aanhankelijk gaat lopen doen. En dan iemand die je al vaker hebt gezien? Die moet zichzelf echt koest houden zeg. Stuk onzekerheid zit erachter denk ik.
Overigens ben ik lekker hypocriet want ik heb net een appje gestuurd en ik wil redelijk snel antwoord (gaat over een aankoop). Ik weet dat ik ook kan bellen, maar het komt waarschijnlijk niet goed uit, anders was de app wel gelezen en beantwoord ga ik vanuit. En bellen vind ik ongeduldig. Dus ik wacht maar gewoon af :’)
Ik gebruikte vaak ‘markeren als ongelezen’ of klikte de boel helemaal niet aan, zodat het idd niet naar onderen weg zou zakken.
ik open vaak groepsapps in de vliegtuig stand, zodat ik wel kan lezen wat er wordt gestuurd maar dan kan niemand zien dat ik het heb gelezen. heerlijk vind ik dat.
ok dit is echt een heel random whatsapp verhaal maar wilde het toch even delen, bedankt.
Hahah ik vind dat zo gek, die maniertjes die iedereen op whatsapp gebruikt. Ik ontvang het, lees het en indien mogelijk reageer ik zodra ik het lees. Dat kan een reactie zijn als: wo wat goed, ik stuur zometeen een iets uitgebreider antwoord want ben nu in de sportschool en anders is het gewoon een reactie als ik daar dan tijd voor heb
Werkt dat? Ik dacht dat wanneer je weer netwerk hebt het automatisch synchroniseerde en er alsnog blauwe vinkjes kwamen.
oh fuck even testen straks
edit: als je na het lezen in vliegtuigstand de app helemaal afsluit werkt het wel, zo lees ik.
Ik vind de kwaliteit van veel van die hippe, moderne merksneakers tegenwoordig enorm slecht. Ik ging naar de winkel om die Fila Disruptors eens te passen, omdat ik benieuwd was naar hoe ze liepen en stonden, maar toen ik ze van dichtbij bekeek leken ze wel van de markt te komen ofzo. En die kostten dan boven de €130! Ik heb dit de laatste tijd regelmatig en ik vind het zo jammer.
Zelfs bij Nike en Adidas vind ik dat de kwaliteit minder is dan vroeger. New Balance gebruikt ook andere, goedkoper uitziende materialen. Dat weet ik zeker, want ik was laatst met mijn oude suède 574’s naar de winkel gegaan en toen zeiden ze dat ze die materialen niet meer gebruikten.
/rant over, sorry het zit me hoog.
Het is ook heel impopulair om het wel bij te kunnen houden. Ik heb een druk leven met 40 uur werken, grote sociale kring en familie maar ik kan prima mijn Whatsapp bijhouden, inclusief groepsgesprekken.
Ja, ik snap ook niet als mensen zeggen: Ja diegene reageert niet, hij/zij heeft het vast druk. Ik vind dat ik echt een druk leven heb, maar als ik met je wil appen kan ik dat hoor. En juist op vakantie!
Maar wat ik wel moet toegeven is dat ik vrij veel op mijn mobiel zit, tot ergenis van mijn omgeving.
Ik snap deze reactie’s op appen wel maar ik denk dat het voor veel mensen inclusief mezelf een kwestie is van online zijn en de druk om te moeten antwoorden. Niet perse omdat je te druk bent. Ik wil mijn online tijd beperken tot max 1,5 uur per dag op mijn telefoon. Het liefste was ik helemaal nooit meer op social media en had niemand meer een telefoon met whatsapp, tinder etc., zodat je vaker met mensen afspreekt, vaker iemand aanspreekt en niet meer iemands avondeten moet liken. Heb nu een week geen insta, ik mis niks. Maar qua appen idd wel fijn als mensen tenminste op afspraken reageren natuurlijk. Ik wijk nu weer uit naar het meer offline topic.
Het is ook niet zozeer niet kunnen, denk ik. Ik krijg het er alleen echt benauwd van als ik dan snel reageer en er dan ook snel weer een reactie komt, waar ik dan wéér op moet reageren en zo gaat het door. Dan mis ik wel het tijdperk van msn ofzo waar je gewoon een gesprek begon en eindigde, nu loopt het altijd maar gewoon zo’n beetje door…
Ik zou graag gewoon whatsapp ook voor een aantal uur per dag uit kunnen zetten, en dat mensen dus ook ‘zien’ dat hun berichten niet doorkomen/ik op dat moment offline ben.
Ik heb met whatsapp ook het idee dat sommige mensen niet doorhebben dat niet iedereen 24/7 op zijn telefoon zit. Ik heb al meerdere keren gehad dat mensen iets gestuurd hadden en ik het niet gezien had omdat ik aan het werk was of al op bed lag. En dat er dan met ??? Gereageerd wordt. Of dat ik opeens wakker gebeld wordt om half 12 s avonds, want ja je reageerde niet op de app
Dit vind ik grappig want dat is bij mijn ouders ook echt zo. Ze beginnen een gesprek en eindigen dan op een gegeven moment met: oke ik ga nu aardappels schillen, fijne avond.
En dan denk ik; als ik straks bij DWDD een item zie waar we t over hebben gehad dan app je ik straks toch alsnog weer?
Meldingen uit bij WhatsApp heb ik nu sinds een weekje en ik vind het echt zo fijn. Geeft me meer rust en ik ben er ook een betere apper door geworden. Kan lekker zelf bepalen wanneer ik reageer en daarvoor spoken de appjes ook nog niet in mijn hoofd
Dit is wel een beetje egoïstisch denk ik? Althans, ik zou snel klaar zijn met een vriendin die een paar dagen later eens tijd vindt om me te beantwoorden
Haha ik open dan WhatsApp wel een paar keer per dag hoor, niet een paar keer per week. Tot nu toe geen klachten en als het haast heeft bellen ze maar.
Vond het gewoon vervelend dat als ik op werk zit, het druk heb en even een ander album op wil zetten ik ook direct allerlei berichtjes zie waarbij ik de druk voel daar ook op te. Moeten reageren (ook al is dat helemaal niet zo!)
Vind je het ook niet egoïstisch om te verwachten dat je vriendin meteen moet antwoorden? Als het bericht niet zo belangrijk was, vind ik een paar dagen wachten geen probleem.
Nou ja iedereen hier zegt: als t belangrijk is bellen ze maar. Bellen is dan toch net zo in your face als een appje waarvan verwacht wordt dat er meteen gereageerd wordt?