Impopulaire meningen

Amen.

Plus zo kan je erop wachten dar het forum dood bloedt omdat er niemand anders mee bijkomt. En op het EGF deelden mensen dezelfde dingen en daar was het ook niet afgeschermd. Ik zie althans niet veel verschil. Verhalen zijn nog altijd anoniem en bijna alle foto’s die ik die zijn niet herkenbaar. Daarbij is het een schijnveiligheid. Uiteindelijk zet je toch dingen op het internet en ook de meeste mensen op een forum ken je niet, maar dat is inherent aan een forum. Ik denk dat je altijd moet blijven afwegen wat je wel en niet post, maar de kans dat een willekeurig iemand hele fora door gaat lezen om iemand te vinden die hij/zij mogelijk herkent om daar dan iets naars mee te doen lijkt me ook verwaarloosbaar. Als er al herkenning is zal dat denk ik bijna altijd een medeforummer zijn. Snap niet dat daarom alles op afgeschermd moet.

10 likes

Geen beleid? Dat is natuurlijk absoluut niet het geval. Dat er wordt besloten om de meerderheid ‘hun zin’ te geven, is beleid.

9 likes

Ja dat is ook waar.

Ik like omdat ik sommige topics ook onzinnig vind op members only.

9 likes

Ja op zich weinig, maar geloof dat hier meer het idee was dat anders mensen van buiten heel makkelijk in die gedeelde Excel konden gaan lopen kloten

Ja maarja dat risico is er altijd, maar snap de gedachte wel hoor, net als dat je je fitbit naam niet openbaar wil maken maar wel voor members. Maar ik vind het juist leuk dat iedereen mee kan doen met een forum

4 likes

Sorry voor mijn ietwat pinnige reactie @Kusjessoldaat trouwens, je hebt natuurlijk wel een goed punt als je zegt dat het niet “misbruikt” moet worden!

1 like

Ja dat is wel zo @Colaatje maar waarom moet die schijnveiligheid geboden worden met topics zoals afvallen, sporten, biechten etc.
Kijk bij kinderen ben ik helemaal voor en bij werk snap ik het ook goed maar de rest niet.
En @Nescio zo vatte ik het niet op hoor, tis idd het beleid maar ik denk dat als de leden kiezen veel mensen denken ja als ik nu eens over persoon x wil posten dan durf ik dat. Terwijl die situaties veel nihiler zijn dan de gewone posts.
Tis niet voor niks dat er in 1e instantie al amper werd gepost in het opbiecht members only topic.

5 likes

Maar zoals vroeger, dat iemand eerst meeleest en dan spontaan besluit mee te posten omdat haar iets overkomt en ze graag steun willen (bijv break up topic) en dan vervolgens ook verder gaat meeposten, dat kan niet meer. En dat is het verleden best vaak gebeurd en dat zijn altijd topics geweest die over meer kwetsbare dingen gingen. Denk dat weinig mensen zich gaan aanmelden omdat ze spontaan even iets kwijt willen of een onpopulaire mening willen ventileren of een ergernis. Dat trekt gewoon veel minder dan een topic waar je per definitie ‘lotgenoten’ hebt.

14 likes

Ook wel goed dat t woord schijnveiligheid valt. Iets waar ik vaak aan moet denken en waar we het wel vaker over gehad, in hoeverre is het nou echt veiliger? Want je zit toch nog steeds in een groep waar je de mensen niet persoonlijk kent?
En dat is natuurlijk zo. Ik weet ook niet of ik zelf nou helemaal los zou gaan hoor, met privedingen.
Maar als je je dan gaat afvragen wat het verschil nou is… dan realiseer je je dat je het hebt over heel internet versus een paar honderd mensen. Toch een heel verschil.

De veiligheid zit 'm uiteindelijk enerzijds in de community, het elkaar op zaken aanspreken als dat nodig is, en anderzijds in het “beheren” van die community door de mods. En dat is iets waar wij hier heel actief in zijn (en waar ik enorm blij mee ben).

12 likes

Zwaar impopulair maar ik geniet enorm van mijn sigaretje op terras met een wijntje erbij.

17 likes

Ik vind alleen maar zwarte kleding saai.

9 likes

Daar op inhankend vind ik dat grijs gekleurde haar vaak heel lelijk en soort van onlogisch. Dan heb je van jezelf nog gewoon kleur in je haar en dan maak je het grijs, wat je gezicht ook nog eens fletser maakt

5 likes

Als professionele bedrijven pinterest als bron gebruiken voor afbeeldingen heb ik direct minder zin om daar een bestelling te plaatsen. :rofl:

4 likes

Ik denk dat het ‘probleem’ is dat het opeens een stuk meer mainstream werd om een onnatuurlijke haarkleur te hebben en toen hebben een paar fabrikanten een graantje meegepikt door het introduceren van nieuwe merken (Hallo L’Oréal Paris Colorista).Toen dachten veel meer jonge mensen ‘dat kan ik ook’ met als gevolg dat ze als zelf gaan doen. Bleken én verven met slechte troep. En als je dan zegt dat ze beter Directions van La Riche of Manic Panic kan gebruiken kijken ze je raar aan omdat je die merken niet vindt in het schap van de kruidvat. :stuck_out_tongue_closed_eyes: Maar ook veel kappers doen slechte dye jobs. Haar dat zogenaamd ‘roze’ moet zijn en er alleen een gloed te zien is of paars dat na een keer wassen weg is.

5 likes

Helemaal mee eens. Ik vind überhaupt trots (zijn) een heel raar iets, maar goed dat is misschien niet precies wat jij bedoelt.

1 like

Totaal wat anders: ik vind een liedje van Maan leuk.

2 likes

schandaaaaaalig dit

1 like

Eigenlijk zou het een goede middenweg zijn moesten dierentuinen alleen maar kwetsbare dieren opvangen. Dus als een dier gezond is en kan overleven in het wild, dan mag het daar niet blijven. Eigenlijk eerder een animal sanctuary waarbij de inkomsten van de bezoekers worden gebruikt om de kosten te betalen!

4 likes

Ik heb ooit op een forum gelezen dat een vrouw het jammer vond dat haar zoon van een jaar of16 vanaf nu de deur op slot deed van de badkamer als hij op het toilet zat. Dat lag haar toch wel zwaar omdat dit voor haar een bewijs was dat die nu toch echt volwassen werd en zich anders ging gedragen dan de rest van de familie. Eigen keuzes maken of zo. Ik vond dat echt raar en die zoon eerder normaal???

Als ik schijt en jij wilt douchen doe je dat maar in je eigen tijd.

10 likes