Impopulaire meningen

Ben ik het niet mee eens

3 likes

Oke, dat kan! Ik denk iig dat veel mensen daardoor een negatieve connotatie bij dik hebben.

Haha zo’n reactie had ik wel verwacht. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.

Maar dit is ook precies wat mij kwetst, dus wel een mooi voorbeeld

2 likes

Ik moet hierbij aan dit denken.

Je hebt ook wel gelijk hoor dat het niet gezond is. Maar ik vind dat mensen soms er te negatief mee om gaan als in als je dik bent ben je lelijk. En dat staat los van elkaar.

25 likes

Het ging hierboven over de negatieve connotatie die mensen met dik hebben, vandaar dat ik dat erbij haalde.

@anon98052296 dat vind ik vervelend, dat was niet de bedoeling.

@anon39978576 dat ben ik helemaal met je eens!

3 likes

Haha ja want veel eten en weinig eten is echt dé oorzaak van dik en dun zijn. Er bestaat niets zoals aanleg, bijwerkingen van medicatie, gezond en ongezond eten, psychische problematiek die gewicht kan beïnvloeden etcetera etcetera.

7 likes

Deels mee eens. Ik ben niet blij met mn overgewicht daar doe ik ook iets aan. Maar als je aan het afvallen bent en je door de maatschappij nog steeds als lelijk word bestempeld als je voor jou doen al een stuk slanker bent dan motiveerd dat niet echt.

Er zijn zeker mensen die in een slachtoffer rol kruipen omdat ze eigenlijk geen zin hebben om te sporten enzo. Maar er zijn ook veel menden die er enorm mee worstelen en er vanalles aan doen. Het ik eet minder dan een dik persoon is echt totale bullshit want hoe weet je nou hoeveel ik eet haha. Er zijn ook slanke mensen die veel eten enzo.

Om af te vallen en te veranderen is veel meer nodig dan alleen even sporten en minder eten.

Oh en ik wil even duidelijk maken dat ik jou hier niet mee wil aanvallen en dat je je niet schuldig of iets hoef te voelen. Maar ik hoop dat je er in het vervolg wat anders over denkt .

11 likes

Trek het je niet aan. Meiden die al hun hele leven perfect slank zijn en geen problemen met eten hebben weten niet hoe het is.

3 likes

Ik heb dit heel erg haha. Ik heb vroeger in het buitenland gewoond en zat toen op een Britse school. Alle leraren waren echt fancy pants Britten incl accent, en dat heb ik overgenomen haha. Maar als ik dan dus een Engels woord in een Nederlandse zin moet zeggen dan heeft alleen dat Engelse woord dat accent, klinkt zo stom!

1 like

Het was niet naar jou gericht hoor! Sorry als je dat dacht

1 like

Ik heb echt een intense haat voor de muziek van Taylor Swift en Ed Sheeran.
Vind mensen die drugs gebruiken sneu, kan daar ook wel op neerkijken.
Roken is walgelijk en zou op alle openbare plekken dus ook buiten verboden moeten worden.
Ik ben pro overheidsgereguleerde geboortebeperking voor mensen die hun kids niet zelf kunnen opvoeden.

25 likes

Ben het eens met je eerste en een beetje met je laatste punt.

2 likes

Er zijn echt talloze mensen die volgens de huidige maatstaven te dik zijn maar desondanks kerngezond zijn met een goede bloeddruk, een perfecte conditie en gezonde gewrichten en organen maar gewoon geen maat 36 hebben.

Een gezond lichaam is velen malen waardevoller dan in de juiste maat te passen.

11 likes

Mijn BMI is gezond, maar ik ben alles behalve gezond verder. Ik vreet me echt dood en beweeg nooit, Mn beste vriendin heeft een BMI dat officieel niet gezond is, maar die sport en eet veel beter dan ik en is dus ook een stuk gezonder.

5 likes

Sorry als het niet duidelijk was. Maar ik bedoel inderdaad BMI versus gezondheid.
Er is met een te hoog BMI een grotere kans op bepaald ziekten maar dat betekent niet dat een te hoog BMI meteen een ongezond lichaam betekent.

Hm ja, dikkere mensen kunnen gezonder zijn dan dunnere. Maar ik lees wel vaak dat vet rondom je middel wel grotere gezondheidsrisico’s met zich meebrengt. Of is dat een fabel?

1 like

Oh oke, dacht dat dat allemaal hetzelfde was. Omdat je volgens die bronnen je ook gewoon kon meten met een meetlint of je in de gevarenzone zit.

Haha begrijpelijk! Ik lees er wel even verder over want ben nieuwsgierig. Maar vind dat over de ribben wel erg logisch klinken (en hoop het ook een beetje haha).

nou ik ben very late to the party begonnen aan stranger things, seizoen 1 nu af
maar ik vond het, mwah? ik bedoel, ja zeker wel een leuke serie. maar zooooooo bijzonder en gaaf en vet en goed zoals iedereen overal op social media roept, nahhhh. had er daarom ook veel meer van verwacht. is gewoon een interessante serie, maar niet meer dan dat.
ze hebben wel een prijs gewonnen dus dit is vast een impopulaire mening

kan iemand mij vertellen wat de serie nou zo bijzonder of extra maakt? dan wil ik er in seizoen 2 wel extra op letten haha

10 likes